Hallo,
Kan iemand mij helpen, mijn zoontje is nu bijna 5 weken en ik geef BV, nu heeft hij om de 1,5 Ã 2 uur honger, zouden dit al de regeldagel kunnen zijn??? Ook heeft hij aan 1 borst en eigenlijk aan 2 borsten niet genoeg!!
Ik vind het wel heel vermoeiend, heb namelijk ook nog een kleine rondlopen van bijna 2 jaar, voor hem vind ik het ook wel sneu, mam altijd maar òp de bank!!!
Klinkt inderdaad als een regeldag. En volgens mij komen die vaak voor rond de 10 dagen 6 weken en 3 mnd.
Vera had begin deze week ook 2 van die avonden erbij zitten. Probeer er aan toe te geven, dus vaak aanleggen. Het is zwaar maar dan past je produktie zich het snelste aan en is het het snelste weer voorbij.
Goed blijven eten en veel drinken is belangrijk!
En probeer je andere kindje tussendoor een beetje te verwennen of als jij aanhet voeden bent hij ook met iets lekkers op de bank. Succes ermee!
klinkt erg als regeldag (zal "die"van rond 6 weken zijn dan), geef er zoveel als mogelijk meteen aan toe, veel rusten veel drinken, deste eerder heb je het weer achter de rug! Succes :hug:
Mss kan je partner er ook even op inspringen door iets leuks met je andere kindje te gaan doen?
Ik denk dat onze Marith gisteravond, vannacht en vandaag een regeldag had/heeft.
Vraag:
- Hoe snel kunnen de baby’s dan een volgende voeding vragen ?
- Geef je gelijk weer de borst als ze eventjes huilen?
@Anita-1982 wrote:
Ik denk dat onze Marith gisteravond, vannacht en vandaag een regeldag had/heeft.
Vraag:
- Hoe snel kunnen de baby’s dan een volgende voeding vragen ?
soms wel al na een uur na de voeding, maar mijn ervaring is meestal binnen 2 uur alweer.
@Anita-1982 wrote:
Geef je gelijk weer de borst als ze eventjes huilen?
hangt ervan af of ze hongersignalen afgeeft (smakgeluiden, vingers in de mond, zoekende bewegingen, draait ze meteen haar mond naar je hand als je haar over haar wangetje aait, zuigt ze aan je wang of hals als je haar troost etc) zoja, dan wel, zo nee dan op zoek naar de oorzaak van gehuil of even lekker knuffelen.
Geef er zoveel mogelijk meteen aan toe. Kindje in de buurt en aanleggen bij hongersignalen, jij je lekker laten verwennen met regelmatig drinken en eten, veel rusten dus liever even geen bezoek, lekker cocoonen.
Deste sneller is je productie weer afgestemd op haar behoefte!
Succes Anita! :hug: :-*
Hier bij Jade was er ook ongeveer 2 uur tussen. Soms wel een anderhalf uur. Maar het lijkt heel kort opéén hé, tegen dat ze een beetje geslapen hebben zijn ze daar al weer voor een voeding.
En een (1) uur er tussen ??? :shifty:
Ik ben ook een beetje bang dat ik niet weet of ze nu honger heeft of dat ze krampjes heeft.[/u]
geeft ze hongersignalen?
schopt ze met haar voetjes?
kun je haar troosten met je warmte, stem, even rondlopen?
is ze even tevreden met een pink van jou?
@hazze wrote:
geeft ze hongersignalen? Ja ze ging heel druk met haar hoofdje op mijn borst heen en weer, ik dacht dus dat ze trek heeft.
schopt ze met haar voetjes? nee
kun je haar troosten met je warmte, stem, even rondlopen?
is ze even tevreden met een pink van jou?
Als ze genoeg heeft zal ze toch wel stoppen met drinken.
Of kan ik haar ook te vaak aanleggen?
Té veel borstvoeding kan niet. Het kan wel dat ze bijv. moe is, zuigbehoefte heeft of krampjes heeft maar daarom kan je haar nog wel gewoon aanleggen hoor. Je leert de huiltjes vanzelf goed kennen en zolang lekker dicht bij mama!