vraag mbt verrijking

alweer een vraag voor de juffen

heeerlijk dat jullie op kok zijn :-*



er werd bij het 10 minuten gesprek een opmerking gemaakt van misschien bezig met verrijking.

dat zijn toch gewoon wat extra opdrachtjes?

aangepast op het niveau van het kind?

om het kind wat uit te dagen?



of denk ik nu helemaal verkeerd?

ja zo begrijp ik dat ook… emma krijgt ook wat extra dingetjes om wat meer uit te dagen… bij ons noemen ze dat gewoon extra werkjes… tegen emma zeggen ze boekjes…

Ja, verrijking is een ander woord voor verdieping. Dan gaan ze niet meer (in de zin van meer en minder) van hetzelfde maken, maar moeilijker en uitdagender op een onderwerp/opdracht ingaan.

Ja, het gaat dan over moeilijkere werkjes.



Dat kan dmv werkbladen zijn, maar dat is afhankelijk van de manier van werken van de school.



Als het niet dmv werkbladen is, dan kun je bijvoorbeeld denken aan:



het nabouwen van een tekening, of een bouwwerk weer terugwerken tot een bouwtekening.



Bij spel: een andere moeijlijkere rol op je nemen, bijvoorbeeld niet altijd het kind, maar eens de moeder (leiding geven, regelen). Of met moeilijkere tegenspelers werken, zoals de juf, die een probleem voorschotelt als ze mee komt spelen.



dan kun je nog denken aan moeilijkere puzzels, of eventueel 3D-puzzels.



Vouwwerkjes of knutselwerkjes die ingewikkelder zijn, of die juist zelfstandiger gemaakt moeten worden dan andere leerlingen het moeten.



Deze lijst zou ik nog verder moeten kunnen aanvullen, maar ik moet zeggen daat ik er even niet helemaal bij ben, zo tijdens mijn zwangerschapsverlof.

maar hed ik begrijp hieruit ook dat jan het goed doet op school?

yep

het hele verjaal staat wel op zijn site

maar op cito ordenen en taal had hij beide A gescoord.

hij had 0 fout,…

toch maar groep 3 dus ook al is hij dan een hele vroege leerling…