vraag kraamhulp

I had een vraag omtrent kraamhulp.

mezelf net aangemeld en helaas was het bureau van mijn voorkeur al helemaal vol en moet ik het met een ander bureau doen.

Nu sprak ik daarna mijn moeder en die gaf aan dat zij wel wat wilde poetsen en voor het eten wilde zorgen evt. en dat de kraam dus alleen voor moeder en kind zorg zou hoeven komen. Als ik dat zou willen natuurlijk.

Nu spreekt me dat wel heel erg aan want heb ik minder llang een vreemde in mijn huis. Echter zou je dat gewoon kunnen aangeven? of zullen ze daar moeilijk over doen?

heeft iemand daar ervaring mee? en is het dan tijd genoeg als ik dat aangeef op het moment dat ze de intake komen doen?

Wijk kraam heet dat en dat kun je ook aangeven ja.

ik had het ook, echt heerlijk!

Ik zat bij Isis, en had 3 uurskraamzorg. Dit hield in zorg voor mij en de baby, schoonmaken badkamer toilet. En af en toe deed ze ook beneden ff stofzuigen, maar mijn moeder deed dit ook.

Echt kan dit zo aanraden!!

ik heb inderdaad even contact gehad met het kraambureau en het heet nu minimale zorg inderdaad. dat is 3 uur per dag.

Maar je hebt er dus een goede ervaring mee? fijn om te horen!

ja echt zou het zo weer doen!

nou ik was wel blij dat mijn mams het zelf zei want het lijkt me een stuk prettiger. ik lig toch nit de volle 8 dagn in bed want wil zo veel mogelijk gewoon met sophie blijven doen. mits het ook kan natuulijk.

Mijn moeder doet het ook wel eens zo’n wijkkraam.

Ik denk dat wij het ook zouden doen als mijn moeder niet meer zou werken (zij is kraamverzorgende).