vouwgordijnen advies

Hoi dames,



Zouden jullie me wat advies kunnen geven over vouwgordijnen?



Ik wil achter bij het raam vouwgordijnen. Dat raam is 280 breed.



Nu hebben we voor al een vouwgordijn, zo mooi op maat gemaakt, maar die was vrij prijzig dus ik heb nu zoiets van, 280 breed dan kan ik met 2 x 140 wel volstaan.



Dus ik had ze gehaald bij de leenbakker, maar das echt 3 keer niks. Ze hingen niet mooi strak (in het midden door naar beneden) en dat ophaalsysteem was ook irritatie opwekkend (3 losse touwtjes die je moet laten klikken in zon ding om het omhoog te houden, die we voorhebben heeft 1 touw die ronddraait). Dus ik heb ze teruggebracht.



Nu vraag ik me af hoe de kwaliteit van bijvoorbeeld ikea of praxis is. Hangt dat wel netjes strak (niet door in het midden) en hoe is dat ophaalsysteem?

Wij hebben gewone rolgordijnen van Praxis (Karwei?) en ik denk dat je bij elke winkel wel een naad/opening zal houden, omdat je 2 casettedelen hebt en het doek iets smaller is als de cassette.

Ik heb zowel van de Praxis als van Ikea. Het ophaalsysteem is van allebei even but, gaat steeds scheef zitten, gordijntjes zakken plotseling half af enz.

Heb me voorgenomen niet meer voor ‘goedkoop’ te gaan (bij Praxis waren ze niet eens goedkoop)

hier hangt een duur systeem.

Dat hing er al toen we hier kwamen wonen… en heb ik toen eraf gehaald, al die draadjes en baleinen eruit zitten peuteren, stof gewassen en toen weer knutselen tot hangen. P*kkewerk, maar het werkte wel :lol:



Onze breedste is 2,50 meter en die hangt/buigt niet door in het midden, hangt nooit scheef, dus tevreden :thumbup: Zo langzamerhand wel aan vervanging toe, maar wij wonen hier 7 jaar en zij hebben er 5 gewoond, dus 12 jaar oud… kat heeft in die bij de deur gehangen :twisted: dus scheurtje (al valt die nooit iemand op, ik zie het wel).



Die losse draadjes hou je overigens want het zijn de draadjes van de aantrekpunten en dat zijn er vaak toch wel 3 (buitenkanten en het midden, bij een brede zijn het er ook weleens 5).

Bij die van ons is dat dan alleen de noodzakelijke lengte om helemaal naar beneden te kunnen en dan gaat het over in 1 samengebonden stuk.

oke bedankt, conclusie is dus eigenlijk toch maar te gaan voor wat we hebben, dat bevalt me prima nml en daar heb ik geen 3 touwtjes hoor.

Ja tuurlijk op zich wel, maar die komen boven in een systeem samen en hetgeen waarmee ik het ophaal is 1 koort wat ronddraaid en alle 3 de touwtjes tegelijkertijd bediend, dus geen scheef opgehaald vouwgordijn of dat ie niet blijft zitten en weer naar beneden komt ofzo.

Een vouwgordijn van 280 cm vindt je niet bij de discounter. Die moet je echt op maat laten maken. Wij hebben ook van die grote van het merk Hewo. Die kan ik wassen. Het uit elkaar halen duurt wel even maar het stelt niet veel voor. In de machine op 30 graden, na het afpompen er uit en uit laten druppen. In elkaar zetten en klaar. Per gordijn ben ik er nu ca 20 min mee bezig. We hebben ze al vaker gewassen en ze blijven er als nieuw uitzien. Op deze site kun je ze vinden.