Vraag over haar verven

Hallo,



ik heb donkerbruin/zwart haar.Ik verf t wel eens.Nu zit de haarkleur er nog mooi in maar bij de slapen en bij mn voorhoofd wordt t alweer grijs.Normalite verf ik mn haar dan weer helemaal.

Hoe doen jullie dat? Verven jullie dan alles weer en gooien dan dus erg veel verf weg of doen jullie t anders?

Groetjes

Verdeel een pak in tweeen?

Meng in een bakje de helft van de tube en de helft van de vloeistof.

De rest kun je bewaren.

mijn moeder doet dan weer helemaal opnieuw… Alleen dan dus de plekken waar het grijs doorkomt met een beetje extra…

aah je kan t dus bewaren?! Weet je ook hoe lang?

Helemaal verven vin ik zo zonde van mn haar wat er eigenlijk nog goed uit ziet…

@Sunce wrote:

aah je kan t dus bewaren?! Weet je ook hoe lang?

Helemaal verven vin ik zo zonde van mn haar wat er eigenlijk nog goed uit ziet…






Ik verf de haren van mn moeder dus ook in twee keer.

Zij heeft hele korte haren en weinig haar eigelijk ook, dus is zo’n pak gewoon duur in gebruik als je dat in 1x zou gebruiken.



Ik pak de tube, ik gok ongeveer op de helft die knijp ik in een bakje.

Dan pak ik die vloeistof, neem daar de helft uit, ook in dat bakje en de rest kun je bewaren tot je volgende verfbeurt.



Ik weet niet hoelang dat houdbaar is, of het nou in jouw kast staat bijvoorbeeld of het staat een half jaar in de schappen van de drogist… Blijft om hetzelfde he?

Alleen de aanzet inzetten en de laatste 10 minuten met wat water de rest doorkammen/masseren naar de punten toe. Zo krijg je geen groot kleurverschil en krijgen de punten die vaak toch een beetje valer zijn geworden weer even een boost met een “spoeling”.

Ik zou het bakje wel klaarmaken,maar met wat je over hebt mengen met water (ongeveer 1/3). Daarmee wassen…

Ik weet niet hoelang dat houdbaar is, of het nou in jouw kast staat bijvoorbeeld of het staat een half jaar in de schappen van de drogist.... Blijft om hetzelfde he?

Niet als het open is geweest en er dus zuurstof bij is gekomen.
Maar je kunt het gerust 2 keer gebruiken mits je het nog niet gemengd hebt

mijn mams heeft van de drogist altijd een doosje haarverf waar al een schaalverdeling op staat, daar kan ze 3 keer mee verven, want ze heeft dun/weinig/kort haar.

ik weet zo niet welk merk, en er zitten helaas maar 2 zakjes conditioner bij voor het na-behandelen, maar de 3de keer gebruikt ze gewone conditioner, werkt ook prima.

vloeistof en verf zitten apart in een flesje en tube, en er wordt een aanbreng-fles (met schaalverdeling, ideaal) leeg meegeleverd.



ik heb zelf iets langer haar, kan net een kleine staart in, en heb gewoon het hele pak nodig om te verven.

ik verf ook niet elke 6-8 week, eerder om de 3 maanden, en altijd in mijn eigen kleur, geen uitgroei behalve het grijs, en door de staart valt dat niet heel snel op.

(helaas is het mooie er dan wel alweer een tijd af, maar ik vind het geen leuke klus, dus ik verf alleen als het grijs er te erg doorkomt)



gr L

Idd Roos,dat vraag ik me dus ook af,omdat het dan al geopend is en er zuurstof bij is gekomen.

Maar als jullie zeggen dat ik het kan bewaren,dat is dan dus ongeveer een week of 6,dan vertouw ik daar wel op! :smiley:

Jahoor, een week of 6 kan je het zeker wel bewaren. Ik raad je wel aan om het flesje en de tube zo kort mogelijk open te laten. Dus in het bakje gieten en meteen weer dicht doen, dan is het geen probleem.