Vraag over houdbaarheid bloem

Even een vraagje (hoop dat het hier goed staat).



Hoe kan je zien of bloem (dat meel) nog goed is? We hebben het in de verpakking droog en koel bewaard, maar niet echt goed afgesloten.



En wat gebeurt er mocht je het eten terwijl het niet meer goed is?

Volgens mij is meel heel lang houdbaar hoor, heb zo geen pak staan, maar staat er nergens een houdbaarheidsdatum op?? Zolang je het koel en droog hebt bewaard kun je het volgens mij nog best gebruiken hoor…

als de meel beweegd…weggooien… :mrgreen: dat is namelijk het begin van meelwormpjes…en hoe die erin komen??? dat vragen miljoenen bakker zich ook wel eens af,maar bij mijn ex baas werd de meelopslag iedere twee weken helemaal geleegd,en kwam er hagelvers meel in :mrgreen:

precies bewegen, of dat het ene meelkorreltje op miraculeuze wijze aan het ander meelkorreltje blijft hangen, dan is het ook niet pluis! Als het er goed uitziet, is het wslk gewoon goed.

ieuw… het idee alleen al dat je pak meel echt zelf de kast uitloopt



griezel

@mv2kids wrote:

ieuw… het idee alleen al dat je pak meel echt zelf de kast uitloopt



griezel




Nee hij wordt dan getild door zijn bewoners :wink: :mrgreen:



Ik zelf gebruik bijna nooit meel en als je er aan twijfeld en het beweegt nog niet: water en zout erbij en de kinderen hebben brooddeeg om te kleien. Kan het daarna in de oven hard worden.

He bah, bewegend meel :silenced: . Nou het bewoog nog niet, dus dan zal het wel goed zijn, hahahaha.

opletten op zwarte stipjes, dat kunnen ook beestjes zijn!