aangezien hier een hoop kampeerders zitten, mar even wat ervaringen gevraagt.
wij zijn afgelopen jaar voor het eerst gaan kamperen met de caravan van mijn schoonbroer, en dit beviel echt enorm goed.
nu krijg ik net van mijn man te horen dat we misschien gratis een vouwwagen kunnen krijgen en wat ik daarvan vond., en tja, ik ben natuurlijk een echte hollander en dus hoorde ik het woord gratis en dacht ik: ow dat is een goedkope manier om te kijken of het ons bevalt of niet.
maar ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat ik me moet voorstellen bij kamperen met een vouwwagen tja, dat krijg je als je op je 29e voor het eerst op de camping staat dus nu hoop ik eigenlijk op ervaringsverhalen te horen hoe de vouwwagen bij jullie bevalt
ligt een beetje aan het bouwjaar
En wat je wensen zijn… In een vouwwagen heb je best wel veel opbergruimte, gewoon een kwestie van wennen…
een caravan is eigenlijk een stuk makkelijker…
maar ik zou gewoon gaan kijken, en vragen of ze hem kunnen uitzetten…
dan heb je een beter overzicht…
Mijn ouders zijn begonnen met een vouwwagen, als ik de foto’s zie was het echt passen en meten :mrgreen:
en een vouwwagen is wel makkelijk, een aanhanger met een tent erin…
vaak heb je nog een soort zijtent erin/erbij…
koken doe je als het ware in een soort voortent…
waar je ook wat extra opbergruimte zelf kan creeren…
vaak is het wel een stuk kleiner als een caravan !
Onze vouwwagen was juist groter dan de gemiddelde caravan. Het is meer werk met schoonmaken denk ik. Tent moet droog zijn voor je hem inpakt, opzetten is meer werk. Ik heb het altijd erg leuk gevonden in de vouwwagen. Je kunt hem natuurlijk ook niet zo goed afsluiten dus belangrijke spullen altijd uit de tent als je weg gaat.
Leuk, een vouwwagen! En gratis is dan extra leuk !
Weet je welk merk en welk type het is?
Dat maakt nogal uit qua ruimte en opzetten.
Wij hadden een heerlijk ruime vouwwagen (Jamet Arizona), meer ruimte dan nu in onze caravan met voortent.
Het opzetten duurt net wat langer dan met de voortent van de caravan.
Ook het inpakken vind ik met een caravan makkelijker, omdat daar natuurlijk kastjes inzitten.