vraag over te volgen traject na herhaalde MK's

Hallo,



Ik ben nu weer een tijdje niet actief geweest op dit forum. De laatste maanden hebben we een 6e mk moeten verwerken. Het is nu 2 jaar geleden dat ik ben gestopt met de pil. Ik wordt snel zwanger uit mezelf, maar het gaat ook weer net zo snel mis. Vorig jaar chromosomen onderzoek en bloedstolselonderzoek gehad en daar kwamen geen bijzonderheden uit. Advies: gewoon verder proberen, het gaat vast een keer goed. Nadat ik al het paramedische circuit had geprobeerd en dit ook niet mocht baten, en weer een aantal mk’s verder, hebben wij ons na de laatste mk een verwijzing gevraagd naar het VU ziekenhuis. Na een uitvoerige intake, uitstrijkje, inleveren van sperma, weer een bloed en hormoon onderzoek en mezelf een maand lang temperaturen, krijgen we volgende week donderdag de uitslag hiervan te horen. Ik vind het nogal spannend wat er uit gaat komen en dat maakt me ook onzeker. We hebben namelijk begrepen dat er bij 85% van de stellen met soortgelijke problematiek er geen duidelijke oorzaak wordt gevonden. En wat dan?? Wordt je dan weer van het kastje naar de muur gestuurd met zoek het maar uit, zal vast eens goedkomen?? En in hoeverre kan je ‘afdwingen’ dat ze toch een soort van traject met je ingaan? Zijn er mensen met ervaring op dit vlak die me wat wijzer kunnen maken? Ik weet dat er geen garanties zijn en dat het nog vaak mis kan gaan, ondanks doktersbegeleiding, maar zelf aanmodderen is nu ook echt geen optie meer…