Ik had ooit een topic geopend hierover maar kan hem niet meer terugvinden helaas, dus bij deze maar een nieuwe :roll:
Ik wil vouwgordijnen bij het achterraam. Ik begreep ooit dat die van de hema bij 2.80 mtr nog altijd mooi strak hangen.
Nu gaf mijn vriend van de week aan dat ie het idee heeft dat het wel erg zwaar optrekken is bij die lengte.
Nu vraag ik me dus af of dat zo is? Ik heb nml over het volledige raam liefst 1 vouwgordijn, maar als het haast ondoenlijk is om hem open en dicht te doen door het gewicht, tja…
Wij hebben hier 2 vouwgordijnen van meer dan 3 meter van de hema. Het is gewoon aan 1 stuk, met enkel 1 of 2 naadjes. Die overigens keurig zijn en niet storend.
Het optrekken gaat middels een soort kettinkje, waardoor je hem geleidelijk optrekt net als bij bijv. een rolgordijn. Er is absoluut niets zwaars aan.
Wij hebben op de slaapkamer een vouwgordijn van de Hema van ongeveer 1.80 meter en in de woonkamer 3 meter (niet van de Hema, maar zelfde systeem) en die kunnen de meiden hier prima opendoen. Gaat dus zeker niet zwaar. En die van de Hema ziet er inderdaad erg netjes uit.