Vraag over groei achterstand

Ik was afgelopen vrijdag voor een controle echo in het ziekenhuis of de buikwand goed gesloten was. Die was mooi gesloten. Hij vroeg wel hoe ver ik was. Ik zei 22 weken en 5 dgn , nou zei hij is heb een andere berekening. Verder niet over gehad. Alles zag er prima uit.

Over 10 week moest ik weer kijken of het met de navel goed was

Nu moest ik vandaag voor controle bij de VK en die zei dat het een behoorlijke achterstand had 1,5 week. Moest me niet zorgen maken over 2 weekjes weer een echo en dan kijken oh het beebje gegroeid is

Alleen het vreemde is dat ik een week daarvoor bij een ander echo bureau was daar kwam het op 1 dag korter en een week later opeens 1,5 week.

En de gynaecoloog deed ook absoluut niet schokkend, anders zou ik wel eerder moeten terug komen. IPV over 10 week

Alleen nu maak ik me wel zorgen of alles nog wel goed zit

Iemand ervaring mee

Ik vind het nogal “overdreven” klinken van die gyn. om 1,5 een behoorlijk achterstand te noemen :think: Vanaf 12 weken groeien kindjes in spurtjes (maar dat wist je vast al :wink: ) en een groei kan vanaf ongeveerd die periode 2 weken afwijken van je uitgerekende datum (is mij altijd verteld :wink: ). Dit kan dus ook zomaar 2 weken gaan voorlopen op de uitgerekende datum. Maar dat is wel reden om vaak met 1 of 2 weken nog een echo te maken om te kijken of de groei dan weer gestabiliseerd is :thumbup: Maar ik vind de uitspraak “behoorlijk” dus wat overtrokken voor 1,5 week :shifty: Succes in elk geval :-*

Hi

Bij ons liep de kleine met de 20 weken echo een weekje achter.

Met de pretecho van 25 weken ook.

maar was allemaal niet erg want je mag een speling hebben dan van rond de 14 dagen.

De baby kan ineens een groeispurt krijgen…

Bij ons liep de baby nu met 33 weken 4 weken achter en dat was dan wel een iets ander verhaal. Toen moest ik het rustiger aan gaan doen en nu hebben we vorige week op de groeiecho gezien dat alles weer netjes bij is getrokken.

Met andere woorden… ik zou me inderdaad niet druk maken op dit moment over die anderhalve week.