Vraag aan kapster

De kapster heeft gister mijn haar geverfd. Ben nu witblond… Was niet de bedoeling!!

Kan ik dat nu weer iets donkerder krijgen??

( ik was model op een opleiding, kan dus niet terug)

geef het eerst even tijd… witblond kan alleen als er peroxide houdende verf is gebruikt… en als je daarover te snel verft kan je echt ernstige haarbeschadiging oplopen, met risico op haaruitval en al… Laat er minimaal 14 dagen tussen en dan zou ik alsnog kiezen voor een milde kleurshampoo die je weliswaar uitwast, maar wel zachter is voor het haar.

Mijn buurvrouw heeft er de geschillencommissie aan te pas moeten laten komen nadat ze dus te licht geverfd was door de kapper en 1 dag erna vroeg om advies en doodleuk te horen kreeg “jahoor, kan makkelijk” en toen was het wel de goede kleur, maar zo dood als vlas, het brak af als ze er een borstel door trok… ze ging van boblijn naar rattenkop in 3 weken…

Dus ik zou het risico niet nemen… liever nu gevoelsmatig voor schut met enkel een verkeerde kleur, dan weken aan1 voor schut omdat ik amper nog haar heb wat gezond is…

:shifty:

als het echt witblond is zou ik er niet zomaar wat ingooien (ook geen kleurshampoo), je hebt kans dat je haar groen of oranje uitslaat omdat al het pigment uit je haar is

ik zou hiermee dus wel naar een kapper gaan, anders ben 2/3 keer zo duur uit als je zelf gaat rommelen met kleuren

Als je model was bij een opleiding, bieden ze dan niet aan het later bij te werken? Waarom kan je dan niet terugkomen?

Verder eens met de dames. Ik zou het toch even tijd geven. Wie weet wen je er wel aan. Uiteindelijk een lichte kleurspoeling (met goud of zachte gloed) kan er nog overheen,maar als de basis erg wit is, maakt dat de spoeling ook feller…

Toch ff langs de kapper geweest. Ze gaan morgen wat streepjes zetten die wat donkerder zijn. Hopelijk helpt dat wat!