Hallo dames…
Na mijn “bbz” (het bleek bandenpijn te zijn) heb ik nu het volgende om paniek bij mezelf te zaaien…(wat me reuze goed lukt)…
Mijn borsten doen minder pijn sinds een paar dagen. En nu ben ik bang voor een miskraam…
Heb ook best veel last van steekjes en rommeltjes in mijn buik, heb een beetje het gevoel alsof alles een beetje geïrriteerd is…mijn darmen door obstipatie/diarree en wisselend eten, en mijn blaas soms…heb ook een beetje strak gevoel in mijn onderrug…
Is het normaal dat je “kwaaltjes” wisselen af en toe?
Hoi! Dat klinkt helemaal niet ongewoon hoor! Ik begon zelf pas later in de zwangerschap last te krijgen van mijn borsten en in het hele begin een beetje en toen evem een poos niet (hhum, snap je hem nog?). Ook die maagdarmklachten horen erbij en die zijn vaak wisselend; afhankelijk van wat je gegeten hebt; meestal ben je wat gevoeliger voor obstipatie. En ook dat strakke gevoel in je rug: helemaal normaal. Eigenlijk zijn alle kwaaltjes normaal… Ik heb zelf een miskraam gehad, en toen had ik juist nergens last van; voelde me kiplekker! Nu weet ik waarom, maar goed, heb er toen juist wel van genoten (totdat het mis ging natuurlijk).
Conclusie van het hele verhaal: Klinkt mij allemaal heel normaal in de oren en geen zorgen maken :naughty: :-* (is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Ik ben nu ook weer zwanger en denk steeds maar: ik ga me pas zorgen maken als er wat is, want mocht het mis gaan, dan heb ik nog wel een fijne tijd om op terug te kijken achteraf. Daar heb ik met mijn miskraam in elk geval heel waardevol gevonden.
ik heb helemaal geen kwaaltjes gehad de eerste 3 maand op vermoeidheid na…dus het hoeft echt niet hoor…
hoi lily2006,
Ik weet precies wat je bedoelt ik ben ook zo een paniekgevalletje.
Wij weten nog maar net dat we papa en mama worden en bij elk steekje in de onderbuik wordt ik al bang en ga ik kijken in de wc of ik niet ben gaan menstrueren??
Af en toe pijn in de tepels van die gemene steken en inderdaad ook een rommelende buik met darmen en niet naar de toilet kunnen.
Wel veel plassen.
Ik heb onze gyn. gebeld en die zei dat het er bij hoort omdat je lichaam verandert en ik me nergens zorgen over hoefde te maken , misschien geeft deze info jou ook een beetje rust.
groeten zomervlinder
Wij hebben in mei een miskraam gehad
Toen had ik inderdaad ook nergens last van sterker nog het enige wat mijn er van overtuigde was een positieve test en geen menstruatie…
maar snel daarna ging het eigenlijk al fout …
Daar in tegen wist ik bij de nu zwangerschap al 2 weken voor we konden testen dat ik in verwachting was ( gewoon een gevoel … :think: )
Jullie weten vast wel wat ik bedoel :mrgreen:
Kheb ook behoorlijk last van me darmen… en zeker omdat ik echt een TIK aan fruit heb op moment… Kheb geen last van verstopping :roll: maar wel van het andere uitserste…
Ik maak me ook ongerust wat heb dagen dat ik me gewoon ‘‘normaal’’ voel en denk ik :think: :think: zwanger… omdat een test dat zegt … en omdat ik niet menstrueer… Rare gedachten misshien :doh:
Morgen heb ik gelukkig de eerste echo omdat ik zo onzeker ben en een hele lieve verloskundige heb anders had ik hem pas 5 nov. en nu ook 5 nov. :lol: dus ben wel heel blij…
Thanks meiden, ben toch wel een beetje gerustgesteld!
Voel ze af en toe toch nog wel steken en ze zijn nog wel gezwollen, dus ik neem ook aan dat je borsten aan de druk ‘wennen’ ofzo…
Dan ga ik er maar vanuit dat het wel ok is… :roll:
@merel33 wrote:
ik heb helemaal geen kwaaltjes gehad de eerste 3 maand op vermoeidheid na…dus het hoeft echt niet hoor…
Hier het zelfde meid!
En ik draag nog steeds me eigen maat bh dus ook geen opgezwolle borsten maar ik voel de baby iedere dag en als je je echt veel zorgen maakt zou ik gewoon de verloskundige bellen!
Bij mij verdwenen de weinige kwaaltjes die ik had ook na de 6e/7e week. Ik was er echt van overtuigd dat het niet goed zat, maar niets bleek minder waar! Kwaaltjes kunnen dus inderdaad heel erg wisselen.
hahaha ik ben de gelukkige die alle kwaaltjes uitprobeert deze zwangerschap…
misselijk tot wk 17
pijnlijke (.)(.) tot 3e mnd
bekken auw vanaf wk 17
overgeven…vocht in pootjes…migraine…verstoppen en het tegenovergestelde…bandenpijntjes…veel plasjes van 3 druppels…
oh en als klapper op de vuurpijl…madam ligt in de stuitversie :thumbup:
maar daardoor geniet ik neit minder hoor :mrgreen:
Heel herkenbaar hoor
Ik had af en toe zulke krampen en steeken in me buik dat ik echt overtuigd was dat ik ongi ging worden, daarna bleef het weer weg.
Ook zijn mijn borsten de ene keer vele malen gevoeliger dan de andere keer.
Eigenlijk wisseld alles bij mij een beetje.
Toen ik mijn zorgen met de gyn deelde kreeg ik als antwoord.
“gos meis wen er aan, dat zijn moeder zorgen en die blijven je hele zwangerschap bestaan en dan ben je blij dat gezond geboren worden en dan beginnen de andere zorgen. En die zorgen blijf je je leven lang houden”
Vondt het wel erg lief en eingelijk heeft ie nog gelijk ook
hoi michaela-baby,
Werk jij heel toevallig in het MCA daar ken ik namelijk een michaela?
En hoever ben jij met je zwangerschap, zie geen banner staan en natuurlijk wel nieuwsgierig.
groeten zomervlinder
@zomervlinder wrote:
hoi michaela-baby,
En hoever ben jij met je zwangerschap, zie geen banner staan en natuurlijk wel nieuwsgierig.
groeten zomervlinder
Hoi zomervlinder .
Neej ik werk niet in het MCA woon er wel vlak bij
ik werk op het p.c.c. op de Fabritiusstraat in ALkmaar als mediathecaris voor 40 uur in de week.
Zit kwa zwangerschap in de 7de week … En voel me vandaag prima… ( voor zolang het duurt )
En jij…???
Groetjes Michaela
hallo ladies,
Ik heb in het begin ook wat kwaaltjes gehad en mijn borsten waren toen ook gezwollen, maar dat verdween ook ineens weer. Het komen en gaan van de kwaaltjes hoort er gewoon bij. Ik maakte me toen ook zorgen, maar ben ondertussen alweer 36 weken zwanger geniet er maar van je zult zien dat de tijd om zal vliegen. Iedere mijlpaal in je zwangerschap blijft weer spannend, maar als je er dan weer voorbij bent is het alleen maar meer genieten.
Liefs LLaan
Nou meiden, jullie hebben me wel echt gerustgesteld met z’n allen…
Gisteren kwam de moeders-voor-moeders mevrouw en mijn testje sloeg wederom direct knalroze uit, dus het zal wel goed zijn…
@michaela-baby wrote:
@zomervlinder wrote:hoi michaela-baby,
groeten zomervlinder
Hoi zomervlinder .
Neej ik werk niet in het MCA woon er wel vlak bij
ik werk op het p.c.c. op de Fabritiusstraat in ALkmaar als mediathecaris voor 40 uur in de week.
Zit kwa zwangerschap in de 7de week … En voel me vandaag prima… ( voor zolang het duurt )
En jij…???
Groetjes Michaela
ik ben 5 weken en 4 dagen en voel mij ook prima.
Soms denk ik zelfs wel eens ben ik wel zwanger??? --> maar testen wijzen steeds op een zeer positieve resultaat.
Ben benieuwd of ik ook nog misselijk ga worden??
Alleen af en toe last van de borsten ( jeuk en steken )
vandaag bij babydump geweest kijken voor een kinderwagen en kamertjes kijken en ideeen opdoen.
groeten zomervlinder
@Lily2006 wrote:
Nou meiden, jullie hebben me wel echt gerustgesteld met z’n allen…
Gisteren kwam de moeders-voor-moeders mevrouw en mijn testje sloeg wederom direct knalroze uit, dus het zal wel goed zijn…
hoi lily2006,
wat goed dat je daar aan mee doet en dat ook hun nog testen of je wel zwanger bent.
heb je gewoon gebeld om een afspraak te maken??
zomervlinder
@zomervlinder wrote:
@Lily2006 wrote:Nou meiden, jullie hebben me wel echt gerustgesteld met z’n allen…
hoi lily2006,
wat goed dat je daar aan mee doet en dat ook hun nog testen of je wel zwanger bent.
heb je gewoon gebeld om een afspraak te maken??
zomervlinder
Waarom die bevesteging … ik weet zeker dat je diep van binnen voelt dat je inverwachting bent … ik ken het gevoel maar als ik me dan helemaal terug keerde in mezelf en aan helemaal niks dacht wat mijn gevoel kon misleiden dan voel ik dat ik zwanger ben…
En ik heb helemaal geen zwangerschapskwalen alleen beetje gespanne borsten en moe .
Maak je geen zorgen alsjeblieft je maakt jezelf gek op niks af.,…
:hug: :hug: :hug:
Thanks, Michaela
De mevrouw van moeders voor moeders doet altijd een testje, je krijgt daar dan zo’n kaart bij leuk kan je bewaren.
Zomervlinder, ik heb me aangemeld via de website van MvM, dan bellen ze vanzelf voor een afspraak.
Kan het ook zijn dat het even en tijdje stil is in je buik? geen geborrel? heb wel kleine steekjes en zo en snel misselijk.
ook ben ik een klein beetje verkoude (deels ook hoopikoorts) en heb begrepen dat je tijdens je zwangerschap nooit ziek bent of zo… en dat als je ziekjes bent b.v verkoude dat dat, een slecht teken is.
kan pas dinsdag nar de dok, om te praten betreft de gyn
@Yukiko wrote:
Kan het ook zijn dat het even en tijdje stil is in je buik? geen geborrel? heb wel kleine steekjes en zo en snel misselijk.
ook ben ik een klein beetje verkoude (deels ook hoopikoorts) en heb begrepen dat je tijdens je zwangerschap nooit ziek bent of zo… en dat als je ziekjes bent b.v verkoude dat dat, een slecht teken is.
kan pas dinsdag nar de dok, om te praten betreft de gyn
hoi yukiko,
ik ben ook verkouden geweest en nog steeds een positieve test in handen!!!
ik zou er niet van wakker liggen en genieten van de zwangerschap ondanks de vermoeidheid en de pijnlijke boebies.
zomervlinder