Vraag over laptop

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag.

Mijn laptop geeft aan dat ik schijfruimte moet vrijmaken als ik dat aanklik dan geeft hij aan dat de prullenbak 0 bytes bevat en dus leeg is. Nu ben gaan kijken bij start en dan computer en dan staat er bij de Recover D schijf dat ik nog maar 1.12 mb vrij heb van de 30 GB en ik weet dus niet niet hoe ik dat moet oplossen.

Misschien kan iemand mij helpen?

Ik weet ook niet of ik het hier goed heb geplaatst en anders lees ik het wel.

:smiley:

heb je ondanks dat ie zegt dat de prullenbak leeg is toch geprobeerd hem te legen??

Ja dat heb ik gedaan en nog blijft de schijf helemaal vol…

Vervelend dat ik jullie hier mee lastig moet vallen hoor maar kom er zelf niet uit :doh:

O en ik zag dat je ook die schijf kon formateren??? Ik weet niet wat dat in houd maar stond ook bij dat bestanden verloren zouden gaan dus dat heb ik maar niet gedaan :oops:

Heb je een C en een D schijf of is D jou harde schijf ??

Als D jou harde schijf is dan vrees ik dat ie helemaal vol is, en dat je waarschijnlijk ook niks meer kunt opslaan erop.

Als D je harde schijf is, zal je laptop denk ik ook de laatste tijd wat langzamer zijn.

Ik weet niet of je veel foto`s op de laptop hebt opgeslagen, anders zou ik deze eens op cd/dvd branden, of op een usb stick zetten, Dat creeert ook ruimte.

formatteren is volgens mij leegmaken, dus niet doen

eerst scannen op virussen!

en dan als je via deze computer rechtermuisklik op de c (en eventueel andere schijven) doet, en dan eerst voor schijfopruiming kiest en daarna voor (tabblad extra) defragmenteren (laat hem maar een nachtje lopen, voor de zekerheid je kabelstekker eruit) doet ook al veel wonderen

Ow, ik zie nu dat ik het niet goed lees, je schijf lijkt inderdaad gewoon vol te zijn, je zult dus moeten kijken wat er weg kan, eventueel verplaatsen naar de c schijf als daar nog genoeg ruimte is

ik ga het inderdaad allemaal maar eens (foto’s en filmpjes) op de usb zetten en ook kijken wat ik kan verplaatsen naar de C schijf. Het is inderdaad de D schijf die aangeeft helemaal vol te zijn…Heb ook echt veel te veel foto’s erop staan dus misschien dat het daar dan aan ligt inderdaad…

Alvast super bedankt al voor jullie hulp! Alle tips en hulp is welkom :smiley:

en na het verplaatsen en verwijderen even defragmenteren dan!

Formateren niet doen, dan gaan je bestanden verloren.

Evt prgamma’s die je niet gebruikt deinstalleren bij Software.

Fotos verplaatsen naar een USB of CD.

En als klap op de vuurpijl, einde even defragmonteren…

Cookies/internetbestanden wegkieperen.

Ik ben dr nu dus achter dat ik mijn afbeeldingen allemaal op de C schijf heb staan en op die schijf heb ik nog 100 GB aan beschikbare ruimte over!

Het is echt dus de D schijf die vol is. Nu zag ik allemaal backup files op de recover schijf staan van 1 dag wel een stuk of 20 files van min 120000 KB zou ik die zonder problemen kunnen verwijderen aangezien dat het verklaart waarom de D Recover schijf zo vol zit?

kijk op www punt schoonepc punt nl

(ja met dubbel oo)

Die meneer heeft ALLES heel duidelijk uitgetypt!

Uhmmm en ik zou zelf de D-schijf, je recover schijf niet formatteren of leeg maken want ik meen me te herinneren dat daar zeg maar alle bestanden op staan als je laptop crashed en je windows opnieuw wilt installeren…

Ik heb zelf helemaal geen cd’s namelijk bij de laptop, bij mij staat alles op die D-schijf.