Vraag over luiers (pampers baby dry)

De laatste tijd poept mijn zoontje nogal vaak en veel. En hoewel zijn poep zeker niet heel erg dun is (sorry voor de vieze praat :oops: ), loopt er toch erg vaak wat (en vanmiddag zelfs best veel ) naar buiten. Als ik het direct door heb en hem dus direct verschoon gaat het meestal goed, maar duurt het iestje langer dan is er negen van de tien keer wat langs gelopen. Ik heb dit eigenlijk nooit zo gehad, maar hij had ook een hele tijd vrij vaste ontlasting. Nu is het dus ietsje dunner en heb ik dit probleem dus erg vaak (soms moet hij twee keer op een dag een schoon rompertje en broekje. Nu gebruik ik Pampers Baby Dry nummer 4 (hij weegt ongeveer 10 kilo), ik heb ook niet het idee met hoe de luiers vallen dat ze te klein zijn, ze lijken me nog ruim genoeg (3 is wel echt te klein). Moet ik misschien active fit gaan proberen? Ik ben tot nu toe erg te spreken over de Pampers, nog nooit last van luieruitslag gehad en meestal ook niet meer dan een randje poep. Mijn zoontje is overigens wel heel erg actief, maar dat is hij al vanaf zijn geboorte (al kan hij nu natuurlijk wel steeds meer (loopt al maanden langs de tafel, kruip als een speer en klautert overal overheen).

Misschien een maat groter nemen? 4+ die gaan vanaf 9 kilo…

@Kaar wrote:

Misschien een maat groter nemen? 4+ die gaan vanaf 9 kilo…


Maar loopt het er dan niet nog sneller uit, die zit toch ook minder strak rond zijn beentjes? Of is dat dom gedacht?

Dan trek je de luier toch wat hoger op… :mrgreen: Als je hem dan wat strakker dichtdoet valt dat vast wel mee…

@Kaar wrote:

Dan trek je de luier toch wat hoger op… :mrgreen: Als je hem dan wat strakker dichtdoet valt dat vast wel mee…


Haha, maar dan hoef ik volgens mij geen maatje groter te nemen als ik dat moet doen :lol: .

Beenruimte is volgens mij gelijk, er is alleen wat meer poep en plasruimte…



Welterusten!!

Trusten Kaar en thanks voor je antwoorden!

Als ik jou was zou ik toch een keer een pak Active fit maat 4 kopen. Ik vind de AF net iets groter vallen dan de Baby dry van pampers. (Ik zelf koop ze afwisselend, net welke in de reclame is). Bovendien zitten daar van die gaasjes in, net als in de eerste New Baby (gele) pakken. Deze vond ik erg fijn voor de dunne bv-poep, dus misschien dat deze ook beter de poep vasthouden zeg maar? :lol:

Ben benieuwd wat werkt, want zo vaak verschonen is natuurlijk ook vervelend

ik heb active fit en die kan meer hebben dan de babydry dus die zou ik zeker proberen :thumbup:

Bedankt voor de tips!!

Edith jose, doe je altijd even je vingers lang de beenrandjes als de luier aan is?

Het schijnt dat heel snel de rek eruit is…dus niet te veel nog aan de randjes zitten :wink:



Maar ik zou dus ook de active fit proberen (zeker voor Elliot :mrgreen: )



Groetjes Alex

Alex, nee, doe ik nooit met die randjes, trek alleen als er een stukje naar binnen zit dat naar buiten. Hoezo zeker voor Elliott :think: :mrgreen: :lol: .

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ikzelf gebruik ook de active fit als het weer “bal” is, en die werken beter dan de normale baby dry. Ik heb ze ook altijd allebei op vooraad. Mijn Duncan is anderhalf jaar oud en weegt bijna 12 kg, maar heeft een smal kontje en zit ook gewoon in maat 4. Wel doe ik als ik die Active fit luier aan doe, eerst de luier open en dan alvast de randjes “los” maken en als je dan de luier vast heb gedaan, hoef je randjes bijna niet meer goed te doen.



succer verder



gr Viooltje