vraag aan jullie

Ik heb een vraag aan jullie, puur uit nieuwsgierigheid.



Als je zwanger bent van een tweeling en je krijgt een miskraam (van één van de twee) Dan ben je dus nog wel zwanger, maar hoe weet je dat?

Heb je dan veel bloed van de miskraam (kan dat op een menstruatie lijken?



Ik vind mijn ongi zo raar. Ik ben na 12 dagen overtijd ongi geworden (ik had op die dag een positieve (lichte streep) test. Toen werd ik ongi, maar ik heb eigenlijk nog wel alle zwangerschapssymptomen.

Oke testen dat weet ik, maar ik vraag het me gewoon af of iemand dat een keer mee heeft gemaakt

x Linda

Als je zwanger zou zijn van een tweeling en één van de kindjes redt het niet in een heel vroeg stadium, dan wordt het vruchtje opgenomen en afgebroken door je lichaam. Je merkt er niks van, je krijgt over het algemeen geen bloedverlies, omdat het andere kindje een bloeding tegenhoudt. Op zich wel logisch, want als je hele erge krampen bloedverlies zou krijgen, wordt de andere zwangerschap ook afgebroken.

Je kunt wel bloedverlies krijgen als je zwanger was van een tweeling waarvan er één kindje het niet heeft geredt.

Mijn vriendin heeft het ook gehad. Ze was zwanger maar kreeg steeds bloedverlies. Vk heeft toen een echo gemaakt en toen bleek dat ze zwanger was van een 2ling. Eén hartje klopte wel maar de andere niet meer… Dus haar lichaam werkte het niet levende kindje zelf naar buiten
.

ik heb het zelf 2 x gehad, helaas, een vanishing twin noemen ze dat , en ik heb van de eerste 4 maanden lang veel bloedverlies gehad, en de 2de 5 maanden veel bloed verlies gehad, maar het kan dus allemaal nog goed gaan erna, ik heb 2 dochters die eigelijk beide een tweeling hadden moeten zijn , gek idee dat ik eigelijk nog 2 van die spookjes had moeten hebben

qua tweelingzwangerschappen het je al voldoende antwoorden, maar wat ik nog wil toevoegen is dat je met een miskraam niet alle klachten meteen kwijt bent. Dus het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het wel om een vruchtje gaat, maar dat je lichaam zich nog even moet herstellen.



Ik weet niet hoe lang geleden je de miskraam hebt gehad??

Ik weet eigenlijk niet zeker of dat ik echt een miskraam heb gehad. Ik heb 24 oktober heel licht positief getest, maar die dag kreeg ik ook meteen bruin bloedverlies. Een paar dagen later wel rood bloedverlies en voor mijn doen was het allemaal veel heftiger dat normaal. Normaal heb ik niet eens buikpijn en dat had ik nu wel.



x Linda

misschien toch nog even een testje er tegen aan gooien

of een afspraak maken met een vk!



sterkte

of je bedenkt je dat dit je ongi was en stel je bent wel zwanger heb je volgende maand een fijne verrassing?

Geen idee, lijkt me wel moeilijk.



Nu testen is denk ik niet handig, omdat er misschien nog wel hcg in de urine zit terwijl je wellicht niet zwanger bent?



Enige manier om er echt achter te komen lijkt me een echo, maar dan nog, zou de zwangerschap erg pril zijn om te zien of er daadwerkelijk wat zit denk ik. (gezien je pas erg laat een heel lichte posi test had is mijn denkwijze dan)



sterkte.

Ik las de eerste reactie en dacht ook meteen… oh echt wel dat je dan kan vloeien…



Mijn schoonzus was in 2002 zwanger geraakt, de eerste. nog geen 7 weken later, vloeien als een rund, stolsels en al. Dus conclusie miskraam.

Toen ze echter bij de vk kwam om een echo te krijgen die zou laten zien hoe schoon of niet schoon de baarmoeder was, zie daar… een levend kindje.

In 2003 is hun zoon gezond geboren.

De artsen zeiden dat ze hoogstwaarschijnlijk zwanger was geweest van een tweeling, gezien de stolsels en heftige bloeding.



Ze is ws 1 van de weinige vrouwen die standaard een dubbele eisprong heeft want toen ze voor een brusje gingen, raakte ze zwanger van een 2 eiige tweeling, deze hebben het beide gehaald.



Maar vloeien kan dus wel…

weet je elk lichaam en elke zwangerschap is anders.

ik heb ooit ook soortgelijk verhaal gehad, ik wist niet dat ik zwanger was, maar had dus een miskraam. en toen ik daarna zwanger was heb ik regelmatig bloedingen gehad, niet heftig, maar toch bloedingen en het ging toch goed. ons zoontje is wel te vroeg geboren. maar om even aan te tonen dat er echt alles mogelijk is. ik denk ook dat een test meer duidelijkheid geeft.

Ik heb ook een “vanishing” twin gehad. 1 van de 2 vruchtjes is gewoon volledig verdwenen en opgenomen door mijn lichaam zonder dat ik ook maar iets heb gevoeld of gemerkt. Geen bloedverlies, niks!

Het andere vruchtje is inmiddels een grote boef van bijna 16 maanden!