Wij hebben een ruimte van 4,5mxca. 3,5m en die ruimte is nu verdeeld in 2 kamers van 2,25m. d.m.v. een tussenmuur. Op die tussenmuur liggen nu balken van 3m lang. De balkmaat is 16x6cm. Hartafstand is 15cm. We willen de tussenmuur weghalen om er 1 grote kamer van te maken. We vragen ons af of we de balken kunnen koppelen door aan elkaar te schroeven of moeten we het anders aanpakken? Zie bijgaande foto’s. We willen dus de balkenlaag het liefst laten liggen.
Kan iemand of iemands partner of wie dan ook ons zinvol advies geven?
Alvast bedankt, ook namens mijn man!!!
Groetjes,
Viratine
Ik zou als ik jou was professioneel advies inwinnen en niet afgaan op advies van een forum. Schakel een constructeur in. Voor wijzigingen in constructie van een woning moet je volgens mij altijd een bouwvergunning (lichte) aanvragen en daarbij zijn constructieberekeningen nodig. Het loket van Bouw- en Woningtoezicht van je gemeente kan je daar info over geven.
De twee balken aan elkaar verbinden lijkt me iets te kort door de bocht…
Succes!
Mijn man zegt waarschijnlijk dragende muur dus niet zomaar weg te halen en de balken dan aan elkaar vast schroeven wekt niet gaat scheuren of kan instorten
Dus schakel iemand in en vraag hulp… Die kan je pressies vertellen wat jullie kunnen doen