vraag ID kaart voor kinderen (prijs)

Hoi !



Aangezien wij op vakantie gaan naar Zuid Frankrijk, moeten mijn kids ook een ID hebben.



Nu lees ik het volgende :


2010
Te betalen bij het aanvragen:

€ 42,20

€ 8,70 voor kinderen tot en met 13 jaar

extra kosten spoedprocedure € 41,-

extra kosten bij vermissing € 28,10


Wat moet ik nou betalen ?
Ik weet dat ik voor mezelf iets van 38 euro moest betalen vorige jaar.
Maar moet ik 42,20 + 8,70 betalen of is het alleen 8,70 ?

Weet het ff dus niet :think:

Het lijkt me 8.70 :think: Meende dat mijn buuf dat vorige week ook moest betalen nl…

Heb even snel op de site van onze gemeente gekeken onder het kopje kosten…



Kosten

Paspoort € 50,90

Nederlandse Identiteitskaart € 42,85

Nederlandse Identiteitskaart t/m 13 jaar € 8,95



Dus voor jou zal het neem ik aan 42,20 zijn in jullie gemeente en voor de kinderen 8,70 per kaart.



Bij onze gemeente zijn de kosten voor een eigen id-kaart voor kinderen t/m 13 jaar net zo duur als het bijschrijven van een kind in een NIEUW paspoort.

Als dat zo is, is het wel lekker een koopje …

Dacht echt dat het ook een volle bedrag was

Bij ons ook € 8.95 voor kinderen t/m 13 jaar.

Bijschrijven in een bestaand paspoort kost 21 euro. Bijschrijven in een nieuw paspoort €8.95

let wel op kinderen die bijgeschreven worden op het paspoort vanaf 2012 geloof ik alsnogf een eigen paspoort of id moeten hebben…

Ja maar dat doen we niet.

Wil gewoon een eigen ID voor de kids, ook omdat Opa en Oma eens met ze naar Belgie willen, is wel zo gemakkelijker.



En bovendien, ik en mijn man hebben pas ons paspoort / ID al verlengd. Nu de kids nog gauw ff …

niet vergeten de kids mee te nemen bij het aanvragen EN ophalen en eventueel kopie id bewijs van de ouder die niet mee is als je het niet samen doet.



Anders sta je er een beetje voor piet snot :o

@mamaMarije wrote:

niet vergeten de kids mee te nemen bij het aanvragen EN ophalen en eventueel kopie id bewijs van de ouder die niet mee is als je het niet samen doet.



Anders sta je er een beetje voor piet snot :o




Bij ons hoefde dat alleen bij het aanvragen. Dus beide ouders en kind. Man en ik hebben beide getekend voor de aanvraag en op het papier werd geschreven dat mijn man het op kwam halen.



Komt dat misschien omdat het oom een baby gaat?

@Kimmygirl wrote:

@mamaMarije wrote:
niet vergeten de kids mee te nemen bij het aanvragen EN ophalen en eventueel kopie id bewijs van de ouder die niet mee is als je het niet samen doet.



Anders sta je er een beetje voor piet snot :o




Bij ons hoefde dat alleen bij het aanvragen. Dus beide ouders en kind. Man en ik hebben beide getekend voor de aanvraag en op het papier werd geschreven dat mijn man het op kwam halen.



Komt dat misschien omdat het oom een baby gaat?




Hier kreeg mijn kind van net 3 jaar een strenge overhoring… Of wij zijn ouders wel waren ed…

En hij moest perse mee om het te halen hoor… Dus met een baby ook lijkt mij.,…



grts patricia

De kindjes moeten er idd bij zijn als je een id kaart gaan aanvragen en ophalen

Ik vind dit wel heel logies

Anders kun je zo een id kaart van een ander kind gaan aanvragen en/of ophalen

Voor de veiligheid dus van je eigen kind willen ze dit hebben

Heb ook een dag gepland dat ze beide mooi meegaan :mrgreen:

@Amanda wrote:

De kindjes moeten er idd bij zijn als je een id kaart gaan aanvragen en ophalen

Ik vind dit wel heel logies

Anders kun je zo een id kaart van een ander kind gaan aanvragen en/of ophalen

Voor de veiligheid dus van je eigen kind willen ze dit hebben


Dat kan net zo goed als ik oppas heb en gelijk gaat aanvragen! Beetje raar… Sowieso heb je bij het aanvragen gegevens van je kind en jezelf nodig… Daarbij bij het ophalen heb je een bewijsstuk mee die je moet afgeven bij het ophalen van een ID…

Tijdens het aangeven na de geboorte hebben we de brief gekregen met haar naam erop en met die van onze… Neem aan dat het voldoende is zonder dat ik een kind mee moet gaan nemen daarvoor. :roll:

8.70, kinderen moeten mee bij het aanvragen en bij het ophalen.

Als jij of je man niet meegaat moet er een machtiging van de gemeente getekend worden door degene die niet mee gaat en een kopie van de id/paspoort van diegene erbij.



Vorige week zo dus die van Mika aangevraagd en opgehaald.

@babylover wrote:

@Kimmygirl wrote:
@mamaMarije wrote:
niet vergeten de kids mee te nemen bij het aanvragen EN ophalen en eventueel kopie id bewijs van de ouder die niet mee is als je het niet samen doet.



Anders sta je er een beetje voor piet snot :o




Bij ons hoefde dat alleen bij het aanvragen. Dus beide ouders en kind. Man en ik hebben beide getekend voor de aanvraag en op het papier werd geschreven dat mijn man het op kwam halen.



Komt dat misschien omdat het oom een baby gaat?




Hier kreeg mijn kind van net 3 jaar een strenge overhoring… Of wij zijn ouders wel waren ed…

En hij moest perse mee om het te halen hoor… Dus met een baby ook lijkt mij.,…



grts patricia




Weet nog wel dat dat soort ondervragingen waren toen ik een tiener was. Maar met 3 jaar!



Bij het aanvragen zijn we met zn drieen gegaan. Kopie van onze id’s, handtekening dat we het er mee eens zijn dat ze een id krijgt en daarop werd later geschreven dat haar vader het op zou komen halen en zonder problemen kwam hij een week later met haar id kaart thuis.

@Kimmygirl wrote:

@babylover wrote:
@Kimmygirl wrote:
@mamaMarije wrote:
niet vergeten de kids mee te nemen bij het aanvragen EN ophalen en eventueel kopie id bewijs van de ouder die niet mee is als je het niet samen doet.



Anders sta je er een beetje voor piet snot :o




Bij ons hoefde dat alleen bij het aanvragen. Dus beide ouders en kind. Man en ik hebben beide getekend voor de aanvraag en op het papier werd geschreven dat mijn man het op kwam halen.



Komt dat misschien omdat het oom een baby gaat?




Hier kreeg mijn kind van net 3 jaar een strenge overhoring… Of wij zijn ouders wel waren ed…

En hij moest perse mee om het te halen hoor… Dus met een baby ook lijkt mij.,…



grts patricia




Weet nog wel dat dat soort ondervragingen waren toen ik een tiener was. Maar met 3 jaar!



Bij het aanvragen zijn we met zn drieen gegaan. Kopie van onze id’s, handtekening dat we het er mee eens zijn dat ze een id krijgt en daarop werd later geschreven dat haar vader het op zou komen halen en zonder problemen kwam hij een week later met haar id kaart thuis.




Hier kregen we de kaart destijds niet mee voor onze 11 maand oude zoon :roll: en toen we voor de middelste gingen aanvragen was de oudste dik 2,5 en zelfs via hem probeerden ze te achterhalen of het ecccht wel ons kind was :shock:



Was niet op een gezellig toontje van ‘goh is dat jouw broertje?’ maar echt beetje kribbig snauwerig of het zijn broertje was en hoe die dan wel niet heette… was echt verbaasd.

@marijke79 wrote:

let wel op kinderen die bijgeschreven worden op het paspoort vanaf 2012 geloof ik alsnogf een eigen paspoort of id moeten hebben…




om precies te zijn vanaf 26 juni 2012 meen ik :mrgreen:

Belachelijk :shock:



Ik vind dat dus echt niet kunnen.



Ben blij dat het nu nog makkelijk ging.

€8,70 voor kids (of 8,95) en vergeet vooral je kind niet mee te nemen!



Ze kunnen soms echt enorm moeilijk doen om de kleinste dingen :shifty:

mischa was nog geen 3 maanden toen wij zijn id regelden, en hij moest idd mee met ophalen… :wall: