vraagje aan gastouders

Een moeder van een kindje dat bij Veron op de psz zit zoekt nog een oppas voor op vrijdag voor 2 kindjes (2,5jr en 0,5jr)…

Ik heb gezegd dat ik wel interesse had maar er nog even over na moest denken…

Het lijkt mij enorm leuk om te doen, en voor Veron is het ook wel leuk…

De moeder is lerares dus ze komen niet in de schoolvakanties en dat lijkt me zo fijn…

Maar dan komen de vragen:

• hoeveel verdien je ong als je 9 uur op 2 kinderen past via een gastouderbureau?
  • gaat dit mij zelf nog wat kosten?
  • wat zijn de nadelen van andere op andere kinderen passen
  • ik werk al, krijg ik problemen met de belastingdienst… je hoort weleens als je twee banen hebt je ineens een aanslag krijgt…

alvast bedankt

gr patricia

Hele goeie !

Want ik dacht hier eigenlijk ook al een lange tijd aan om te gaan doen, dus ik lees graag met je mee !

@babylover wrote:

Maar dan komen de vragen:
  • hoeveel verdien je ong als je 9 uur op 2 kinderen past via een gastouderbureau?
  • gaat dit mij zelf nog wat kosten?
  • wat zijn de nadelen van andere op andere kinderen passen
  • ik werk al, krijg ik problemen met de belastingdienst… je hoort weleens als je twee banen hebt je ineens een aanslag krijgt…

- Wat je verdient zal per gastouderbureau verschillen maar het zal zo rond de 8,00 a 8,50 zijn (exclusief eten en drinken). Als je veel oppast zal je er aan het eind van het jaar belasting over moeten betalen. Daar moet je wel even rekening mee houden.

- In principe hoeft het je niets te kosten. Eten, drinken, tussendoortjes, luiers, voeding, potjes etc worden door de ouder meegenomen of betaald. Verder moet je wel wat aanpassingen maken in huis (denk aan traphekjes etc.), maar aangezien je zelf al een kindje hebt zullen dat er vast niet veel zijn.

- Ik zie tot nu toe maar weinig nadelen. Het enige wat ik kan bedenken is dat kindjes van anderen vaak anders worden opgevoed dan je eigen kindje(s) en voordat ik begin met oppassen wil ik altijd wel graag weten of we een beetje op één lijn zitten qua opvoeding.

- Ik heb zelf naast het oppassen geen andere baan dus of je problemen krijgt met de belastingdienst weet ik niet. Maar als je over een bepaalde inkomensgrens heen gaat ga je wel belasting betalen over het verdiende bedrag. Als je dus al een baan ernaast hebt ga je waarschijnlijk al wel over dat bedrag (ik meen dat dat 5600 euro per jaar is) en moet je dus belasting betalen over het inkomen dat je verdient met oppassen.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje goed beantwoord heb. Misschien kunnen andere gastouders nog even aanvullen waar het niet helemaal klopt :wink:

Heb ik ook even een vraagje…

Ik pas sinds een paar weken op 2 kinderen,die s avonds ook de warme maaltijd meeeten,maar krijg dat niet vergoed,klopt dat??(ze zijn er van 7.30 tot 18.15

@Dijanne wrote:

Heb ik ook even een vraagje…

Ik pas sinds een paar weken op 2 kinderen,die s avonds ook de warme maaltijd meeeten,maar krijg dat niet vergoed,klopt dat??(ze zijn er van 7.30 tot 18.15

Volgens mij moet een warme maaltijd altijd vergoed worden. Ook zit eten/drinken bij je uurloon inbegrepen. Dus ik zou het even aan je gob vragen want voor een warme maaltijd krijg je al gauw 1,40 per kind. Zonde om dat nu eigenlijk zelf te betalen terwijl dat niet de bedoeling is.

hoi

zou op dit moment niet als gastouderbeginnen,het hele gebeuren gaat veranderen.hoe en wat is pas 100% zeker met prinsjesdag,voor die tijd nu dus doen er allelei wilde verhalen de ronden.

verder moet een gastouder voortaan over elke euro die ze verdient 34% belastingbetalen tot 17000 euro inkomsten.dus ook als je maar paar euro verdient gaat er belasting af.

wat vergoedingen voor warme maaltijd betreft,dat spreek je met ouders af wel of niet en hoeveel.

op dit moment onzekere tijden voor ouders en gastouders,blijft mijn gastouder wel doorgaan.en voor de gastouders kan ik voor deze vergoding mijn werk nog wel naar behoren doen.

en wie zijn er weer de dupe ja inderdag de KINDEREN diep triest

ze wil het geld zo betalen, dan zitten we beide nergens aan vast :thumbup:

Wat kan ik vragen voor 2 kinderen een hele dag dus dat wil zeggen 9 uur.

Iemand die mee kan denken???

gr patricia

Het is meestal rond 4 euro per kind.

Dus ik zou tussen 4 en 4.50 vragen.

dijanne ik ben zelf gastouder, maar de warme maaltijd hoor je wel voortgoed te krijgen! tenzij de ouder het zelf meeneemt natuurlijk. bijvoorbeeld een groentepotje. zelfs een broodmaaltijd hoor je vergoed te krijgen. tenminste… het gastouderbureau waar ik voor werk dan.

groetjes lotte

babylover via een gastouderbureau krijg je ongeveer 4 euro voor het eerste kind van dat gezin. voor het tweede kindm (uit datzelfde gezin) krijg je zon 2,50. dus samen ongeveer 6,50 per uur. maar als de moeder geen eten meegeeft, kun je voor alles een vergoeding krijgen. voor het warme eten en broodmaaltijd enzo. zelfs voor tussendoortjes.

lotte

Ik zou het eerste en tweede kind voor dezelfde prijs doen, ze krijgen toch net zoveel liefde, aandacht, eten en drinken? Waarom zou een tweede kind dan minder moeten betalen. :hand: Nee hoor belachelijk gewoon € 4 per uur per kind ofzo!