voorverpakte cake??

Dus ik had gisteren 6 cakes mee genomen naar de meeting en er is een heel pak bijna op gegaan :lol: :lol: :lol:



Heb 3 cakes weer mee terug genomen (geen idee wat er met de rest is gebeurd :think: )



Anyway…Wij eten dat nooit zo op.



Nu vier ik binnenkort mijn verjaardag en vroeg mij af of er nog iets feestelijks mee te maken is.



In grote plakken snijden, jam ertussen???



Wat kan je doen met cakes die je niet als cakes wilt eten??



Wie oh wie?

je kunt ze naast elkaar leggen, door de midden snijden, vulling ertussen, hele swikkie insmeren met slagroom of botercreme, randje instrooien met amandelschaafsel en slagroomtoefjes en fruit bovenop… voila, slagroomtaart!!!

open snijden custardpudding of jam ertussen,glazuur eroverheen,ziet er leuk uit mischien wat slagroom :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Je kunt cake ook gewoon invriezen.

Misschien dat je later wel inspiratie hebt. Of gewoon trek in cake?



En als je er helemaal nix mee weet te doen kun je ze altijd nog verkruimelen en gebruiken als bodem voor een appeltaart ofzo.

http://www.smulweb.nl/841969/koken/recept/Cake-toets



Hier lekker caketaart…

in de allerhande een heerlijk recept voor chocolade- sinaasappeltaartje… :drool:



Zelf heb ik een mini versie gemaakt daarvan. Met muffins… Erg geslaagd vond ik.



http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?source=allerhande%2011%202008&id=502238



hier dus kleine taartjes, maar kan ook goed met een hele cake dus!

ik gebruik cake altijd als bodem voor een kwarktaart :drool:



En we doen ook wel eens wat taartvulling (aardbeien of kersen) op

een plakje cake, wat slagroom … ook erg lekker :thumbup:



zo’n pak cake zou hier echt wel opgaan :shifty: :oops: :mrgreen:

Oh, ik heb net van die botercreme gekocht, die smeer je dus tussen een cake, zoals mv2kids aangeeft om een soort slagroomtaart of mokkataart ofzo te maken.

Of Tiramisu ervan maken :drool: , dan de lange vingers vervangen door

cake.

Hier ook kwarktaart met plakken cake als bodem :drool: .

En Th. vindt t leuk om zo’n cakeplak te versieren, slagroom en een overload aan smarties :mrgreen: .

kindertaartjes van maken! :inlove:

Trifle!!

Cake in plakjes snijden. dikke Laag in de bodem van een ruime doorzichtige schaal, wat citroen gras siroop (kids friendly) of limoncello (boozy friendly) erover, citroen jelly erover en laten zetten, laag room opgeklopt met wat geraspte citroen, en een drizzle siroop of limoncello erover.



Of hetzelfde met sinaasappel, kersen, aarbei, of chocola.



Mmmmm…trifle. :drool:

@Nefarious wrote:

Trifle!!

Cake in plakjes snijden. dikke Laag in de bodem van een ruime doorzichtige schaal, wat citroen gras siroop (kids friendly) of limoncello (boozy friendly) erover, citroen jelly erover en laten zetten, laag room opgeklopt met wat geraspte citroen, en een drizzle siroop of limoncello erover.



Of hetzelfde met sinaasappel, kersen, aarbei, of chocola.



Mmmmm…trifle. :drool:




Jaaaaaaaaa, dat is lekker :drool: :drool: :drool:





Of de kiddies een stukje cake laten versieren en daarna zelf laten opeten.

(maarja, wil je alle andere 3 cakes opkrijgen, moeten ze veel versieren :mrgreen: )

Even off topic hoor, maar Madre, ik heb je cake echt helemaal misgelopen gisteren!

Maarre…idd erg vreemd dat er een paar cakes zijn verdwenen… :think:

@Brigitte wrote:

Of Tiramisu ervan maken :drool: , dan de lange vingers vervangen door

cake.




Dat doe ik ook altijd zo

@Esther75 wrote:

Oh, ik heb net van die botercreme gekocht, die smeer je dus tussen een cake, zoals mv2kids aangeeft om een soort slagroomtaart of mokkataart ofzo te maken.




die kun je gewoon zelf maken, nog niet eens zo heel gek moeiljik(en stukken lekkerder :stuck_out_tongue: )

Dank voor alle tips…



Ik denk dat ik Flien en Sas maar even als proefkonijn ga gebruiken vrijdag… 8)