Vraag aan gastouders

Ik pas sinds kort twee dagen op een meisje. Twee lange dagen, ik kom uit op 19,5 uur per week.

Nu ben ik van het weekend eens even bezig gegaan met wijzigingen voor de belastingdienst, want ik heb nu immers een klein inkomen, dus er verandert nogal wat.

Als ik alles bereken wat ik nú zo kan berekenen, zou ik ongeveer € 25 per week verdienen :shock:

(De voorlopige teruggaaf wordt natuulijk minder, de kindertoeslag en de zorgtoeslag én je moet 4,4 % betalen voor de zorgverzekering)

Kan dit kloppen, of gaat het allemaal wel meevallen als ik volgend jaar belastingaangifte ga doen :think:

Want als het gaat om € 25 per week, nou, dan kan ik dat eventueel nog wel besparen op boodschappen, dit lijkt meer op vrijwilligerswerk dan er zelf een klein zakcentje op na te houden.

Als dit klopt vind ik het wel erg krom. Wanneer je besluit om buiten de deur te werken en je kinderen naar een opvang te brengen, krijg je aan alle kanten tegemoetkomingen. Maar als je besluit om thuis te blijven bij je kinderen en twee dagen op een ander kindje te passen (zodat er dus anderen kunnen blijven deelnemen aan het arbeidsproces) dan “lever” je dus “in”. Dit stimuleert toch niet?

Maar goed, ik hoop dus dat het allemaal blijkt mee te vallen, vandaar mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Doe je dit via een GOB? 1 kindje is inderdaad over het algemeen niet erg rendabel als het er op aankomt dat je er ook echt een klein inkomen uit wilt halen…

Ja, idd via een GOB. Tja, er zou best nog een kindje bij kunnen, maar die moet dan zelf heel goed kunnen (door)lopen, ivm school. Maar ik wil dus niet vijf dagen per week opvangen. Met drie dagen moet het wel ophouden :think: 't Is nu al een heel georganiseer met school en zwemles e.d. Dat wordt alleen nog maar meer voorlopig natuurlijk.

Ik zou het even navragen bij je GOB. Ik weet dat het niet veel verdiens als je via een GOB werkt, maar 25 euro lijktme ook wel erg weinig… Of even de BD bellen?

wat ik me afvraag is hoe kom je op 25 euro overhouden.

dan zou je minder dan 2 euro verdienen per uur

Het gaat erom wat ik er “netto” aan over houdt.