vraagje aan kattenkenners

hey, wij hebben hier onze drie katjes. ze hebben hun eigen kamer maar normaal lopen ze overdag gewoon vrij rond in huis. maar nu het probleem: sinds de warmte moet de balkondeur wel open zstaan anders is het niet te doen. maar je komt ewr via de keuken dus die deur staat ook open. nu mag de hond wel op het balkon komen maar die durft niet meer vanwege zon bamboogordijn. maar nu de katten:

die springen zo van het blakon maar ik wil ze niet buiten hebben (niet gechipt, gesterriliseert e.d. en drukke straat 2 blokken verderop enzo). Maar hoe voorkom ik nu dat ze in de keuken/balkon komen zonder dat de deuren weer dicht moeten. het is zoo zielig voor ze als ze de hele dag op hun kamer zitten… :frowning: Luna is vorige week al uit het raam daar gesprongen dus die moest ook al weer iets dichter… dus nog meer warmte.

ik heb nu dat ik ze zsavonds wanneer het weer te doen is dat ik ze los laat lopen, maar dan word het zooo benauwd hier:|



iemand een oplossing hoe ik de katten van de keuken kan weren? ik ga zometeen kijken wat de katten met het bamboo-gordijn gaan doen. maar meer ideeen zijn zeeeeeeer welkom:D :mrgreen:

Wij hebben heel dun kippegaas gespannen destijds en ik zie dat wel meer rond onze flat. Kippengaas of een net van het balkon naar boven. Dan kunnen ze dus wel rondlopen en buiten zijn maar niet ervanaf springen

kreeg net op pb ook zon idee:) vind het echt geen slecht plan:D schoot me nog te binnen dat ik nog ergens een soort gordijnstof heb,. dat is voor tijdelijk wel te doen denkn ik:D eens even aan de knutsel:p





het bamboogordijn vond luna in ieder geval niet eng genoeg:p

zit net te denken he, ik vind het opzicht geen probleem als de katten op het balkon komen, maar ik kan me geen manier bedenken hoe ik dan dat hor zo kan doen dat dat ook mogelijk is… ik zal zo even een schets in paint maken hoe ons balkon zit…

ons balkonsituatie heb ik een beetje proberen te tekenen. (voor de kijker :wink: ) Rechts zit het balkon van de buren, zelfde als ons. links niets. onder ons de begane grond buurman, boven niets bevalve de dakgoot… dus heb eigenlijk geen idee waar ik iets ana bevestigen kan… iemand enig idee?

lukt dat echt niet dan ga ik gewoon voor ene hordeur, dan hebben de katten maar been balkon:p



overigens liefst iets wat ook eenvoudig weer weg te werken is, als we er savonds zelf zitten is een dicht balkon nie prettig…

zon effect als dit dus:

Je geeft zelf een mooie oplossing :mrgreen: je deur in 2e zagen 8)

haha, ja dat is een idee:P of de woningbouw daar blij mee is is een 2e :angel: en als ze het er mee eens zijn, onze katten zullen er hoogstwaarschijnlijk op springen gezien hun krabpaal al ongeveer 1.50 is, en ze daar vanaf de grond op springen…

Whaa, ik heb lastige katten merk ik :shock:

een hordeur voor je balkondeur!



wel opletten wat voor je neemt, onze katten kropen eronder door hihi

ik denk dat dat inderdaad wel de oplossing word. helaas kunnen ze dan niet op het balkon relaxen, maar liever dat dan dat ze onder het balkon gaan relaxen :wink:

ik laat het resultaat nog zien;)



overigens is dit het bamboo-deurgordijn wat ik daarnet bedoelde waar luna ‘onderdoor’ kroop

Ik heb helaas geen oplossing, maar hang aub geen grofmazig net op.

De katten kunnen erin verschrikt raken en door hun paniek zichzlef verwonden (of erger).



Ik kon op je foto’s niet zien of je kantelramen hebt maar laat ook die niet open staan als je katten hebt. Ze komen vast te zitten en komen er niet meer levend uit.

Om dit leed te voorkomen zou je een grote opgerolde handdoek tussen raam en kozijn kunnen leggen.

Op deze pagina wordt het beter uitgelegd: http://www.poezenboot.nl/kantel.htm

En gewoon een hordeur plaatsen?? Daar hield ik ook m’n kat mee tegen.

je kan idd een hordeur plaatsen,maar er zijn veel katten die er in gaan klimmen dus die heb je dan binnen een jaar kapot (zelf ervaring mee :? )



wat in elk geval waarschijnlijk niet gaat werken zijn die slingers.op een gegeven moment word hun nieuwschierigheid groter dan hun angst voor de slingers en gaan ze er toch doorheen…



je kan je hele balkon overzetten met gaas ,maar dat moet je ook maar net mooi vinden…zoek je daar voorbeelden van dan heb ik ze in overvloed voor je…





dit is mijn oplossing en ik moet zeggen als je man ook maar een tikkeltje handig is is dit heel goed te doen en de van mij houd echt niet van klussen en hem is het nog gelukt en het ziet er nog netjes uit ook :thumbup:



je haalt dus gaas (wij hebben van dat groene stevige gaas gehaald) en een paar latjes je legt het gaas op de latjes en aan de andere kant maak je ook weer latjes en maak je het aan elkaar vast zodat het gespannen word…je maakt daarna 4 oogjes in de latten ( 2 aan de boven zijkant en 2 aan de onder zijkanten)en dan van die haakse spijkertjes in de kozijnen en voila je hangt hem er zo in…de deur kan gewoon open en je katten kunnen er niet uit…



ik zit me ineens te bedenken dat het je balkondeur is waar je zelf waarschijnlijk vaak doorheen gaat he…dan is dit dus geen oplossing sorry.dit is alleen te doen als het om een deur gaat die niet of nauwelijks gebruikt word.



ik laat het je toch even zien…mischien heeft iemand anders er dan wat aan.

ik zit me ineens te bedenken. :think:



als je katten wel op het balkon mogen wat ze heerlijk zullen vinden zijn er ook hele simpele en goedkope oplossingen voor…ik zal ze even opzoeken en zo plaatsen…ik moet eerst even snel de hond uitlaten brb…

ik heb een aantal voorbeelden bij elkaar gezocht…mischien heb je er wat aan…dit heeft tevens 2 voordelen…het is catproof en tevens kindproof…je moet er niet aan denken dat je kindje over het balkon valt.



enjoy :mrgreen:

en nog meer