Ik had een vraagje, wij zijn aan het klussen voor het eerste beebje…ik vroeg me iets af…
Je borsten worden natuurlijk groter tijdens de zwangerschap, als je daarna borstvoeding gaat geven, totdat het niet meer lukt…blijven je borsten groter dan ze waren voor dat je zwanger was? en gaan ze veel hangen enzo? Of worden ze weer de grote als voor de zwangerschap?
Ik heb het gevoel dat ze bij mij ietsje kleiner zijn geworden. :think: Mijn oude ondergoed van voor de bevalling past net even iets minder goed. Maar dat kan ook komen omdat ze mss toch wat veranderd zijn qua vorm? Iig kan ik het nu niet meer helemaal beoordelen want ik neem aan dat ze straks weer een groeispurt krijgen hier :lol:
Je krijgt geen hangtieten van borstvoeding geven… het is soms gewoon pech hebben als ze gaan hangen… en veel bijkomen tijdens zwangerschap, afvallen daarna is DE grootste oorzaak…
Bij mij valt het reuze mee… het hangen… maar goed, heb cup H… dus hangen gaan ze sowieso wel iets…
Tijdens BV geven zijn je melkklieren actief, in de borst… een jaar nadat je gestopt bent met BV geven komt je vet weer terug in de borst zodat ze weer wat voller en ronder worden…
Bij mij zijn ze niet veel groter geworden dan voor de zwangerschap… ik ben nu ook wat dikker en dat is die cupmaat verschil denk ik…
Ik heb nog nooit de potloodtest doorstaan (ja op m’n 12de wel ofzo) dus eigenlijk mag ik niet meepraten hier :lol:
Maar ik ben bij Sharon echt megaveel aangekomen dat is dus niet echt heel bevoordelijk voor je borsten, ik ben van een 80 DD naar 100E gegaan dat valt qua cup dus wel mee.
Alleen de vorm is anders geworden.
Maar dat geeft niet ik heb straks wel mooi 3 kindjes groot gekregen met ze :inlove:
Heb jij nog tips voor mij? Jij voed je kids al zo lang :shock: Knap hoor!
Gek genoeg wordt het bij mij nooit meer??? Ik kolfde laatst een keer 255cc, ik helemaal blij! Maar dat was ook maar 1x… Daarna kolf ik weer steeds rond de 120/140cc. Jesse drinkt nu steeds rond de 150cc, dus mijn opgebouwde voorraadje gaat zo snel op (ik geef hem meestal bv in een fles omdat hij na de borst snel weer komt, alsof hij het er op een of andere manier niet goed uit mijn borsten krijgt en op de fles doet 'ie zo ruim 3 uren.) Ook als ik vaker kolf dan hij drinkt blijft het daarbij :think:
HOE WORDT HET MEER???
Heb nu ook bvthee besteld en die haal ik morgen op. Wie weet helpt het?!
Nou, bij mij is de fut er ook wel uit (als ik geen bv geef)… Heb ook een behoorlijk maatje (90H) en ze stonden al niet meer mooi vooruit zeg maar… Maar de zwangerschap en bv heeft ze bij mij zeker wel slapper gemaakt.
Gek genoeg wordt het bij mij nooit meer??? Ik kolfde laatst een keer 255cc, ik helemaal blij! Maar dat was ook maar 1x… Daarna kolf ik weer steeds rond de 120/140cc. Jesse drinkt nu steeds rond de 150cc, dus mijn opgebouwde voorraadje gaat zo snel op (ik geef hem meestal bv in een fles omdat hij na de borst snel weer komt, alsof hij het er op een of andere manier niet goed uit mijn borsten krijgt en op de fles doet 'ie zo ruim 3 uren.) Ook als ik vaker kolf dan hij drinkt blijft het daarbij :think:
HOE WORDT HET MEER???
HOE WORDT HET MEER???
Ik kan alleen maar zeggen: probeer zoveel mogelijk aan te leggen… kolven is geen goede indicatie voor wat je zoontje in werkelijkheid binnenkrijgt… Let eens goed op de manier van aanleggen, kan je zoontje de borst optimaal leegdrinken? Sowieso verstandig om een lactatiekundige in te schakelen… dat je wat rust krijgt in wat je doet… want zo leg je zoveel druk en frustratie op t BV geven dat je productie daar automatisch van terugloopt… ik ken die periodes van drukmaken ook, en wat gebeurde er… dipjes… vreselijk…
BV-thee geloof ik zelf niet zo in, maar goed… baadt het niet, schaadt het niet he… weet je wat hier ook altijd ZO goed deed voor de productie… dutjes… mijn moeder kwam 2x per week een ochtend langs… pakte de baby, legde hem aan mijn bed en nam hem ook weer weg… ik kon lekker 2 uurtjes slapen en voelde me als herboren… de melkproductie krikte er enorm van op… :thumbup:
Ik denk zelf echt dat de druk enorm hoog ligt bij jou… en als je denkt dat je faalt, gaat het steeds meer bergafwaarts…
Dus, bel een LK… (kijk wel dat je een gecertificeerde hebt) schakel een mama in, of schoonmama… vriendin… en ga eens lekker in bed boekje lezen, tukkie doen… dan samen met een LK kijken naar je aanlegtechniek… leg je zoontje aan, als het kan elke 2 uur… lekker veel huid op huid contact… kroelen naakt tegen elkaar, en onder de douche…
Daarna zul je zien… (hopen we dan he) dat hoe meer je het loslaat, hoe beter het gaat… jouw borsten moeten echt het signaal krijgen dat ze aan het werk moeten… en dat kan je zoontje het beste… echt!
De tip van Hannah is een goede… :thumbup: syntocinon neusspray is dat… werkt als een tiet… al is het alleen maar voor die eerste tijd…
Je zal zien dat het beter gaat als je probeerd je zorgen een beetje los te laten…
De dames hiervoor hebben het al gezegt, aanleggen krikt je productie beter op dan kolven. En langer drinken zeg je…kan het ook zijn dat hij na verloop van tijd niet meer echt drinkt (dat je adem, slok, pauze, slik hoort) maar meer aan het sabbelen is? Dat is iets wat je een LK kunt laten zien. Dat hij het overigens op een fles langer volhoud is niet vreemd. Voor een fles hoeft hij minder moeite te doen, kost minder energie en dus betekend dat vaak langer slapen en minder komen voor slokjes of voedingen.
Veranderingen in voeding en productie gebeuren meestal niet in een dag maar kunnen tussen een paar dagen tot wel 2 weken duren. Stel je dus qua tijd nergens op in, dat haalt ook wat druk van het kolven af misschien. Sommige vrouwen kolven overigens ook meer wanneer de baby naast ze ligt of in de box binnen het zicht. Iets wat je ook nog zou kunnen proberen. Succes! :thumbup: En vooral ook genieten en trots zijn dat je alweer zover bent gekomen! :mrgreen:
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: