Vraag betreffende Mepal-schroefbeker

Al de halve dag zit ik hier rond te neuzen en lees zodoende van alles en nog wat over kindjes in dezelfde leeftijdscategorie en fase als Tim.

Maandag gaat Tim voor het eerst, écht, fulltime naar school.

Broodtrommel en schroefbeker (van Cars uiteraard) zijn al in huis máár…

Nu las ik net dat bij sommigen de Mepal-schroefbekers lekken. Ik las ook over een “klik” die je hoort bij dichtdraaien. Ik ging eens even proberen en onze beker “klikt” pas na héél stijf dichtdraaien. Moet de beker nu juist wel of niet klikken bij juist gebruik??

Er zit op de beker wel een soort nippeltje en dit geeft de klik met het plasticje op de dop (daar waar “Mepal” op staat). Wie oh wie heldert op wat nu de bedoeling is?

Alvast bedankt!

Wij hebben die beker ook. Inderdaad moet deze ‘klikken’ bij het dichtdraaien. Het is niet echt een klik die je hoort hoor, meer dat je het voelt. Kan het niet zo goed omschrijven. Je moet de dop er inderdaad wel goed op draaien. Wanneer je der klik niet hebt gevoelt, zit de deksel niet goed op de beker en gaat het inderdaad lekken.

Bij de broodtrommel is het dopje waar Mepal op staat trouwens al heel snel gesneuveld. Volgens de juf gebeurt dat vaak bij die broodtrommels. Het staat slordig vind ik, maar de trommel kan gelukkig nog steeds gewoon dicht zonder een groot elastiek ofzo eromheen.

Hoe is de eerste dag gegaan? Spannend hè?

@Wijnanda wrote:

Hoe is de eerste dag gegaan? Spannend hè?

Bedankt voor je reactie Wijnanda!

Ja, de dag was goed verlopen! Ik was nerveuzer dan Tim! :wink:

Maar ik vond een hele dag inclusief overblijven gelijk wel heel erg veel…

Gelukkig wil Tim graag “lange dagen” naar school en lijkt hij het tot nu toe alleen maar heel erg leuk te vinden!

Pffff… kleine kindjes worden wel erg snel groot!! :shock:

oh fijn :slight_smile: ik vroeg me al af of ik de beker stuk had gemaakt omdat hij klikte :smiley: maar dat hoort dus zo :wink: hihi

thank you!!

ohwja, ik doe altijd een washandje om de beker… stel… doen ze nooooooooit maar toch stel… ze gooien een keer met de tas dan is de beker niet meteen aan gort :smiley:

@JayDee wrote:

oh fijn :slight_smile: ik vroeg me al af of ik de beker stuk had gemaakt omdat hij klikte :smiley: maar dat hoort dus zo :wink: hihi

thank you!!

ohwja, ik doe altijd een washandje om de beker… stel… doen ze nooooooooit maar toch stel… ze gooien een keer met de tas dan is de beker niet meteen aan gort :smiley:

Om een mepal beker aan gort te krijgen… moet je echt wel wat meer dan gewoon met je tas smijten hoor :wink: Want die stel dat… dat doen ze regelmatig ipv nooooooooit :o

idd de klik is goed :thumbup: Maar denken jullie er ook aan dat de deksel van de beker NIET in de vaatwasser mag? Dan gaat het systeem stuk…

Er bestaat trouwens een heel gave site waar je bekers en trommels van Mepal kunt kopen, bedrukt met een naam, leuke plaatjes of foto’s van je kind of iets wat je leuk vindt. Echt een aanrader :thumbup:

De site heet met name, bekende letters ervoor en erachter.

@hanneke wrote:

Er bestaat trouwens een heel gave site waar je bekers en trommels van Mepal kunt kopen, bedrukt met een naam, leuke plaatjes of foto’s van je kind of iets wat je leuk vindt. Echt een aanrader :thumbup:

De site heet met name, bekende letters ervoor en erachter.

Klopt! Kijk dan ook eens op koterkado met dezelfde welbekende letters! :wink:

Daar heeft Tim voor zijn verjaardag een leuke set gekregen; lunchbox, beker en fruitbox van Mepal met naam én voetbalplaatje! Helemaal een succes!