Vraag over bijvoeding

Noah krijgt vanaf 6 maanden bijvoeding (eerst groente en nu wat fruit erbij)

soms een broodkorst.

Hij had al problemen met poepen maar nu is het nog erger geworden. Dikke klont echt keihard en zelfs bloed erbij :cry: :cry: :cry:

Ik ben nu eerst weer gestopt met de bijvoeding maar hij wordt nu dus elke nacht wakker .



Kan het zijn omdat hij geen bijvoeding meer krijgt? dat hij gewoon honger heeft?

En iemand tips?

op het wakker worden heb ik helaas geen antwoord alleen een dikke :hug:



ik kan je wel een tip geven voor het poepen. Onze zoon kon in het begin ook echt vreselijk moeilijk poepen. krijsen van de buikpijn, harde klonten enz. ik ben toen op advies van het reformhuis kindicol druppels van vsm gaan gebruiken. en ik moet zeggen echt :thumbup:

het maakt de ontlasting zachter, waardoor het makkelijker naar buiten kan.



echt, we kregen een heel ander kereltje het heeft echt super geholpen!



nogmaals :hug:

Volgensmij werd vezels (brood dus) pas later aangeraden. Volg je het voedingsschema van Stefan Kleintjes? Ik zie net dat de broodkorst daar wel al vanaf 6 maanden staat, maar bij ontlastingproblemen zou ik die als eerst weglaten. En geen bananen natuurlijk. Heb je al geprobeerd om meer pruimen en of druiven te geven? :slight_smile:

@Mouse! wrote:

Volgensmij werd vezels (brood dus) pas later aangeraden. Volg je het voedingsschema van Stefan Kleintjes? Ik zie net dat de broodkorst daar wel al vanaf 6 maanden staat, maar bij ontlastingproblemen zou ik die als eerst weglaten. En geen bananen natuurlijk. Heb je al geprobeerd om meer pruimen en of druiven te geven? :slight_smile:




Druiven en pruimen kan ik wel proberen , dankje .

Ja broodkorst mocht vanaf 6 maanden maar die geef in inmiddels niet meer.

En probeer voor de afwisseling ook peer en perzik eens. Floris poept meer en sneller bij die 2. (ik wissel af, de ene 2 dagen een potje sperzieboontjes of andere groente, dan een dag niets of 2 dagen daarna weer 2 dagen 1 soort fruit of groente dus ik bouw het heel langzaam op).

Dit probleem hebben wij ook gehad… Hier was brood bij beide kids in het begin een probleem. Ik zou zeggen: alle bijvoeding stoppen, en dan geleidelijk met groente en fruit (één ding tegelijk) opnieuw beginnen. En als dat geen problemen geeft, over een paar weken eens kijken wat er gebeurt als je een paar dagen achter elkaar wat brood laat eten. Bij onze tweede duurde het tot een maand of misschien 2 maand terug tot ze brood kon verdragen.



's Nachts, tja, gewoon honger kan natuurlijk best, of een sprongetje, of wat dan ook. Ik zou hem lekker voeden dan, als hij ‘normaal gesproken’ doorslaapt, pakt hij dat hopelijk gauw weer op. Werd hij met de bijvoeding ook al wakker? obstipatie geeft buikpijn, hier kregen we er echt nachtelijke huilpartijen door.

Ik zou inderdaad ook het brood voorlopig nog schrappen, en het alleen bij groente en/of fruit houden