Vraagje aan caravanbezitters

Wij willen onze ruime vouwwagen wegdoen en een caravan kopen. Nu zitten we te dubben, wel of geen voortent. Wij zijn met z’n drieen en de caravan zal zo’n 6 meter lang worden, zonder vast bed. We gaan in de zomer altijd naar warme oorden, zoals Kroatie. We willen dan af en toe ook nog een lang weekend in Nederland kamperen. De voortent die we nu hebben is erg ingewikkeld op te zetten, dat doe je niet voor een weekendje. Wat zijn de voor- en nadelen van een voortent bij een caravan? Zijn ze veel makkelijker op te zetten? We willen wel een luifel die je wel aan de zijkanten evt. Dicht kan maken. Is een luifel alleen dan niet voldoende?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie voors en tegens!



Groetjes,



Viratine



En mocht iemand nog op zoek zijn naar een zeer degelijke vouwwagen, die van ons is per 7 augustus beschikbaar!

Mijn schoonouders hebben een caravan. Zij hebben een voortent waar ook een luifel aan bevestigd kan worden. Deze luifel kan ook gewoon aan de caravan zelf voor als ze maar 1 of 2 nachten ergens staan.

Zeker voor de frisse avonden en bij regenbuien of flinke windstoten is een dichte voortent wel ideaal. Zeker als je geen vast bed hebt en dus zitruimte moet opgeven om een bed te maken, die wil je niet elke avond opnieuw op moeten maken.

Als je een caravan van 6 meter lang hebt neem ik aan dat je een vaste zithoek kan houden?



Wij zitten altijd in de voortent (caravan van 4meter - 1 vast stapelbed en de zithoek is omgebouwd tot bed), dus dan vind ik het fijn om de voortent dicht te kunnen doen als het weer wat minder is.



Maar wij gaan in NL / DL / BE op vakantie, dus het risico op slecht weer is dan wel groter en wij kunnen niet in de caravan zelf zitten…



Er zijn trouwens ook vakanties dat we de voorkant uit de voortent ritsen en hem er amper in hebben zitten als we op de camping zijn, maar zelf vind ik het wel fijn om de tent dicht te hebben als je weg gaat :wink: