Ik wil zusje net als Ivan weer borstvoeding geven. Als zusje geboren is dan is Ivan 21 maand. Ivan heeft 7 maand borstvoeding gehad.
Als zusje bij mij drinkt , heb je dan kans dat Ivan ook wil? en wat doe je dan?
Ik denk niet dat Ivan dat dan nog zal willen en ik zei gewoon dat dat drinken voor de baby is… simpel en dat was goed
dat heb ik ook gezegd.
want Y vroeg van de week al of hij dan ook een keer mocht drinken.
Ik zei je mag het wel proeven gewoon uit een glas, maar niet bij mama uit de borst.
Hier hebben we de vraag ook gehad (schelen 23 maanden). Hij wilde ook wel eens proeven, dat mocht van mij, heb hem gewoon de borst aangeboden. Maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde hij toch niet en zei hij zelf dat het enkel voor zijn broertje was.
Zowel mijn oudste als middelste hebben een slokje geproeft. Ik had wel gezegd dat ze heeeel voorzichtig moesten doen, ik vond het bestwel eng :lol: Straks neemt zo’n dreumes een fijne hap :o
Daarna was het klaar, vonden ze toch niet zo lekker.
Tussen de oudste 1 zit 18 maand, de oudste heeft er nooit om gevraagd… borstvoeding = baby.
Tussen de middelste en jongste zit bijna 3 jaar en de middelste had gedronken tot in de zw.schap. Dus dat zat nog vrij vers.
Hij heeft het 2 of 3x gevraagd of hij ook nog eens mocht drinken.
Ik aarzelend ja gezegd, maar ook hij vond het puntje bij paaltje echt voor baby en hij was al groooooooooot :lol:
Maar ik denk dat een ‘aan de borst drinken is voor de baby, jij hebt mooie bekers’ oid al genoeg is voor een dreumes/peuter hoor. Bij andere dingen zeg je ook nee en dat accepteren ze (meestal dan :mrgreen: ) ook.
nano verheugt zich er nu al op om straks een slokje te mogen drinken, haha. maar ik denk dat ie het idd als puntje bij paaltje komt niet eens wil, of heel vies vindt. Maar een keertje proberen mag ie van mij. Daarna is het wel klaar, maar ik denk dat dat wederzijds is 8)
grappig om te lezen Nikki heeft bij me vriendin gezien dat een baby uit de borst drinkt en vorige keer lag ze lekker bij me trok me shirt naar beneden en zei Nikki ook mama tiet drinken
UUUUUU Nee schat dat is voor de baby en er komt pas melk uit als de baby geboren is.
Mama nikki lust niet melk :lol:
nee schat het is ook voor de baby
Ja Nikki limonade drinken :inlove:
HIer ‘drinkt’ M af en toe nog een slokje. ZE is de techniek kwijt, maar ze vindt het fijn om af en toe te proberen. Ik vind het prima.
@Noémi wrote:
Hier hebben we de vraag ook gehad (schelen 23 maanden). Hij wilde ook wel eens proeven, dat mocht van mij, heb hem gewoon de borst aangeboden. Maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde hij toch niet en zei hij zelf dat het enkel voor zijn broertje was.
Same here!
Alleen die ENE keer dat we in een restaurant zaten met de hele schoonfam kroop Lenn op schoot en zei hij ineens. Lenn wil graag borstvoening mama! :oops: :lol: Dus ik helemaal meespelen, mn shirt beetje opzij en ik zei: Nou kind, drink maar
DIE KOPPEN :lol: Allemaal in shock, maar Lenn vond het geweldig en deed net of hij dronk whahah!
Maar hij durft niet hoor
Na jullie verhalen ben ik heel benieuwd hoe Ivan er op reageert
@Affie wrote:
Same here!
Alleen die ENE keer dat we in een restaurant zaten met de hele schoonfam kroop Lenn op schoot en zei hij ineens. Lenn wil graag borstvoening mama! :oops: :lol: Dus ik helemaal meespelen, mn shirt beetje opzij en ik zei: Nou kind, drink maar
DIE KOPPEN :lol: Allemaal in shock, maar Lenn vond het geweldig en deed net of hij dronk whahah!
Maar hij durft niet hoor
mwhauauauaua :lol:
Ook Jasper wilde wel een keertje ‘bij mama drinken’, maar wist uiteraard niet meer hoe het moest aangezien hij al een jaar geen borstvoeding meer had gehad. Een keer heb ik hem een slokje in een glas aangeboden, maar dat idee vond hij vies. Maar toen papa een keer was vergeten Robin’s flesje weg te zetten, heeft Jasper het er ongeluk voor z’n eigen flesje aangezien(dat hij soms ’s avonds nog drinkt) en opgedronken. Blijkbaar viel het toch in de smaak want het is ook daarna nog een keer of 2-3 gebeurt
Toen ik 8md zwanger was hebben we voor Jasper een pop gekocht. Daarmee kon hij alvast een beetje oefenen voor als zijn broertje er later bij was. De pop heeft regelmatig bij hem aan de borst gedronken en mocht ook wel bij mama drinken :lol: