vraagej voor iemand anders over bv

Ze heeft nog steeds van die naaldensteken, maar vooral heel erg aan het begin.

Er zit ook een heel klein korstje op de tepel.



Lactatiedeskundige wil ze gaan bellen, maar ze moest eerst even uitzoeken welke ze dan kan bellen en wat de kosten daarvan zijn.

Om niet voor onverwacht hoge kosten te komen.

Ze is nog steeds bezig met almaar aanleggen, dus ze zet wel door.

Ze heeft geen weegschaal in huis, maar je ziet de baby gewoon groeien, dus ik denk dat dat wel goed zit.



Ik had haar ook al gezegd om even te kolven nadat ze denkt dat de bosten leeggedronken zijn, misschien komt er nog wel heel veel uit.

Oh, kolven doet ook zeer, dus ik weet niet of het wel met het aanleggen te maken heeft.



K weet niet of ze dat al heeft gedaan, ik heb haar maar heel kort even gesproken, dus ik hoor het van het weekend denk ik wel hoe het verder gaat.

wat voor kolf gebruikt ze? wellicht wil ze te snel?

die bloedkorstjes heb ik ook gehad, maar dat was echt in de kraamweek, ik denk dat dat was wegens de grote zuigkracht die mijn meisje had?



Hopelijk gaat het snel beter :-*

als die pijn alleen in het begin is, dan is het wslk de toeschietreflex. supervervelend maar wel heel normaal, én het gaat echt over/wordt heel veel minder.



die korstjes had ik de eerste week/weken ook. die tepels krijgen opeens ook wel heel wat te verwerken he terwijl ze eerst behoorlijk met rust gelaten worden :angel: Ik hoop dat ze een lk kan vinden die haar een eindje op weg kan helpen (let er even op dat het een lactatiekundige is ipv een lactatiedeskundig, dat laatste mag iedereen zich noemen, en dat zijn dan ook niet per se erg bekwamen mensen)

Ok bedankt voor de tip. Dat wist ik ook niet lactatiekundige of deskundige.



Bedankt voor de antwoorden ik heb het haar doorgegeven en het geeft goede moed om door te zetten, want het is fijn om te horen dat het normaal is.

Ik bedoel, niet fijn dat het normaal is, maar het neemt iets de twijfel weg of het allemaal wel goed gaat.

het is eigenlijk echt jammer dat bv vaak van dat soort opstartproblemen met zich mee brengt. Daardoor haken ook heel veel moeders met een ‘ach ik zal het proberen’-houding af. Zonde want daarna wordt het gewoon echt meestal makkelijker/fijner/pijnlozer/minder intensief.



je zou haast denken dat moeder natuur hier een steekje heeft laten vallen, maar die kon natuurlijk ook niet weten dat ze te maken kreeg met enorme concurrentie :angel:

@fiep klophout wrote:

je zou haast denken dat moeder natuur hier een steekje heeft laten vallen, maar die kon natuurlijk ook niet weten dat ze te maken kreeg met enorme concurrentie :angel:




:lol:

Ik heb niet alles gelezen. Maar volgens mij hoort dit er gewoon allemaal bij! Anderhalve week is natuurlijk nog heel erg klein.



Bij mij deed het voeden ook de eerste twee weken heel erg pijn, in het begin dan vooral (toeschietreflex), gewoon even doorbijten, het gaat vanzelf over. En ik had inderdaad ook kleine korstjes en het bloedde ook zelfs af en toe.



Lola dronk ook uuuuuuuren achter elkaar in de kraamweek, maar ik vond het eerlijk gezegd wel fijn, dan kon ik lekker op bed voeden, me terugtrekken van al het bezoek en lekker wegdommelen… Nu kan ze binnen een paar minuten beide borsten leeg drinken, dus ook dat gaat over.



Is het trouwens een hele grote baby? Want volgens mij is het in nederland niet gebruikelijk, maar mijn dochter was 4,6 kilo bij de geboorte en die kreeg al in het ziekenhuis bijvoeding omdat ze dus zo groot was. Dus ik zou niet meteen roepen weg weg weg met die bijvoeding, want het kan best zijn dat zo´n kleintje heel erg honger heeft. Maar geef dan wel heel weinig. (wij gaven maar 30 ml)

@Veertjeg wrote:





Is het trouwens een hele grote baby? Want volgens mij is het in nederland niet gebruikelijk, maar mijn dochter was 4,6 kilo bij de geboorte en die kreeg al in het ziekenhuis bijvoeding omdat ze dus zo groot was. Dus ik zou niet meteen roepen weg weg weg met die bijvoeding, want het kan best zijn dat zo´n kleintje heel erg honger heeft. Maar geef dan wel heel weinig. (wij gaven maar 30 ml)




er kunnen allerlei redenen zijn om idd in de eerste periode bij te (moeten) voeden. Maar bij gaan voeden op een regeldag (meestal voorkomend rond de 10 dagen, 3 weken, 3 maanden, 4.5 maanden en 6 maanden -maar ik heb tot nu toe alleen die eerste echt gemerkt) is gewoon niet zo slim omdat dat een dag is dat vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd moeten worden. Als je dán gaat bijvoeden, dan wordt die borsten dus niet verteld dat ze de productie omhoog moeten schroeven, en dat is niet zo handig :wink: Ik geloof dat alle antwoorden in dit topic over ‘weg met die bijvoeding’ daar op sloegen :think: