Ahh, de feestdagen zijn voorbij, het werk is weer begonnen.
Ik kijk er naar uit om de kerstspullen op te ruimen en op naar het voorjaar 8)
met als goed voornemen: meer de tijd nemen om erop uit te trekken met het gezin.
wie heeft leuke tips voor (buiten)uitjes en/of voor een weekje/weekendje weg in het voorjaar?
bos/zee, bij de boer, lekker los maar niet te primitief ivm de jongste
wie wil met mij alvast mijmeren over het voorjaar :mrgreen:
nog niet… ik hoop eigenlijk dat het nog winter gaat worden
nee joh! :mrgreen:
zonnetje, bloempjes, lammetjes, de kids in de zandbak, dat soort spul :thumbup:
ik ben alweer he-le-maal klaar met koud, grauw en guur :lol:
Ik doe mee, weg met die grijze winter!
Wat een weekendje weg betreft, vinden wij de Veluwe altijd erg mooi. We zitten dan meestal in Landal Coldenhove, tussen Apeldoorn & Arnhem. Maar misschien zijn daar ook wel (boeren) campings te vinden.
Ja hoor, ik ben ook klaar voor het voorjaar, hoewel mijn kerstboompje nog een paar dagen mag blijven staan!
Echter, ervaring leert dat het in februari/maart nog flink kan winteren… Jakkie (tenzij we ECHTE winterpret krijgen (11stedentocht en sneeuwpret).
Ik ben al helemaal druk met plannen maken voor mijn tuin en met name het moestuin gedeelte. Ik heb ook ontzetend zin om weer lekker met alleen een dun truitje of een vestje buiten te kunnen lopen ivp altijd die zware jassen.
Lekker met het gezin op de fiets naar een mooie molen rijden,picknick mand mee en deken
daar lekker gaan eten met het uitzicht op de molen :mrgreen:
Of idd een uitje naar het bos,erg leuk, wat lekkers mee om daar in de natuur te smikkelen
ik kijk er ook al weer naar uit hoor
klinkt zalig judith :thumbup:
ik begin ook al wat te mijmeren over wat ik dit jaar in de tuin wil laten groeien. wat voorkweken in de schuur kan natuurlijk straks al wel weer :think:
en ik kreeg gisteren een tip voor hele leuke mini fruitboompjes. dat lijkt me ook wel wat 8)
@elisaatje wrote:
klinkt zalig judith :thumbup:
ik begin ook al wat te mijmeren over wat ik dit jaar in de tuin wil laten groeien. wat voorkweken in de schuur kan natuurlijk straks al wel weer :think:
en ik kreeg gisteren een tip voor hele leuke mini fruitboompjes. dat lijkt me ook wel wat 8)
Dat is idd wel leuk… hier afgelopen jaar 2 appelboompjes in de tuin gezet… zijn nu zo’n 1.80 hoog, afgelopen jaar 1 hele appel in totaal :mrgreen: . Dus heb wel zin om te zien hoeveel we dit jaar gaan krijgen nu ze echt een jaar staan en ook hier in de bloesem komen etc.
En een frambozenstruik en een bessenstruik zijn afgelopen jaar ook de grond in gegaan, maar die deden het direct goed :thumbup: .
Wil eigenlijk komend jaar nog een perenboompje of een pruimenboompje… ben er nog niet uit welke het moet worden.
En nee wij hebben geen grote tuin :mrgreen: .
Ik ben ook al lekker aan het mij mijmeren en al in een campingboekje aan het zoeken voor een leuke betaalbare camping om straks met de kids mijn nieuwe vouwwagen uit te proberen.
En mijn tuintje leuk maken…heb ook een stukje gereserveerd voor de oudste om dan zelf haar eigen dingetjes te kunnen planten
Oooh en die dikke winterjas weer op zolder…lijkt me ook weer heerlijk gewoon lekker zo in je shirtje naar buiten.
Van mij mag de echte winter nog wel komen, maar dan wel met de 11-stedentocht, anders hoeft het van mijn niet.
@Nikita wrote:
Oooh en die dikke winterjas weer op zolder…lijkt me ook weer heerlijk gewoon lekker zo in je shirtje naar buiten.
Afgelopen week sjouwden wij hier in longsleeves de straat op... het was rond kerst/ oud en nieuw overdag 12/13 graden! :shifty:
Das toch gewoon voorjaar?
De winterjassen van de jongens? Die zijn te warm voor deze 'winter'.... ik kan na winters zoals de afgelopen jaren idd heerlijk vooruit dromen naar het voorjaar... dat er langzaam groene puntjes van geplante bolletjes boven de grond kopen piepen... dat ineens de tuin veel groener lijkt, dat het ineens opvalt dat je wakker werd en direct vogeltjes hoorde in de boom voor je huis, dat het 's ochtends alweer zo goed als licht is als je opstaat etc etc... maar dat heb ik dit jaar bij gebrek aan een echte winter dus echt (nog) niet...
Ik wil wel even de vreugdehoeve promoten. Is familie van ons, hebben een prachtige hoeve (ver)gebouwd vlak aan de ijssel en ze zijn de hot spot voor natuurmonumenten. Je kan er workshops volgen (ooook voor kinderen) en onder leiding van een gids prachtige natuurwandelingen maken in het bijzondere gebied van de vreugderijkerwaard. Ze maken zelf allerlei kazen, sommige bekroond en het is echt een super uitje voor het hele gezin!! Ze hebben nu al lammetjes en door even te googlen op vreugdehoeve zwolle kan je ze bijna niet missen. Even in de agenda spieken, er word van alles georganiseerd…
Doen!
oooh leuke tip Cell!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Cell, leuke tip zal binnenkort eens even kijken. Het is hier ook niet zo heel ver vandaan dus leuk te doen.
Oh ja voorjaar!! Ik doe mee!
Lekker op de fiets overal naar toe. Picknicken, voorzichtig bbqen en vooral fijn zonder dikke winterjas op pad.
Nog leuker… in het voorjaar mogen mijn vriend en ik voor een kindje gaan (wegens ziekte en nabehandeling mag het niet eerder), we kijken erg uit naar de maand mei, en dus het voorjaar… laat maar komen hihi!
heb zin in de lente, het zonnetje, lekker gaan kamperen :dance:
Volgens mij komt er volgende week winter! daarna is het voorjaar prima
Cell thx voor de tip,ziet er leuk uit !
Oh hier kan ik ook al heerlijk uit kijken naar t voorjaar
Picknicken met de kids in het park,kinderboerderij,speeltuin
dat doen we altijd op lange dagen,.en genieten we zo van
gewoon t buiten spelen
Begin maken met een moestuintje (?)
@mamaMarije wrote:
nog niet… ik hoop eigenlijk dat het nog winter gaat worden
Ben zo blij dat we die winter hier toch echt nog hebben gekregen hoor.
Baal al dat het zonder sneeuw is, maaaaar het schijnt dat ook het noorden vanavond toch echt nog wat sneeuw gaat krijgen :dance: .
Voelt gewoon anders… via een echte winter straks richting voorjaar.
Ik vind de winter ook wat hebben. (als ik er niet uit hoef dan, anders heb ik een hekel aan sneeuw). Maar ik kijk zeker uit naar het voorjaar. :dance:
Het was al genoemd, maar wij gaan dit voorjaar starten met ons moestuintje! Helemaal zin in, Vriendje bouwt een moestuintafel en daarin gaan we het eea zaaien en dan hopen dat het goed groeit allemaal. Kunnen we eten uit eigen tuin! Goedkoop, gezond, en vooral erg leuk en leerzaam.