Vraag voor vriendin: fles blijven weigeren.

Hai meiden!

Misschien kunnen jullie helpen?

Mijn beste vriendin heeft een zoontje van 4 maanden. Ze geeft hem nog volledig de borst.

Maar… Ze is als sinds dat de knul 2 maanden is, hem aan het leren uit de fles te drinken.

En dat lukt dus niet. Meneer weigert pertinent de fles. Nu is dat nu nog geen probleem, maar over 3 en een halve week moet ze weer gaan werken.

Ik heb hem ook geprobeerd de fles te geven, maar hij ging heel hard huilen toen ik de fles in zijn mondje deed…

Borstfles is al geprobeerd, en de Tommy tipee ( Schrijf je dat zo?) ook…

Alle tips zijn meer dan welkom!

Mijn dank is alvast groot! :thumbup:

En een fles met smallere hals dan?

Sofie vind die namaakborstflessen (poeh hee wat een woord 8) :oops: ) maar niets en wil de difraxfles wel.



Verder heb ik geen tips… Sofie is meteen gaan drinken uit de difraxfles (de kromme fles)

@Mirretje2 wrote:

En een fles met smallere hals dan?

Sofie vind die namaakborstflessen (poeh hee wat een woord 8) :oops: ) maar niets en wil de difraxfles wel.



Verder heb ik geen tips… Sofie is meteen gaan drinken uit de difraxfles (de kromme fles)




Was hier ook t geval. Fieke wilde wel de flessen die wat kleiner waren zoals de difrax. Heb zelf t

idee dat de andere flessen ze groot zijn voor haar mond en dat ze n zuinig mondje heeft.

Willicht dat die flessen haar zoontje wel kunnen helpen en aan de fles kunnen krijgen.

Wel fijn dat ie zo gek is op mama en bv :thumbup: een echt die hard :smiley:

Wens haar maar veel succes

Ik heb geen flauw idee, want die van mij pikte de fles direct :twisted:



Maar ik geef wel altijd even dit linkje door: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#6 Wie weet staat er nog iets nieuws!!

Hier hadden we hetzelfde probleem, en ook Sophie is uiteindelijk uit de Difrax-fles gaan drinken.

Het linkje naar mijn topic; met veel tips en reacties: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45902



Succes gewenst voor je vriendin!

mijne wil ze nog steeds niet :lol:

dus aan mij heb je niks 8)

Misschien met een lepeltje proberen? Dat is wel een heel gedoe waarschijnlijk, maar misschien een noodoplossing voor als ze weer moet gaan werken?

Ja, het lepeltje is ze van de week mee begonnen. Dat gaat nog niet echt lekker, maar het zou een noodoplossing kunnen zijn.

Difrax pakt hij ook niet… Dat was de fles die ik mocht geven hahaha!

doek eromheen met geur van mama,



dentalspeen…(werkte bij ons…eindelijk)



folie erom voor afleiding…

misschien smaakt de gekolfde melk anders? bij ons was het zo dat het net zeep was…blergh.



anders weet ik het ook ff niet…



ja heeeeel veel geduld…

@renzosmam wrote:

mijne wil ze nog steeds niet :lol:

dus aan mij heb je niks 8)




Hier hetzelfde probleem, dus ik lees mee :shifty:

Een tuitbeker (niet antilek) wil ook nog wel eens wonderen doen. Bij de hema kosten die 2 euro en daar stroomt het zo goed als uit. Wellicht dat iets hards ipv een speen wel werkt!

Ik kan alleen maar zeggen: Blijven proberen. Mijn meisje weigerda na 4 maanden ineens de fles. Erg handig (NOT)

Ik weet van verhalen van moeder dat mijn zusje ook niet uit de fles wou drinken. Ze heeft er toen een druppeltje Roosvice doorheen gedaan en toen was het ineens heel lekker om uit de fles te drinken 8) .



Mijn tweeling drinkt heel goed uit de fles, dus eigen ervaring heb ik niet. Misschien heb je hier iets aan.



Gr. Yvonne

Lees ook mee…hier hetzelfde probleem…

Ik ga over 2 weken weer werken…dan is m’n zoon 4 maanden.

Eerder pakte hij de fles wel,maar omdat het zo weinig voorkwam dat ik de deur uit moest hebben we het te weinig gedaan…gevolg…meneer is vergeten hoe het moest…



Zijn al ruim 2 weken weer bezig,kolfmomenten zijn ook schraars,dus weinig speelruimte…



Ik had de tips op het BV-forum ook al gelezen,ga er deze week mee aan de slag…



Maar ben al aan het zoeken naar alternatieven…