Ik ben sinds ik zwanger ben iets van 1,5 cup gegroeid met mijn borsten.
Nu wil ik binnenkort een voedingsbh kopen voor in de kraamtijd,
vroeg me het volgende af:
Maken je borsten als je borstvoeding begint te geven ook nog een groeispurt of blijf je dse maat wel houden die je aan het eind van de zwangerschap had??
Weet wel dat ze eerste dagen wat groter kunnen worden door de stuwing, maar dit trekt toch weer weg??
Ik had al wel gehoord dat ik de omvang moet nemen die ik eerst had, omdat het kindje nu hoog ligt en je omvang dan roter is.
En wat vonden jullie fijne bh’s???
voedingsbh van de hema… aan het begin van de zwangerschap had ik a, aan het eind c, en met bv geven dubbel d! dus ik zou zeker nog wel een cupje groter doen, voor de zekerheid. al zit er ook wel aardig wat rek in die dingen, vind ik!
Ik zou een paar korte stretch hemdjes bij de Zeeman kopen in een M of L. Na de bevalling en de stuwing meet je je borsten dan op en kun je alsnog een bh kopen. Het kan zo verschillend zijn en dat is zonde van je geld. Ik heb ook voedingsbh’s maar draag die zelden. Die hemdjes vind ik net zo makkelijk, je schuift ze naar beneden en doet zo je baby aan de borst. Als je voedingsbh’s koopt, koop dan zonder beugel. Beugels kunnen afknellen en dat kan een ontsteking veroorzaken.
Mijn bh’s heb ik trouwens bij de Prenatal gekocht. Maar die zijn wel een beetje saai. Van het merk Anita hebben ze ook met kantjes e.d.
Liefs Moirah
Ik heb tijdens de zwangerschap een paar goedkope voedingsbh’s van de hema gekocht, om ook als zwangerschapsbh te gebruiken. Heb cup D genomen die eigenlijk iets te klein waren, maar dat viel niet op. Toen de bv goed ging heb ik goeie bh’s gekocht, eerder niet gedaan omdat ze duur zijn. Ik draag nu bh’s van Freya, zit erg mooi en stevig.
Ligt eraan welke maat je hebt… ik vond de stevige degelijke van Anita erg fijn… en ze gaan tot mijn cup… H…
Na de bevalling wel dikkere borsten ja… dat neemt ook weer af… duurt wel even hoor… maandje of 3 zelfs bij mij :think:
Ik ging in mijn zwangerschap van 75 c naar 80 b en die heb ik nog steeds aan, merk wel dat mijn borsten toch weer iets minder worden, ondanks ik veel blijf geven.
En de bh’s rekken door het dragen ook altijd wel wat uit.
Ik ging in de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap van cup 80B naar 80D :shock: en daarbij is het toen gebleven. Ook met de bv. Ok, die paar dagen van stuwing had ik wel wat meer, maar daarna weer gewoon 80D, toen na een maand of 8 ben ik weer terug naar 80C en nu binnen 2 weken na het stoppen met de bv zit ik weer op 80B…
Dus ik zou zeggen: wacht op zo’n BH aanbieding van de HEMA en haal dan een van die gewone simpele katoene beha’s, kost je nog geen tientje en je kunt even vooruit. Eventueel kun je ze ook nu al dragen Als achteraf blijkt dat de maat niet goed is kun je altijd nog andere (duurdere) beha’s kopen :mrgreen: