vraagje aan ouders van kindje rond de 12 mnd

Hoe vaak slaapt jullie kindje nog per dag en op welke tijd?

Niek (bijna 1) slaapt van 10.00 tot ongeveer 12.00 en dan leg ik hem om 16.00 weer op bed en dan slaapt hij tot 17.00/17.30. Het gekke is dat hij om 16.00 niet moe oogt ofzo en nog actief is en dan toch slaapt. Wat ik nu wel een nadeel vind is dat hij voor 21.00 niet meer op bed te leggen is. Dan is hij absoluut niet moe en ik wel (de oudste slaapt niet meer 's middags en dan ben ik echt toe aan wat tijd voor mezelf!)

Maar ik kan toch die slaap van 16.00 al overslaan? Dan zou hij maar 1 keer van 10.00 tot 12.00 slapen. En waarschijnlijk instorten om een uur of 18.00. 's ochtens langer rekken lukt ook nog niet echt.

Zit ik in een tussenfase ofzo? Wie herkent dit en heeft tips?

Groetjes Anne

Damian slaapt smorgen van ong. 10-11 a 12uur

en smiddags een uurtje of 2 (meestal 14uur tot 16uur)

Maar het ene kindje heeft meer slaap nodig als de andere :wink:

julia is iets ouder, maar die sliep en slaapt nog steeds… van half twaalf tot half drie, en dan om zes uur gaat ze weer in bed! ze oogt ook niet moe, maar na een kwartier is ze wel vertrokken…

daarbij komt ze overigens pas om acht uur/ half negen uit bed, (ligt eraan hoelaat ik wakker wordt :oops: )

Onze meid slaapt alleen 's middags van ongeveer 13 tot 15 u. 's Ochtends is ze vrij laat wakker, dus dat scheelt. Toen ze wat jonger was, ging ze vaak ook nog even naar bed van 17-18.30 u, maar op een gegeven moment wilde ze daardoor 's avonds inderdaad ook niet meer slapen.

Misschien is het toch verstandig om de late middagslaap te schrappen en dan te proberen om je ventje 's ochtends wat later naar bed te brengen, zodat je uiteindelijk ook op één middagslaap uitkomt. Het kan best zo zijn dat je nu even in een tussenfase zit, waarbij dat nog niet lukt. Ik moet het 's middags ook wel eens wat rekken, omdat ze het anders niet volhoudt tot haar bedtijd. Maar over het algemeen lukt dat prima.

Nina zit hier midden in de overgang van 2 naar 1 slaapje, de ene dag red ze het met 1 slaapje en de andere dag moet ze 2 keer met als gevolg dat ze s’avonds niet naar bed wil :lol:

Ik hoop zelf dat ze snel door deze fase heen is haha

Hier ook een meisje wat vaak nog twee slaapjes doet en ze heeft het nodig. 's Ochtends van 10.00 tot 12.00-12.30 slaapt ze makkelijk en 's middags van 14.00-14.30-16.00-16.30 ene keer gaat ze eerder naar bed dan de andere keer. Vaak tut ze nog wat in bed en valt dan als een blok in slaap. Daarna is ze vaak na een half uur tot een uur alweer moe maar ik hou der erg aan de ritme en dat gaat goed. 's Nachts slaapt ze als een os tot 7.00 in de ochtend.

Vaak gebeurt het hier ook dat ze alleen de middag slaap krijgt maar daar is ze niet lastiger door wel merken we dan dat ze echt naar bed moet 's middags maar dan slaapt ze net twee uurtjes. 's Avonds naar bed gaan levert hier geen probleem op :inlove:

Mijn dochter slaapt tot half 8 daarna tussen 10 en 11 1 uurtje en s’middags nog ergens een uurtje en dan gaat ze om half 7 naar bed tot de volgende morgen.

Ik zit hier ook precies in een overgang. Eerder deed ik Ferdi nog twee keer naar bed, maar elke keer was hij een uur aan het spelen voordat hij ging slapen.

