vraag ziekenhuis opname

Erwin wordt woensdag geopereerd aan zijn open wond , hij moet zeker 5 dagen blijven

Mag hij dan zondag , maandag of dinsdag naar huis

we hebben hier namelijk discussie :mrgreen:



ik zeg zelf dinsdag

ik zeg: woensdag OK, 5 dagen erna is zondag. Dan moet wel alles post-operatief goed verlopen. Ziekenhuisontslag kan ook in het weekend hoor.



Succes en beterschap voor je man!

ok, ik ben gewend met keizersnede dat de operatief dag 0 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: of is dat anders?

ik zeg ook zondag

Ik denk op zijn laatst zondag.

Dan hebben ze weer een bed voor een maandag-operatie patiënt :wink:

Als je weer iets kan, kan je dat thuis ook :wink:

@Anita-1982 wrote:

Ik denk op zijn laatst zondag.

Dan hebben ze weer een bed voor een maandag-operatie patiënt :wink:

Als je weer iets kan, kan je dat thuis ook :wink:




daar heb je ook een heel goed punt inderdaad… maandag kan er een nieuwe patiënt in.

operatiedag = dag o (dat is zo voor alle ingrepen, niet alleen ks :wink: ).



maandag is dag 5 post-operatief.

Dus volgens mij mag hij maandag naar huis.

(hier in België is dat dan standaard na 14 u trouwens)



ik duim dat alles vlekkeloos mag verlopen, Karin !



liefs

Gerda

Ik denk dat het een richtlijn is en het afhankelijk is van hoe het herstel gaat. Ik denk dat hij niet eerder thuis is dan maandag.



Sterkte!

Ik denk dat die 5 dagen een richtlijk is en dat je naar huis mag zodra alles zo is dat je het thuis kunt. Als jullie je vertrouwen met de wond en als de patient zover is dat hij naar huis kan.



Een zaterdag of zondag maakt niets uit voor ontslag.

Ik denk ook maandag (ochtend)

@ariel wrote:

Ik denk dat die 5 dagen een richtlijk is en dat je naar huis mag zodra alles zo is dat je het thuis kunt. Als jullie je vertrouwen met de wond en als de patient zover is dat hij naar huis kan.



Een zaterdag of zondag maakt niets uit voor ontslag.




5 dagen is echt 5 dagen ze willen dan pas kijken of het huid goed gehecht is als dat zo is mag hij naar huis dat is het beleid van er ziekenhuis ti’s een huid transplantatie



Gerda mijn vermoeden was al dat de operatiedag dag 0 was

Dan houden we rekening met maandag mits alles goed gaat natuurlijk

Ik zeg maandag :slight_smile:

@gerda wrote:

operatiedag = dag o (dat is zo voor alle ingrepen, niet alleen ks :wink: ).



maandag is dag 5 post-operatief.

Dus volgens mij mag hij maandag naar huis.

(hier in België is dat dan standaard na 14 u trouwens)



ik duim dat alles vlekkeloos mag verlopen, Karin !



liefs

Gerda




Mijn ervaring van de ks (Noortje) is dat de operatiedag wel meetelde. Er werd toen tegen mij gezegd dat je normaal na vijf dagen naar huis mag, dat zou zaterdag zijn (N is dinsdag geboren). Maar omdat zij nog in het ziekenhuis moest blijven, mocht ik een dag langer blijven en hoefde ik dus pas op zondag naar huis.



In ieder geval sterkte met de operatie en er thuis even alleen voor staan.

Ik denk ook maandag.

Na mijn ziekenhuiservaringen denk ik maandag als je echt van die 5 dagen uitgaat. De dag van operatie telt niet als dag 1 meestal maar inderdaad als dag 0.



Sterkte met de operatie en een voorspoedig herstel gewenst!

ik denk maandag zeker als het om een huidtransplantaie gaat

@marisca77 wrote:

ik denk maandag zeker als het om een huidtransplantaie gaat




Dat zeg ik ook. Bij een huidtransplantatie blijft de wond over het algemeen al 5 dagen ingepakt.

Dankjullie wel



Hij dacht/hoopte zelf zondag hhahahah ik dacht dinsdag maar goed. Morgen moet hij zich melden woensdag is de operatie.

Hij moest 5 dagen met zijn been om hoog of in bed of in rolstoel, vind hij allemaal wel prima als hij maar mag douchen en zelf naar de wc :mrgreen:



Deerntje lief dat je daar ook aan denkt :-* komt goed zal wel even pittig zijn

Veel succes iig!

Ik zou ook zeggen zondag, met ks moest ik 4 dagen blijven en maandag was de ks en donderdag mocht ik naar huis. Operatiedag was bij mij dus gewoon dag 1, maar misschien ligt het er nog aan of je om 9 uur 's ochtends of om 3 uur 's middags wordt geopereerd??

Dag van operatie is echt dag 0 hihi

hij moest zich vandaag melden morgen operatie, maar hij mocht gewoon weer naar huis en zich morgenvroeg melden.

Rond 10.00 is de ingreep