Vraagje borstvoeding en ziekenhuis

Hallo mamas en aanstaande mamas,



Ik heb even een vraagje over het geven van borstvoeding in het ZH. Bij mijn vorige kleintje heb ik meteen flesvoeding gegeven en borstvoeding nooit geprobeerd.

Maar nu wil ik het heel graag gaan proberen. Ik hoop thuis te bevallen, dat wilde ik vorige keer ook maar moest wegens omstandigheden toch naar het ziekenhuis.



Nu maak ik me een beetje druk om het volgende:

Ik wil graag borstvoeding geven alleen waar mijn gezin bij is. Dus geen schoonouders, verdere familie, vrienden e.d. Maar hoe gaat dit in het Ziekenhuis? Stel je moet daar aanleggen en mijn schoonvader staat ineens voor mijn neus… lijkt me geen fijn idee…



Kan je dit aangeven in het ZH? Wordt daar ook naar geluisterd? Of heb je gewoon pech???



Iemand ervaring hiermee???



Groetjes,

Jolanda

Wij hebben pas familie gebeld na de eerste voeding :mrgreen: Misschien is dat een idee? En anders zou ik het gewoon even aangeven bij de kraamafdeling van te voren? En ook aan je familie?



Sterkte met de laatste loodjes :-*

Hallo Jolan



in het ziekenhuis kan je aangeven dat je dat prive wilt doen en als je kleine toch een voeding moet terwijl je bezoek hebt zou ik gewoon aan het bezoek zeggen dat je moet gaan voeden en dat prive wil doen.

Als je thuis bezoek hebt zal je dat ook moeten gaan zeggen toch.



met bv voed je in het begin echt op verzoek dus kan het gebeuren dat je kleintje honger heeft als je bezoek krijgt.



Bij mijn vorige bevalling heb ik ook in het ziekenhuis moeten blijven de vrouw tegenover mij gaf ook bv en daar werd gewoon het gordijn dicht gemaakt tijdens het voeden.

Ik heb het er ook niet zo op dat mijn schoonouders er fijn bij zitten als ik voeding ga geven. Ik doe het nu thuis zo dat als zij er zijn en Levy heeft voeding nodig, dan ga ik of op bed zitten, of ik gooi een grote handdoek over mijn schouder en Levy zijn hoofdje heen. Zo zien ze niets.

Toen het tijd was om te voeden hadden we de familie even gebeld waar ze waren, bleek dat ze al in het ziekenhuis waren. We hebben gewoon gevraagd of ze nog even wilden wachten. Gewoon aangeven hoor, in je kraamtijd en daarna zul je nog vaak genoeg aan mensen moeten vragen of ze je even alleen laten voor het voeden als je liever alleen voedt.