Onze jongste heeft inmiddels al 8 tanden en 2 kiezen zijn zo goed als onderweg. Voortanden boven kreeg ze als 2e geloof ik, maar nog steeds is er 1 niet zo ver door als de ander. Meer dan de helft, maar niet alles, dus zo’n 3/4e deel ofzo. Ik heb geen foto waar het goed op te zien is, het valt ook niet meteen op, maar zelf had ik het al wel gezien en op t cb zeiden ze het ook.
Herkent iemand dit? Waar kan het aan liggen? Gaat ie nog verder doorkomen? En waar kunnen ze me daar meer over vertellen?
Kan het misschien zijn dat de tweede wat langzamer doorkomt? Of hij al wel of niet helemaal door is kan ws alleen de tandarts je vertellen na een foto. Zou dat een optie zijn of kan ze nog niet goed genoeg stilzitten daarvoor? Je mag altijd je eigen TA even bellen met dit soort vragen. :thumbup: Al denk ik wel al zeker te weten dat niet alle voortanden altijd even ‘lang’ zijn. (op wat kunstgebitjes en facings na )Mijn linker is bv ietsjes langer dan mijn rechter.
Thanks,
lijkt me zelf niet dat ie nu nog aan t doorkomen is, het is al zo sinds ze beiden doorkwamen en intussen is er vanalles bij gekomen. Stilzitten gaat ze idd niet doen haha! Maar ik zal eens even bij mijn tandarts informeren.
Vanmiddag had ik ook heel even het idee dat ie wat los zit, maar dat kan ik niet goed genoeg voelen want ze weigert haar mond open te doen.
Ik vind het verschil wel heel duidelijk, meer dan een beetje, maar misschien kijk ik te goed!
Niet bij alle kindjes zijn alle voortandjes hetzelfde denk ik. Mijn dochtertje heeft een ‘tweelingtandje’ Een voortandje heeft een soort groef waardoor het in eerste instantie leek alsof er 3 tandjes tegelijk doorkwamen bovenin, 1 brede en twee wat smallere. Die twee bleken er 1 te zijn… Over de hele lengte zit een streepje. Ik heb er ook geen foto van. Maar daarom denk ik dat het ook heel goed kan dat tandjes niet even lang zijn!
Hier is dochterlief een hele tijd goofy geweest omdat de voortandjes er wel net door waren, maar nogn iet wilde groeien ofzo. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen