Voortekenen?

Voor mij is het bijna zover, ben 19 feb. uitgerekend. (MORGEN!!!)

Gister nog voor standaard check-up bij de verloskundige geweest, die concludeerde dat de baby nog niet helemaal ingedaald was.

Vanochtend werd ik rond een uur of acht wakker met een pijnlijk gevoel dat ik nog niet eerder had gevoeld en me ook niet bekend voorkwam.

Het is niet echt een kramp, meer een venijnige druk die zich concentreerd in de schaamstreek, ik voel ook lichte pijn in mijn onderrug en druk op mijn heiligbeen, en heb het idee dat ik moet poepen, om het zo maar te zeggen. Deze pijn is een aantal keer teruggekomen in de loop van de ochtend, de hele middag heb ik nergens last van gehad, maar nu, rond een uur of zes begint het weer. Het komt vooral opzetten als ik opsta, of even wat ga bewegen of iets doen. Het word langzaam aan ook steeds iets heftiger, maar komt niet regelmatig.

Zou dit gevoel komen door het indalen van de baby? Ik heb echt het idee dat hij al met zijn hoofdje tegen de uitgang aan het duwen is…

Ik verwacht dat een echt wee door je hele buik te voelen is?

Ik ben benieuwd, ik heb er onderhand eigenlijk wel zin in… :slight_smile:

Hoi, ik heb geen tips voor je en wijze raad, aangezien ik het zelf ook nog niet mee heb gemaakt om op het punt van bevallen te staan. Maar ik wil je wel eventjes heel veel succes wensen, want als dit inderdaad het begin is, heb je bijna je kindje in je armen! Zet hem op! :dance:

Ik herken het wel. Bij mij is mijn zoontje nooit ingedaald geweest. Ik kreeg een week voor de bevalling wisselend van dat soort ‘wee achtige’ druk en pijn, wat telkens niet doorzette. Helaas is ie nooit ingedaald, terwijl ik wel telkens dacht dat het indalingsweeen waren.

Spannend hoor! Je gaat wel op alles letten nu wat er in je lichaam gebeurd :wink:

Heel veel succes gewenst!

Ik herken het ook wel, maar ik denk dat het met het indalen te maken heeft, waarbij het kindje op je schaambot gaat drukken.

Een wee voelt echt als een golf, komt langzaam opzetten, heeft een hoogtepunt en zakt dan weer af. Tenminste, zo heb ik mijn weeën ervaren de vorige keer.

Wil je niet blij maken met een dooie mus, maar daags voor de bevalling van mijn oudste twee had ik ook zo’n wringerig gevoel onderin. Kon op een gegeven moment ook niet makkelijk meer zitten. Niet echt pijn maar wel heel ongemakkelijk. Beide keren begonnen niet lang daarna de weeen. Maar je weet het: elk lichaam is anders! In ieder geval wel veel succes!

Nou, ik heb nu het idee dat het toch langzaam die kant op gaat, de pijn word langzaam heftiger en meer krampachtig, inderdaad meer een golf. Nu beginnen m’n benen en rug ook zeer te doen. Alleen de regelmaat ontbreekt, soms een paar keer om de tien minuten, dan weer een uur niks…

Ik ga gewoon rustig door met m’n ‘dingetjes’, ik wacht het wel af. Maar eerlijk gezegd begin ik 'm wel een beetje te knijpen hoor, misschien heb ik morgenochtend wel een kind! :dance:

Super!! :inlove: Dat klinkt inderdaad alsof het serieus gaat worden!!

Ow spannend!! Ik wens je alvast veel succes!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Oeh spannend. Zet hem op meid, ik duim voor een onrustige nacht voor je! Enne, die regelmaat kan nog komen hoor. Begint niet altijd meteen op volle sterkte. Rustig je ding blijven doen. Sterkte!!!

De vlagen pijn zijn nu behoorlijk heftig, en komen achter elkaar. Ik blijf het vreemd vinden dat het echt alleen onder in mijn buik en rug zo zeer doet, ik verwacht van een wee dat toch je hel buik meedoet…

Nou ik ga maar eens proberen te slapen :?

Hoe gaat het nu?! Ik zou als je twijfelt, zeker aangezien de beeb niet ingedaald is, altijd even de VK bellen. Daar zijn ze voor!

Ik voelde mijn weeen ook alleen in mijn onderrug en onderbuik overigens!

Hopelijk heb je gauw de kleine in je handen!

Nu ben ik toch al 2 keer bevallen, maar weet ik eigenlijk niet meer wanneer de pijn bij mij begon! :mrgreen:

Wel weet ik dat alleen tijdens de persweeen mijn hele buik aanspande.

Ik had als ontsluitingsweeen buikweeen en dat voelde gewoon elke keer als een heftige menstruatiekramp (in het begin) tot echte samentrekkingen van mijn buik (richting volledige ontsluting…)

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je is en of je inderdaad een kleintje in je armen hebt… :slight_smile:

Nou en of we een kindje in ons armen hebben!

Vanochtend om 6:15 geboren. Een uur nadat ik naar bed ben gegaan werd de pijn zo frequent en heftig dat we de verloskundige hebben gebeld. Ze was er om 0.30 en constateerde 4cm ontsluiting, ze is toen naar huis gegaan en ik ben op de bank gaan liggen/zitten enz… Om 5 uur was ze terug zoals afgesproken en ik zat toen op 8 cm. Ze heeft vrijwel gelijk de vliezen gebroken en toen kwamen ook de persweeen op gang. Nadat ik er vier heb weggepuft mocht ik op de baarkruk, en na nog vier keer flink persen schoot hij eruit als een raket.

Al met al heel snel gegaan! Helaas ging de laatste perswee zo snel dat ik op het laatste moment nog ben uitgescheurd, en naar het ziekenhuis moest voor de hechtingen. Maar als ik daar even niet aan denk was het een hele makkelijke bevalling, zonder al te veel pijn. En om eerlijk te zijn viel het me niet tegen in vergelijking van wat ik ervan had verwacht.

GEFELICITEERD :inlove:

Gefeliciteerd, je gevoel klopte dus, en ja je had er zin in, dat moest goedkomen :lol: :lol: :thumbup: :thumbup:

Ja, dus toch! Gefeliciteerd en geniet van je kraamweek. De tijd vliegt… dus geniet ervan!!!

Gefeliciteerd!!! Hoe heet ie???

Van harte met de kleine :mrgreen:

Als ik zo de spanning bij anderen lees krijg ik er ook helemaal zin in. Maar nog even niets. :roll:

van harte gefeliciteeeeeerd :inlove: :inlove: :inlove:

yes!! gefeliciteerd

(Altijd spannend, zulke topics!!)

Joepie, gefeliciteerd!

Fijn dat het zo’n goede bevalling was!

Geniet van je kleintje en de kraamweek!

:-*