vraag aan moeders van moeilijke eters

Volgens mijn huisarts worden kinderen ook groot op roosvicee en een krentenbol…om aan te geven dat die kleintjes heel wat kunnen hebben.

Maar als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat de tweeling niet zo moeilijk is…die eten niet, die vreten.

Nerine daarintegen is een ander verhaal…die eet bijna niks, want alles is "vies’ …nou dan niet joh…als je omvalt van de honger prop ik er wel wat in en verder zoekt ze het maar uit…maar dan ook geen snoep oid tussendoor he?! En drinken op rantsoen, want zij wil het eten nog wel een vervangen door veel te drinken.

weet je… ik zit er ws toch wel meer mee dan ik dacht… kijk nu weer even hier en besef ineens (hit me like an pain in the but) dat ze al zo lang zo slecht eet en ik word daar verdrietig van.

Kan iedereen nog zo zeggen, laat gaan, niet moeilijk doen, geen issue van maken enz… en dat doen we ook niet.

Maar ik kan denk ik niet wachten tot we eens gezellig met zijn alleen s’avonds warm eten ipv dat iedereen warm eet op niek na, zij schuift d’r bord weg… :cry:

Ga even potje janken, ben er straks weer hoor :shifty:

:hug: :hug: :hug: cell :-* :hug: :hug: :hug:

maar wordt er dan wel goed geslapen kers?

tom slaapt nl totaal niet met een lege maag…tsja…en wat doen je dan?

ik steek er dan maar weer een fles/tiet in :?

Er word hier super geslapen. Maar Julin en Jokkum zijn rond de leeftijd van Tom en zij eten dus wel geod…sinds ze met de pot mee eten helemaal super!!! Dat is de laadklep open en mama moet maar snel schuiven anders is het bonje. :inlove:

Ze eten hier namelijk een flink bord warm, dan een bakje yoghurt, beker drinken en een cracker…eerder zijn ze niet tevreden. Het zijn echte vreetzakjes hoor.

En Nerine…tja, als je niet eten wilt moet je met honger naar bed, maar ik hoor haar nooit 's nachts en al helemaal niet van de honger…zoiets zou zij nooit toegeven. :roll:

En je kan er idd wel makkelijk mee omgaan, maar ergens doet het wel zeer. Je wilt toch dat je kind gezond mee eet…dat heb ik ook hoor, maar heb inmiddels ook wel geleerd om het van me af te zetten. Zij probeert hier macht mee te krijgen en dat krijgt ze dus niet. Ze heeft echt alleen haarzelf ermee als ze niet eet.

heb ik ook hoor kerstin, dat ik het zoveel mogelijk van me af zet. We gaan er ook nooit geforceerd mee om en ook hier zou Aniek nooit toegeven dat ze honger heeft. Ze mag van ons nog wel drinken om 18.30 en dit mag ook melk zijn, dat vult misschien wel wat.

Maar idd verder overdag ook een maximum van 3 bekers drinken en dan thee, water of hele dunnen ranja. Zeker geen dikke drinkyoghurt of yoki ofzo want dan gaan ze daar idd hun eten mee vervangen.

Ik had ook niet verwacht dat ik er nu zo op reageren. Was gewoon raar, ik wilde lezen wat heksje had geantwoord, zij schreef dat ze aan me had gedacht, dan besef je dat je er al wel vaker iets over hebt geschreven en hoe lang ze al zo slecht eet. Het was echt zo een gevoel in mijn buik en ineens moest ik janken, voelde ik me zo verdrietig.

Gelukkig gaat het nu wel redelijk goed met Aniek, mede door de vitamine extra, is ze best gezond en heeft ze weerstand. Maar ze tekend wel snel rondom haar ogen, die zien er dan dik en rood uit als ze minder lekker in d’r vel zit en ze is lange tijd veel te licht geweest… pas sinds een maand of 8 dat dit beter is.

Af en toe sta je er bij stil en dan raakt het je

ben overigens ook erg blij dat Peter echt het tegengestelde reageerd.

Hij is nu bijna 15 maand en eet alles wat los en vast zit, is over sommige voedselovergevoeligheden heen gegroeid (alleen ei en pinda gaan nog steeds niet goed) en eet zo bruin brood met korst en al weg, maakt niet uit wat er op zit.

S’avonds alles wat de pot schaft, vlees, aardappels, groenten, vis, nasi, bami noem maar op.

Dat maakt een hoop goed :inlove:

Nerine tekent ook heel snel rond haar ogen en ze is altijd heel witjes, maar dat heeft weinig met het niet eten te maken…dat heeft ze van mij…echt een familiekwaaltje.

Maar gelukkig heeft Nerine ook dingend ie ze wel heel graag lust…macaroni, spaghetti, burritos, friet(natuurlijk) en broccolistampot. Verder wil ze eigenlijk niks weten van gekookte piepers en ook dat is een familiekwaal…Edwin is er ook niet dol op.

Ik ga er nog steeds vanuit dat het ooit wel weer goed komt…

vast komt het een keer goed :pray: :hug: En dan lekker samen bunkeren :inlove: