Voorzitje, te weinig ruimte!

Ik heb nu een voorzitje op mijn oma fiets gemonteerd, en tevens zit er op dezelfde fiets een achterzitje. Beide van merk Bilby.

Waren het nu niet, dat ik te weinig ruimte heb tussen het zitje en mijn zadel, en ik nu niet normaal op kan stappen. Dat is te krap.

Ik fiets nu nog niet met Luna, maar over paar maanden wil ik dit wel veilig doen, en dit is gewoon niet veilg. Zo onveilig dat ik het montage blok er op heb laten zitten, maar het stoeltje weer der af heb gehaald.

Mijn zadel kan niet lager, als dat al iets oplost, aangezien ik met een achterzitje ‘zit’.

Stoeltje hoger is misschien wel een optie, maar ik den niet dat het echt veilig is dan.

Wat is nog meer een optie?

Waarom kan jouw zadel niet lager dan? Ik heb met Ryan een bobike zitje gehad en ik had mijn zadel op de laagste stand.

Toen Ryan achterop moest heb ik mijn zadel nooit meer omhoog gezet omdat ik inmiddels gewend was aan het lage zadel.

Met het zadel op de laagste stand krijg jij je been gewoon tussen het zitje en het zadel door én kun je (wel zo veilig) met je voeten bij de grond.

Andere opties zijn een moederfiets of een moederstuur al weet ik niet of dat laatste kan op een opoefiets.

Omdat het blok van het achterzitje er tussen zit daarom kan hij niet lager.

Moederstuur is idd een optie misschien iemand daar ervaring mee.

zelf geen ervaring met een moederstuur, maar ik had die tip ook aan iemand bij school gegeven.

Zij er achteraan en 2 dagen later stond zij met fiets met moederstuur bij school en ze vond het geweldig :thumbup: .

Ze kon de kleine wel voorop hebben (wat ze eigenlijk veel gezelliger vond als achterop, bij haar dus niet 2 zitjes tegelijk) en toch gewoon haar eigen fiets houden.

Zij had het stuur trouwens op MP gevonden en dat dus binnen 2 dagen… zou gewoon MP bij je in de buurt in de gaten houden voor zo’n stuur.

De Bilby stoeltjes nemen idd wat meer ruimte dan de bobike. Maar hij veert wel lekker :thumbup: Een moederstuur of een zadelpen die het zadel 10cm naar achter zet. Weet zo snel niet hoe het heet, misschien even googelen.

Een moederstuur werkt hier :thumbup: en is vrij makkelijk op je fiets te zetten. Ik heb mijn moederstuur gekocht bij Halfords :slight_smile: . Ze kosten EUR 59,49.

@ICL wrote:

Een moederstuur werkt hier :thumbup: en is vrij makkelijk op je fiets te zetten. Ik heb mijn moederstuur gekocht bij Halfords :slight_smile: . Ze kosten EUR 59,49.

Zullen ze hem vast wel willen monteren. Volgende maand maar doen, is gelukkig NU nog niet nodig, omdat Luna nog niet er in kan, maar toch!

@Sweet-Love wrote:

@ICL wrote:

Zullen ze hem vast wel willen monteren. Volgende maand maar doen, is gelukkig NU nog niet nodig, omdat Luna nog niet er in kan, maar toch!

Waarom zou je 'm willen laten monteren?? Het is echt vrij simpel om dit zelf te doen hoor… En laten monteren kost ook weer geld :wink: .

Ik heb een dameszadel (zo’n ronde) erop laten zetten. Ik heb een yepp, maar geen moederfiets/stuur. Was in het begin wel ff wennen, maar ben nu al helemaal gewend!

Er zijn wel verschillende diameters van dat moederstuur dus even bij de fietsenmaker langs is handig. Op mijn oudere Sparta past zoiets bv helaas niet.

ik krijg een moeder stuurop mijn gewone fiets kan vandeweek wel ff een foto maken.

Ik zit er dus ook heel hard aan te denken om zo’n moederstuur te gaan kopen. Ik heb ook gewoon te weinig ruimte om op- en af te stappen en de kleine man kan inmiddels mee op de fiets. Dus ervaringen en foto’s zie ik graag tegemoet!

Hier helemaal blij met een moederstuur op mijn gewone fiets.

Zie je niet op de foto maar ik heb nog een stoeltje achterop voor K.ate.

Groeten

Isle

Isle bevalt hij goed?

Ik heb er vandaag eentje (moederstuur) op een fiets gezien, heb dat eens even goed bekeken. Ik denk wel dat hem dat gaat worden.

Maar ik heb nog 1 vraag en misschien dat jullie daar antwoord op weten.

Bij een moederstuur zit het kindje meer naar voren. Dat betekent dus ook dat het gewicht meer naar voren ligt. Geeft dat problemen?

ik wist niet dat een ouder kindje er ook in kon ?

Tot welke leeftijd kan dat? anders ga ik ook eens kijken !

Het bevalt me prima. Als maak ik wel maar korte afstanden. Kids naar school brengen en halen. Tot bij mijn familie in het volgende dorp. En natuurlijk naar de ijsjesman.

We wonen in een dorp dat boven op een berg ligt, dus thuiskomen is altijd even afzien maar ik geraak 9 kansen van de tien boven.

Heb ook nog een klein filmpke, zal straks eens kijken hoe ik dat hier kan posten.

L.ene zit eigenlijk boven de stuurpen. Maar ik vind dat het gewicht juist beter ligt dan toen het achter de stuurpen zat.

L.ene is net 2 geworden en zit voorlopig nog van voor, volgens mij kan ze nog wel even mee. Het is wel een gewicht om 13 kg van voor in het zitje te zetten. Heb wel een muur nodig om haar erin te zetten of een goede fietsstalling (ik bedoel zo;n ijzeren ding om je fiets in te stallen.)

Als je in de buurt woont mag je altijd een keertje komen proberen.

Groeten

Isle

Ik heb dat stuur ook, echt super!

Ik heb trouwens oook een veertje tussen het draai gedeelte van het stuur, en het frame laten zetten. Zo valt het stuur niet helemaal om als er een kindje in zit! en ook als ergeen kind in zit.

Alleen is dat veertje er nu tussen uitgevallen dus moet weer even terug…

@Isle wrote:

Als je in de buurt woont mag je altijd een keertje komen proberen.

Heel lief van je aangeboden maar ik woon behoorlijk ver weg bij je, ik zit in Friesland :mrgreen:

Maar het kan dus prima met het gewicht begrijp ik. Mooi!!

MegaMindy zo'n veertje, kan je die bij de fietsenmaker krijgen?

Ja daar had ik um vandaag de fietsen winkel met de grote H.

schijnt ook op moederfietsen te zitten, en kan gewoon op een normale fiets gezet worden.

Nou sinds gisteren zit mijn moederstuur erop :smiley:

Eerst een proefritje zonder kind gemaakt en daarna met kind.

De ruimte die ik nu heb is heerlijk, wel moet ik even wennen dat het gewicht verplaatst is, vooral in de bochten maar gaat vast goedkomen!