vorm vruchtzak

Hai dames,

Pfff ik ben weer eens mega onzeker, eigenlijk al sinds dinsdag.

Ik heb toen weer een echo gehad, beebje bewoog goed maar ik vond hem/haar zo klem liggen in de vruchtzak. De vruchtzak is niet mooi rond maar er zit een soort ding aan de zijkant in het midden waardoor hij in het midden smaller is. En nou ligt dat koppie zo in dat kleine gedeelte…direct ligt ie vast ofzo!!

En als ik de echo van een paar weken eerder bekijk dan is ie ook al zo raar van vorm…Bij de andere kids was ie gewoon mooi rond…

Wie heeft dit ook gehad/herkent dit? Betekend dit iets? Ik durf om deze reden eigenlijk de VK niet te bellen maar ik zit ondertussen wel steeds meer te stresen…

Ik zit op mijn werk dus kan nu de echo foto’s niet uploaden op het forum. Maar ze staan op onze website, dit is de link: klik HIER De laatste echo die ik bedoel is het youtube filmpje, oh wacht die link kan ik hier wel neerzetten. FILMPJE

Alvast bedankt voor de antwoorden…

het ziet er apart uit , maar niks geks hoor. Dat is allemaal flexibel weefsel he :wink:

misschien had je volle darmen die tegen je baarmoeder drukten en die deuk veroorzaakten.

Als het verontrustend geweest zou zijn had de echoscopiste wel wat gezegd :hug:

als je het niet vertrouwd bel je gewoon even :-*

Is het niet gewoon de placenta? Als je in ons aug mama showtopic bij mijn laatste echofoto’s kijkt kijkt kindje 1 ook erg opgepropt te zitten door iets maar dat ‘ding’ is gewoon de placenta is mij verteld. vanuit een andere hoek ziet het er heel anders uit :slight_smile:

Als ik het zo zie is het idd de placenta, bij beide zwangerschappen lagen de kindjes bij mij ook helemaal met hun gezichtjes in de placenta gedrukt. Ik vond het altijd een beetje lijken alsof ze daar lagen te stikken, maar dat is echt niet zo hoor. Zo’n klein babietje weet niet beter. De echo ziet er precies zo uit als bij mij en de eerste zwangerschap heeft geresulteerd in een prachtige gezonde dochter (tweede duurt nog even), dus ik zou me geen zorgen maken. En als je dat wel doet, gewoon even bellen met de vk, daar is ze voor! :slight_smile:

He dames, bedankt voor de reacties!

Ja heb net ff de vk gebeld, schaamde me dood voor zo’n stomme vraag.

Maar zij dacht ook dat het de placenta was.

En ze zei ook dat de zak zich vormde naar het kindje, en niet het kindje naar de zak. Waar ik het dus op vond lijken. :roll:

Dus, ik laat het maar rusten en ga nu echt genieten… :roll:

Tjee wat ben ik erg zeg…Je zou toch zeggen dat ik niet zo moeilijk zou doen, ik heb al kinderen! Lijkt wel dat ik bij elke zwangerschap meer ga piekeren… :roll: :roll:

goed dat je gebeld hebt! en nu weer genieten!

Nah is toch logisch haast dat hoe meer kids hoe meer je je ongerust maakt? Je hikt tegen die stomme ellendige statistieken aan met hoe vaak er dingen mis gaan etc. Terwijl die echt niets over ‘jouw’ zwangerschap zeggen! Zolang een echoscopist zich geen zorgen maakt en geen opmerking maakt etc probeer op die expertise te vertrouwen. :thumbup:

Als je bij een volgende echo echt echt zekerheid wilt hebben dat het de placenta is; vraag of ze de mogelijkheid hebben de dopplerfunctie aan te zetten. Daarmee kun je de bloedstromen zien en hier kon dat bij de gyn op zijn mooie moderne apparaat met gemak. Je ziet niet letterlijk de placenta (das een filter en er stroomt wel bloed maar is niet duidelijk zichtbaar te maken) maar wel de vaten die naar de placenta lopen en de navelstreng (meestal 3 vaten heel soms 2) kun je ook zien.

Rhiannon bedankt. Ja ik ga er ook vanuit dat alles goed is. Ik kan me gewoon soms zo gek maken… :roll:

Ik zal me bij de volgende echo eens goed laten voorlichten!! :wink: