Vraag namens vriendin.. Zwanger of overtijd door narcose?

Hallo allemaal,

Mijn vriendin had afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden, maar ze is over tijd…

Nu is ze maandag geopereerd en heeft ze een narcose gekregen.

Kan een narcose er ook voor zorgen dat ze nu nog niet ongesteld is?

Weet iemand dit?

Ik hoor uhm lees het graag!

Groetjes van Anita

Ik weet niet of ze een heel regelmatige cyclus heeft en dus zeker weet dat ze nu overtijd is? Je cyclus kan nl. wel ineens langer zijn (stress vanwege de operatie?), maar dan ligt het aan het aantal dagen VOOR je eisprong. Je luteale fase, de dagen NA je eisprong is vrij constant (soms 1 dag langer of korter). Dus lijkt me dat de narcose daar geen invloed op kan hebben gehad.

Testen!! En indien een positieve test aan de bel trekken vanwege de narcose die ze heeft gehad (en het effect daarvan op de zwangerschap/baby).

Goede vraag, ik kan je geen precies antwoord geven, maar je darmperistaltiek wordt ook even tijdelijk stopgezet door een narcose, je ontlasting laat dan ook even op zich wachten na een narcose. Dus wie weet is dat ook zo met je baarmoeder ‘peristaltiek’ dat zijn ook samentrekkende spieren.

Maarre, das dus misschien heel ver gezocht van mij.

Sterkte voor je vriendin.

Volgens mij kan een narcose geen gevolgen hebben voor je mentstuatie of cuclus.

Ik weet het niet zeker googled even snel

Iets waar ze JA zeggen!

Maar volgens mij kan dat niet :think: , misschien is ze toch zwanger.

Ik zou een testje doen, en zo niet naar de HA gaan.

ik was na mijn operatie ook een paar dagen overtijd… (5 of 6 dacht ik)

dus ik denk dat het wel kan…

Yeps het kan zeker. Artsen opereren niet graag als er een kansje bestaat dat je zwanger zou kunnen zijn. Zelfs met onze grote kinderwens maar lopende onderzoeken en een operatie op mijn eigen verzoek, wilde mijn gyn weten waar ik in mijn cyclus zou zijn op het moment van opereren. Een operatie zou zelfs evt uitgesteld worden als ik tussen eisprong en menstruatie zou zitten. Iets waardoor (wilde snel geholpen worden) zelf ook heel bewust gekozen heb om tijdelijk aan de anti conceptie te gaan.

Een waarschuwing die ik ook meekreeg indertijd was dat alles even Harrie door de Warrie kon zijn erna. En dat kon beide kanten uit, te vroeg ongesteld maar ook overtijd.

En niets geeft zoveel zekerheid als een testje uiteraard, al is het maar voor haar eigen gevoel. :thumbup: