Weet iemand of het erg is om voortijdig een AB-kuur te stoppen? Volgens de arts moet je deze afmaken. Maar Joost krijgt er echt ontzettende diarree van wat zijn genezingsproces ook niet bevordert… :?
Hoi
als hij diaree krijgt moet je ff bellen naar de arts misschien dat hij dat beter een andere antibioticum kan gebruiken.
En de naam van de antobiotica onthouden mocht ie in de toekomst weer nodig hebben aangeven dat hij diaree krijgt van dat soort antibiotica
Mijn oudste zoon had dat heel erg op amoxiline en dat geef ik gewoon steeds aan en dan schrijven een andere voor.
Dus zou gewoon ff bellen dan kan hij je raad geven
Ja die heeft ie dus wéér gekregen… net als de vorige keer.
Wist niet dat er ook andere waren…
Weet je de naam nog toevallig ?
Als je te vroeg met antibiotica stopt is er een kans dat de infectie erger terugkomt, omdat hij nog niet helemaal volledig is bestreden.
Als hij er niet tegen kan, inderdaad gewoon de huisarts even bellen, dan krijg je waarschijnlijk wat anders. En ook even bij de apotheek doorgeven dat hij er niet tegen kan. Daar registreren ze het vaak beter dan bij de huisarts.
Beterschap!
Heleen
er zijn zoveel ab kuren, ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en vragen om een andere.
kuren moet je afmaken anders kan het na een paar dagen/weken weer terug komen.
amoxicilline is meestal 1 van de eerste die voorgeschreven worden maar je hebt ook nog tal van andere kan nu even niet op de namen komen.
succes ermee en beterschap :hug:
NIet stoppen hoor!
Met zo’n bacterie is het hetzelfde als met beestjes. Eerst gaan de zwakste dood en als je op dat moment stopt heb je precies de hele sterke over die wat minder gevoelig zijn voor het AB. En als die zich dan weer voortplanten… :? :shifty:
Even naar de HA (bellen) om te overleggen!
De diarree komt trouwens doordat de AB niet alleen de slechte bacterieën aanpakt, maar ook de goede bacterieën. Bijvoorbeeld die in je maag-darm kanaal die zorgen voor een goede vertering. Probiotica kan misschien een beetje helpen omdat dat weer van die goede bacterieën toevoegt. Denk dat je het alleen beter niet gelijktijdig met de antibiotica kan innemen? :think:
Beterschap!
Probiotica en antibiotica kunnen vaak wel samen. De antibiotica is tegen een infectie, en heeft als bijwerking dat de darmflora aangetast wordt. Probiotica is juist om de darmflora goed te laten werken. Het is dus een middel tegen de bijverschijnselen van het gebruik van antibiotica. Overleg wel eerst met je arts voordat je probiotica gaat gebruiken!
@assie wrote:
Probiotica en antibiotica kunnen vaak wel samen.
Ja, op zich wel, maar kun je het ook echt op hetzelfde moment naar binnen werken, of kun je er beter een uurtje tussenlaten? Dat bedoelde ik eigenlijk.
ik geef Maaike ook altijd probiotica als ze AB heeft en de week erna.
helpt wel .Hier ook diaree dan standaard (nu 5 keer AB gehad); het hoort er volgens mij inderdaad gewoon bij zoals al gezegd werd.
:oops: Ik ben gewoon niet begonnen met de AB… Hij is nog wel ziekjes en erg verkouden maar zijn keelontsteking is toch al beduidend minder geworden…
Heb toch altijd het idee dat het goed is als hij er zelf bovenop komt zonder AB. Het bespaart hem deze keer in elk geval de diaree. Hij valt ook zo af als ie aan de dunne is…
De probiotica heb ik ook in huis maar in een ander topic werd me afgeraden om die "zomaar"te geven omdat het voor volwassen darmen is gemaakt. Weet nu dus eigenlijk niet of ik hem nog Vifit en Activia ga geven…
Bedankt voor jullie antwoorden :-*
Hoi
ik gaf je vorige week antwoorden en nu zit ik met het zelfde.
Mijn zoontje heeft dus vrijdad middag antibotica gekregen voor zijn ooronsteking en omdat ie al een week hoge koorts had vanwege de 6e kinderziekte.
Hij heeft dus amoxeline gekregen en hupakee nu heeft ie er dus diaree van. Heb net naar de huisarts gebeld en die zou terug bellen wat te doen.
dus zal straks wel ff doorgeven wat hij adviseerd
Tjeez wat balen Ilse,
Weet je wat het is? Ze zijn al ziek en dan krijgen ze er ook nog eens diarree bij. Zo sneu, en dan te bedenken dat AB alleen helpt bij een bacterie en 90 % van de gevallen zijn virussen…
Joost is ook nog ziek…
Beterschap :-*
hoi
de assistente gaf aan dat diaree een bijwerking was.
En dat we gewoon met de antibiotica door moesten gaan :?
Dus de volgende keer ga ik een ander merk vragen dan amoxeline
Lekker makkelijk van die assistente :?
Je zoontje voelt zich ook niet beter bij ernstige diaree lijkt me…
Er schijnen wel andere Ab te zijn.
Hier kwam ik er net achter dat er ook 2 kiezen doorkomen, dus ik ga nog ff zeker niet aan de Ab
Beterschap
ik ben ooit binnen een paar uur letterlijk doodziek geworden van probiotica…vlot boven de 40 graden koorts.
het is niet onschuldig, en zeker niet voor een (ver)zwak(t) lij(je).
als de bacterien de overhand krijgen zit je…en moet je aan de ab.
( want probiotica zijn gewoon een heeeeeeeeeeeeleboel bacterien)
oe kiezen…en keelontsteking…sterkte met je zieke man dena :hug:
Beetje late reactie, maar amoxicicline geeft idd bij heel veel mensen diarree, het is een bijwerking. Voordeel is dat het een breed-spectrum ab is, en dus gemakkelijk kan worden voorgeschreven in heel veel gevallen.
Als het alleen bij diarree blijft dan werkt het gewoon wel, en moet je de kuur idd afmaken.
Is je mannetje alweer opgeknapt??? :hug:
Ja hij is weer helemaal beter en heb de AB-kuur hier nog in de koelkast staan, ongebruikt…
Feit blijkt wel dat het een bacterieel virus moet zijn om de Ab aan te laten slaan en bij virussen doet het toch niets. Ik las nl dat 90% van de keelontstekingen een virus is dus dan heeft AB helemaal geen zin.
Anyway, hij is gelukkig opgeknapt zonder diarree…
fijn dat hij weer beter is :-*
fijn dat hij weer beter is!!
Yuri kan ook niet tegen de amoxilline. Krijgt enorme buikpijn (tot gillens en overstrekken aan toe) en diaree.
Sindsdien vraag ik steeds om een andere en met name de zithromax is goed bevallen. Hij vond hem erg lekker en geen diaree!
@Smurf78 wrote:
fijn dat hij weer beter is!!
Yuri kan ook niet tegen de amoxilline. Krijgt enorme buikpijn (tot gillens en overstrekken aan toe) en diaree.
Sindsdien vraag ik steeds om een andere en met name de zithromax is goed bevallen. Hij vond hem erg lekker en geen diaree!
Bedankt Smurf, die naam onthou ik voor de volgende keer. Vreemd dat ze zoiets niet meteen voorschrijven als het minder bijwerkingen heeft dan Amoxicilline