Hij gaat nu sinds een weekje nog maar één keer naar bed, namelijk van 11 uur tot 15 uur. Hij krijgt dan om half elf een broodje en fles en dan gaat hij slapen. De ochtend was/is nog wel lang voor hem, eerder ging hij om negen uur al slapen, maar ik merk dat het al went.

's Avonds ligt hij er tussen zeven en acht weer in tot de volgende morgen.

Succes ermee! 't Is lastig en elk kindje is anders…

Groetjes,

Jantina

Toen mijn dochter 12 maanden was, werd ze rond een uur of 8 wakker en sliep ze 1 keer overdag van 1 tot 3. Op de dagen dat ze naar het kdv gaat, sliep ze vaak ook nog tussen half 7 en kwart over 7 'savonds. 'savonds ging ze meestal rond een uur of 9 naar bed. Toen ze een paar weken later ging lopen, ging ze weer 2 keer per dag ('scohtends en 'smiddags) slapen. Als je wilt dat hij maar 1 keer slaapt dan zou ik proberen om hem iedere dag 's ochtends 10 minuten of een kwartiertje later naar bed te brengen.

onze dochter slaapt smorgens van 10.00/10.30 tot 11.30/ 12.00 en dan rond 15.00 slaapt ze nog tot 16.30 kan nog wel eens wisselen met de tijd.

in de avond gaat ze tussen 20.00 en 21.00 naar bed,soms als ze echt heel moe is gaat ze wel eerder

Ava staat om 6.30am met Si op. En slaapt dan een half uurtje rond de 9uur. En dan om 2 uur heeft ze nog een uurtje. En dan om 8uur pm krijgt ze haar fles, en soms valt ze meteen in slaap, soms kruipt ze van mijn schoot af en begint rondjes te lopen in de woonkamer. Madam heeft haar voeten en benen ontdekt, en wilt deze graag en veel gebruiken!

:lol: :lol:

Bedankt voor jullie reacties! Vanmorgen heb ik geprobeerd hem op te houden, maar later dan 10.30 lukte echt niet. Om 12.00 werd hij weer wakker. Ik heb hem vanmiddag om 15.00 op bed gelegd ipv 16.00 en hij ging gewoon slapen. Om 16.30 heb ik hem wakker gemaakt en vanavond lag hij er om 19.45 in ipv 21.00! Dat scheelt dus al een hoop!

Groetjes Anne

bij ons was het hetzelfde als bij chelleke.

maar je moet gewoon op je moedergevoel afgaan.

de een slaapt meer dan de ander.

Haha onze Jayden is een slaapkop…

Hij slaapt sowieso s ochtends van 9 tot half elf…

En dan s middags van 13 tot 14.30/15

En soms nog een keer van 17.00 tot 18.00 :shifty:

en dan om 19u naar bed voor de nacht, tot 7 u de volgende ochtend :shifty:

Nou hier ook een slaapkopje hoor…

Die wordt meestal rond 6u wakker slaapt dan na zijn melk weer tot een uur of 8, dan van 10u tot 12u en dan 'smiddags nog ongeveer 1,5u en ligt om 18.30/19u in bed voor zijn lange slaap.

De een heeft idd meer slaap nodig dan de ander.

Misschien moet je gaan proberen om hem 'smorgens ltr in bed te krijgen zodat ie in de middag ook ltr wakker wordt en zo langzaam op 1 slaapje uitkomt…of 's middags een uurtje eerder in bed leggen en kijken of ie dan wilt slapen.

succes :slight_smile:

Sanne slaapt meestal nog van 9.00 tot 10.30-11.00 uur en dan van 12/45 uur tot ongeveer 15.00 uur soms wat langer of net iets korter. En dan rond 19.00 uur weer te bed om de volgende ochtend zich rond 6.45 uur te melden.

Zij sliep de eerste 3 maanden nauwelijks en nu haalt ze dat allemaal dus weer in.