vraag avent stoom sterilisator

Even een vraagje:

Heb van een vriendin de avent stoom sterilisator gekregen, nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat de flessen 3 uur steriel blijven mits je de deksel er op laat zitten.Maar goed, dat kan natuurlijk niet want ik heb elke 3 uur een fles nodig. Dus dan kun je er nooit meer dan een fles in doen, of heb ik het fout?

Wie heeft er ook dit apparaat en hoe doe jij dat?

Gr. Eveline.

volgens mij betekent dat dat je ze binnen die drie uur in een schone omgeving moet opbergen… Want het zou wat zijn, als je gewoon je flessen uitkookt, dan blijven ze ook niet steriel… Ik zette ze altijd na het uitkoken in de koelkast… zo krijgen bacterien de minste kans…

Ja, ik denk dat ik dat eens ga proberen, want anders heeft het hele apparaat weinig nut :think:

Ik heb 'm ook.

Ik droog de flesjes af en zet ze daarna in de koelkast.

Ik heb m ook, en zover ik weet moet je iig de deksel nadat de magnetron klaar is er na 2 min. pas afhalen, dan is het uitkookproces klaar…

daarna spoel ik de fles nog even onder de koudwater kraan om (anders erg heet om direct in de koelkast te plaatsen) en dan zet ik de fles in de koelkast.

Groetjes van Mij

Ja, ik heb niet de magnetron variant maar die andere.

Maar ik begrijp dat ik dus gewoon de flesjes met een schone doek kan afdrogen en dan in de koelkast kan zetten.

Of kun je ze ook in het apparaat zelf laten staan en vandaar uit pakken? :think:

Zolang je de deksel erop laat zitten, kun je ze volgens mij ook gewoon daarin laten staan hoor.

Ja, maar je moet die deksel er toch ooit eens afhalen om er een flesje uit te halen :think:

Ik dacht altijd dat er in de koelkast veel bacterien zaten trouwens. Ik weet nog steeds niet wat te doen…Komt omdat ze nog zo klein is…

maar als je de deksel er daarna weer terug op zet is er niks aan de hand hoor…

Ik zette de flesjes altijd netjes in elkaar gezet, dus met dop en al erop in een apart bakje op de bovenste plank in de koelkast… Zo kan er geen viezigheid bovenop vallen en eventuele zwevende bacterien kunnen ook alleen maar aan de buitenkant van de fles…

Ben er nu inmiddels een heel stuk soepeler in hoor. Daan frot alles, maar dan ook alles in zijn mond… dus dat uitkoken verliest nu elk nut :mrgreen:

Ja, ik kan mezelf herinneren dat ik dat bij mijn eerste op een gegeven moment ook niet meer deed. Maar ze is nu nog zo klein :angel: