Vraagje aan mama's die zelf gastouder zijn

Het is nog niet aan de orde, maar waarschijnlijk zullen we voor ons 2e kindje voor een gastouder gaan. Onze dochter is altijd naar haar opa en oma gegaan op de dag dat m’n man en ik moesten werken, maar door ziekte van mijn vader zal dit niet maar gaan.



Nu vraag ik mij af, ik lees dat je je kindje ook naar een gastouder mag brengen als het ziek is. Hoe is dat in de praktijk, brengen ouders hun kind écht als ze ziek zijn, d.w.z. als ze bijv hoge koorts hebben en alleen maar kunnen/willen liggen?

Ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Een kind dat echt ziek is wil toch het liefste bij papa/mama zijn, zou er zelf wel moeite mee hebben in elk geval. (misschien niet leuk voor mijn werk, maar m’n kind gaat toch echt voor).

Lieke bij mij worden echt zieke kindjes met koorts niet gebracht, de moeders kiezen er vaak zelf voor om thuis te blijven.

Wel worden er kindjes gebracht die een beetje ziek en hangerig zijn.

Bij mij is het nog niet voorgekomen, maar we hebben de afspraak, als het echt niet gaat, dat mama naar huis komt (ik pas bij hun thuis op)

Als het kind ziek is en alleen wil liggen, kan mama ook niet veel anders doen dan wat ik doe, dus dan hou ik haar op de hoogte.

Maar als ze steeds om mama vragen, komt ze naar huis.

Daarbij moeten we wel oppassen dat ik niet ook ziek word, want dan hebben ze de week erop ook een probleem :mrgreen:

Als kinderen écht hangerig worden/overgeven oid dan bel ik de ouders, maar met een beetje koorts mogen ze van mij gewoon komen. Vorige week heeft een van de gastkindjes hier 2 dagen met koorts rondgelopen. Hij sliep wat meer en at wat minder, maar ik, hij en de anderen hadden daar geen “last” van.

@trix wrote:

Lieke bij mij worden echt zieke kindjes met koorts niet gebracht, de moeders kiezen er vaak zelf voor om thuis te blijven.

Wel worden er kindjes gebracht die een beetje ziek en hangerig zijn.




zo gaat het bij mijn GO ook - vaak in onderling overleg en kijkt zij het aan. Soms geeft zij een pcm.



Maar als het echt niet ging dan ging het niet en dat komt gelukkig niet vaak voor. En dan was een van ons thuis.



Uiteindelijk vind je het ook sneu om een ziek kind weg te moeten brengen.

hier gaat het ook in overleg,ik had van de week nog kindje 3 die koorts kreeg toen ze hier was.38.6

maar ze speelde wel klaagde over hoofdpijn,in overleg met de moeder zetpil gegeven,zodat de hoofpijn zakte.

afgesproken dat ik zou bellen als het niet ging,zo gaat het hier meestal.



als kind thuis al ziek is overleggen ouders met mij of het zieke kind kan komen,soms kan het niet omdat ik babytjes in de opvang heb(bv bij waterpokken,of buikgriep) dat is te besmettelijk en gevaarlijk voor de baby’s



zo is het steeds in goed overleg wel of niet mogelijk om opvang door te laten gaan.



kunt dit bij kennismaking bij gastouder al navragen hoe ze er mee omgaat.niet alle gastouders vangen zieke kinderen op.

Waar mijn GO wel een bloedhekel aan heeft is als ouders het niet zeggen en dat zij er gedurende de dag achterkomt dat het kind ziek is en dat dan ouders ineens niet uit vergadering kunnen oid.



Toen ik daar pas kwam had ze een wat ouder meisje en die ouders hebben dat een paar keer gedaan. Niets zeggen en evt al met pcm bij haar afleveren en na verloop van tijd had zij zoiets van wat is hier aan de hand of koorts liep op. En dan konden die ouders ineens niet snel komen.



Ik heb altijd open kaart gespeeld en dat gaat al 2 1/2 jaar goed.