Lasse krijgt als toetje om 19 uur een papfles of gewoon met vla (hangt er vanaf of hij goed gegeten heeft of niet) - rest van de dag krijgt hij geen melk oid. Maar daarna poets ik zijn tanden pas. Ik geef verder ook niets te drinken mee naar bed ofzo. Vraagt ie ook niet om oid.
Dus ik heb verder niet zoveel met nog iets aan gezelligheid wat erna zou moeten komen. Hij wordt in bed gelegd en tuttebelt tegenwoordig nog wat en valt dan in slaap.
Gr Caroline
Maaike wil alleen zo op schoot op haar kamer voor het slapen gaan pap/melk drinken anders hoeft ze dat niet.
Eerder geven zou dus niet lukken maar is ook niet nodig.
Ik denk dat ik het maar alleen ga doen als ze weer wakker wordt 's nachts.
Vanavond had ze van oma een milkshake een ijsje en fristi achter mekaar gekregen (aan het eind van de middag) dus dat leek me wel weer genoeg melk voor één dag :eh: .
Nu dus zonder fles op bed. Zo goed?
Moet ik alleen nog zorgen dat ze ergens op de dag iets aan melk gaat drinken ofzo :think: .
Daan krijgt ook nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan.
Wij doen dit op het “grote papa en mama bed” hij drinkt eerst zijn flesje melk leeg en terwijl hij dat doet liggen we gezellig met z’n allen op bed en nemen even de dag met hem door .
Na het flesje gaan we tanden poetsen…eerst doe ik dat bij hem en daarna mag hij zelf nog even poetsen…hij komt dan heerlijk tegen ons aan liggen met de tandenborstels in de mond en zo lezen we nog even een verhaaltje :inlove: .
Ik vind dit ook een heerlijke afsluiting van de dag :inlove:.
Ook hier nog altijd lekker een fles melk voor het slapengaan…
Fles drinkt hij beneden op…
Daarna 5dr vit d en tandjes poetsen en slapen maar…
Tjee hij duimt niet en hij heeft ook geen tut, nou dan mag hij toch wel 1x per dag en soms 2x per dag (smorgens ook) een flesje…
(echt alles is slecht tegenwoordig)…
gr patricia
Hier krijgt Tycho ook nog wel eens een melkfles als hij als een krant heeft gegeten.
Maar daarna geven we hem zijn elektrische tandenborstel en gaat hij zelf nog even zijn tandenpoetsen voordat hij naar bed gaat.
Daarvoor heeft hij ook al zijn tandengepoets tijdens het badderen of douche. Ja, wij poetsen altijd onze tanden ook onder de douche, rare gewoonte, maar ik ben het zo gewend.
Wessel krijgt ook een fles melk voor het naar bed gaan… en voor het tandenpoetsen.
Valt best mee hoor … dat de slaaproes eruit is…
Gewoon consequent onderdeel van het naar bed gaan van maken… Geen leuke grapjes… gewoon lief met elkaar kletsen…
En ik weet niet wie het schreef.
Een kind van 2 jaar gaat echt niet, anticiperend op de fles 's avonds, het eten van 18.00 uur laten staan. Daar geloof ik niet in…
Tim krijgt al een jaar geen flesje meer…zn toetje na het eten is het laatste wat hij krijgt en vind dat prima…dus hier ook geen problemen wanneer tandenpoetsen enz.
Ik vond de "tip"van het slaapwater wel erg leuk…die onthoud ik want je weet maar nooit he…als Tim zo’n fase heeft dan kunnen we die mooi gebruiken.
@Mamalien wrote:
Dus ik ben alleen benieuwd hoe andere pap/melk-gevers dat doen met tandenpoetsenDe volgorde van het ritueeltje aanpassen was hier de oplossing. Saba krijgt ook nog gewoon (soya)melk 's avonds, maar vanwege haar tanden hebben we de volgorde iets aangepast. Eérst melk, dan tanden poetsen (kan ook gezellig zijn hebben we gemerkt :mrgreen: ) en dan voorlezen en instoppen. Succes!
Je vroeg je af of ze wel genoeg melk binnenkrijgt zonder dat avondflesje, maar de calcium die ze daardoor zou missen kun je aanvullen in voeding en/of supplementen. Koemelkintolerante kindjes worden ook aangevuld op die manier.
Toen stan nog een avondfles kreeg, was het voorlezen met de fles erbij en daarna tandenpoetsen. Hij krijgt nu al een hele tijd geen fles (die trouwens daarvoor ook al een tijd in een tuitbeker veranderd was) meer, maar we poetsen nog altijd de tanden ná het voorlezen, is gewoon zo gebleven…
Betekent wel dat ie nog weleens van kamer naar kamer vliegt na het boekje lezen, maar over het algemeen hebben we 'm snel in bed.
wij doen badje-pyjama aan - flesje, voorlezen - tandenpoetsen - nog eens voorlezen - slapen.
Tandenpoetsen meteen na een flesje melk is nog slechter als helemaal niet doen. Beter kan je daarna nog even een beetje water geven.
Hier krijgt Roos ook nog een fles gewone melk voor het slapen gaan.
Helemaal goed Marieke :thumbup:
Het glazuur tast aan door de melkzuur en suiker :?
Dus liever een paar slokjes water na de fles geven.
Dit geldt overigens ook voor jezelf :thumbup:
Eerst poetsen en dan ontbijten, dan kun je daarna stokeren en je mond naspoelen.
Zeker ook tandartsassistente :mrgreen:
Mijn man is tandarts :mrgreen:
Ah dat kan ook :mrgreen:
Leuk vak, leuk ook die spoeddiensten, ik ben morgen de klos haha.
hier al voor zijn 1e verjaardag gestopt met de avondfles…
na het avondeten even op de bank nabuiken en een beetje drinken daarna niets meer.
om half acht papa kus, zwaaien naar de kat en de visjes, tanden poetsen, pyjama + slaapzak aan en naar bedje.
s’morgens krijgt hij dan weer wat eten en drinken.
wij lassen altijd pauze in tussen flesje en tandenpoetsen, mag dat ook?