Ik ben best wel verbaasd dat er zoveel meisjes hun vagina niet gewassen krijgen :shock: Wij gebruiken hydrofiele washandjes en er wordt elke dag gewassen beneden. Ik vind helemaal niet dat het “schoonweekt” in bad :sick: Even een lappie erlangs vind ik wel zo fris! Dat geldt voor zowel de voor,- als achterkant.
E.va heeft in het verleden ook wel aangegeven dat het kriebelt of pijn doet maar met een beetje beleid is ze er nu helemaal aan gewend hoor.
Onze kinderen gaan de ene dag in bad en de andere dag van top tot teen wassen bij de wastafel.
Hier wordt het wel gewassen (en afgedroogd en afgeveegd na toiletbezoek) alleen gebeurt het onder protest :eh:
Ik was alleen blij te lezen dat dus eigenlijk blijkt dat de meeste meisjes er wel “last” van hebben en het niet prettig vinden, want ik kreeg zelf gewoon af en toe het gevoel alsof ik haar wat aan deed omdat ik vind dat het wel moet gebeuren!
En ik denk altijd bij mezelf : Je verzorgd je kinderen zoals je jezelf zou verzorgen, dus hoeveel vrouwen wassen zich eigenlijk van onderen niet ? :sick:
Ook kinderen kunnen last hebben van smegma. Dit is te herkennen aan witte talgafscheiding wat zich ophoopt bovenin de schaamlippen en dit weekt of spoelt echt niet weg hoor, dit moet je wassen met een washandje of doek.
De meiden gaan hier om de dag in bad. Dan wassen we ze ook: gezicht (alleen water), handjes, plasser en billen (met doucheschuim). Ik ga er vanuit dat de rest wel schoonweekt in het bad. De andere dag was ik ze aan de wastafel, ook weer gezicht, handen, plasser en billen. Dat laatste doe ik overigens pas sinds kort. Bo is pas net zindelijk en ze neemt het niet zo nauw met het afvegen, dus dan vind ik dit echt heel nodig. En Nikkie ´neem´ ik meteen mee, of ik er nou 1 of 2 was.
Iedere dag; 's ochtends krijgen ze een kattenwas met een washandje; gezicht, vagina, billen. 's avonds gaan ze in bad en worden ze in z’n geheel gewassen.
Wassen jullie het plassertje van jullie dochter ook met schuim van voren. Ik heb altijd gedacht dat dat echt niet mocht! Ik doe de voorkant bij mijn zoons ook alleen met water.
En die doekjes, die zijn echt niet goed voor het riool, ook al staat er op dat er 3 of 5 tegelijkertijd mogen worden doorgetrokken, hoor!
Nee, intieme delen worden niet met zeep gewassen. Alleen een washandje met lauw water. Soms gebruiken we wel wasemulsie zonder zeep & parfum dat kan dan weer wel.
@Karin2 wrote:
Nee, intieme delen worden niet met zeep gewassen. Alleen een washandje met lauw water.
Hier ook alleen met water.
Weet je waarom ik denk dat ze juist met die leeftijd last hebben van rode schrale geirrteerde lipjes, omdat ze zich nog niet goed kunnen afvegen na het plassen.
Dat blijft lekker broeien in de onderbroekjes wat natuurlijk ontzettend irriteert
Tenminste dat denk ik hoor, Sharon had ook met die leeftijd vaak last ervan.
ik smeerde er dan altijd wat sudocreme of vaseline op.
Hier gaan de kindjes iedere dag in bad of douche.
En worden van top tot teen gewassen, ook tussen de benen
Sharon doet het tegenwoordig allemaal zelf, ze is ook al 8 natuurlijk, die wil niet meer door d’r moeder gewassen worden.
Bij Desmee gebruik ik gewoon een nat watje om haar plassertje te wassen, dat is wat zachter dan een washandje en je komt er beter bij.
Bij babytjes vindt ik het helemaal zo’n gefrut om het goed schoon te krijgen.
Onze oudste heeft vaak irritaties en toen ik daarvoor bij de huisarts was werd mij verteld om haar daar eigenlijk niet te veel te wassen. Nooit met zeep en insmeeren met vaseline als het geirriteerd is. Ik heb haar nu geleerd om met wc papier te deppen ipv vegen en verder op ieder toilet baby doekjes liggen. De vaseline die ik nog van Guus had voor zijn baby-exceem staat naast haar bed en kan ze indien nodig zelf smeren.
Ik denk dan vraag ik meteen aan de arts hoe ik een jongensplasser dan moet reinigen; daar ook zelfde verhaal, niet aan gaan zitten. Huidje vrijmaken ook niet doen. Bij regelmatig badderen komt het allemaal goed en niet rechtstreeks met zeep.
Dus artsenadvies was eigenlijk gewoon afblijven en met de douche goed afsproeien op een zachte stand.
Dat doe ik dan maar, Petri :mrgreen: