vraagje aan de knutselmama`s

ik heb twee vraagjes:



1 : op het KDV heeft anna een tegeltje gemaakt met haar handafdruk, maar er staat met stift ook e.e.a. bijgeschreven, en de stift lijkt er af te gaan als je per ongeluk over het tegeltje gaat. Ik wil het graag goed bewaren, kan ik er iets overheensmeren/lakken o.i.d.



2: we hebben met anna zojuist een houten dienblad besmeurd met plakaatverf, als cadeau voor opa en oma. ook hier de vraag, waarme kan ik hem afwerken, zodat hij enigzins vochtbestendig wordt (is wel handig met een dienblad leek me zo :lol: )

het tegeltje moet je ws afbakken…



je dien blad zou ik aflakken…met blanke lak…





veel plezier :mrgreen:

hoi hoi



ik heb die tegeltjes ook gemaakt op het kdv

en dan heb je bij de hema speciale lak in een spuitbus

dan gaat het er niet meer af, is transparante spray

blanke lak heb ik nog in huis… morgen maar even naar de hema fietsen voor die spuitbus!!!



bedankt voor de tips!!! wist wel dat ik op jullie kon rekenen :mrgreen:

@Fietje wrote:

blanke lak heb ik nog in huis… morgen maar even naar de hema fietsen voor die spuitbus!!!



bedankt voor de tips!!! wist wel dat ik op jullie kon rekenen :mrgreen:




:lol: :lol: handig he zo’n forum

Hebben ze het niet met watervaste marker gedaan dan??

Dat doe ik altijd op het werk…

wij hebben met moederdag bordjes geschildert…die moesten ook nog afgebakt worden…



watervaste stiften hebben wij niet in huis…op kdv…

(om mee op bordjes en bekers te kleuren)

Nee maar ze zegt bij geschreven!

Wij schrijven zelf wel op dat soort dingen met zo een watervaste zwarte marker :thumbup:

oeps fout gelezen…



tja :think: wij hadden dat ook met die verf gedaan…

volgens mij blijft watervaste marker ook niet altijd zitten trouwens…

Of botenlak, vooral op hout waar gewone plakkaatverf opzit, gebruik ik zelf bij bijveoorbeeld beschilderen van stoeltje als kraamcadeau van klas.

En verder gebruiken wij heel veel transparante spuitlak/vernis van hema, werkt over bijna alles.



Succes!