Vraag aan de hondenexperts

Mijn lieve oude rottie (11) wordt echt oud. De laatste keer dat ik bij de da was dacht die dat ze een vergrootte milt had, maar dat kon ze niet goed voelen. Nou vind ik dat ze de laatste tijd wat minder goed gaat eten, bakken met voer blijven hele dagen staan ze eet eens in de twee dagen haar bak leeg. Nou heb ik een oude gewoonte weer opgepakt die de laatste tijd een beetje vervallen was, elke zondag een lekker bakje/blikje met vlees op zondag. Nou heeft ze de afgelopen twee zondagen dat bakje vlees met brokken en al meteen weer uitgespuugd. Ik vond haar niet heel gulzig eten dus daar ligt het volgens mij niet aan, zou het kunnen dat haar maag gewoon geen vlees meer kan verdragen?

ik denk dat dat vlees nu te prikkelend is voor har maag …

ik zou proberen om dagelijks 3 x een beetje gekookte rijst met gekookte kip aan te bieden en het water van de rijst als drinkwater gebruiken , dit is licht verteerbaar en na een dag of 3 eens een beetje normale brok erdoor te mengen.

ik hoop voor je dat ze het binnen houd , succes !!

ik ga mee met nathalie

en bij twijfel al tijd ff de da bellen

Ik ben het ook met de andere dames eens. Vlees ligt best zwaar op de maag voor een hond, he? Sterkte ermee en bij twijfel inderdaad altijd even de dierenarts bellen.

Toen onze hond wat ouder werd, kon ze ook niet goed meer tegen speciaal voer. Alleen droge brokken en droge koekjes (bonzo kluifjes) kon ze nog eten… maar alles wat zachter was of wat anders was dan “normaal” kwam er weer uit…

Sterkte …

wij hebben op 2 januari onze 2e hond laten inslapen… :cry:

Yup, ik zeg ook rijst met evt gekookte kip…waarschijnlijk is het “plotselinge” vlees verkeerd gevallen omdat ze het ook niet meer gewend is, plus dat vlees veel zwaarder is om te verteren. (is bij mensen ook zo trouwens)

Ik zou wel voor de zekerheid even de DA bellen, aangezien het toch een oud beestje is.

Sterkte en succes!