voorstellen + vraagje

Hallo allemaal,



Ik ben Ineke, 30 jaar en vanaf maart vorig jaar bezig om zwanger te worden. In mei even zwanger geweest, liep helaas uit op een prille miskraam met 6 weken. Sindsdien nog niet weer zwanger.

Vanochtend bij de huisarts geweest. Hij heeft me inwendig onderzocht, alles zag er zo goed uit. Mijn vriend mag volgende week komen voor lichamelijk ondezoek en labbriefje om zijn zaad te laten testen.

De huisats zei dat ik moest stoppen met ovulatietesten en temperaturen, dit geeft alleen maar druk.

Hebben jullie er ervaring mee, ik heb nog maar 1 temperatuurgrafiek, die is wel mooi duidelijk maar vinden ze dat in het ziekenhuis genoeg? Ik zou het erg jammer vinden wanneer ze dan zeggen dat we dat eerst nog maar es 2 maanden ofzo moeten doen, dan ga ik liever meteen door.

Wacht jullie reacties af.



Groetjes Ineke

Hoi Ineke,



fijn allereerst dat alles er goed uitzag! Het is toch een soort proces van dingen uitsluiten helaas.

Mbt tot je temperatuurstaatje en ovulatietesten. Op het moment dat je een regelmatige (redelijk) cyclus hebt zullen veel ziekenhuizen ook geen staatjes willen zien hoor. Sowieso als ze helemaal zekerheid willen hebben over je cyclus zullen ze dit vaak via bloedonderzoek gaan doen. Hiermee kunnen ze duidelijker kunnen zien of je een goeie eisprong hebt gehad en hoe het ervoor staat met bepaalde hormonen in je bloed.

Dus het is niet nodig al zou ik me voor kunnen stellen dat je bv voor jezelf wel de ovulatietesten zou willen blijven doen om wat beter te kunnen ‘mikken’. Maar ook daarvoor geldt wat je huisarts al heeft gezegt; als het meer stress oplevert dan dat het voordeel heeft voor je zou ik het niet doen.

Heel veel succes met de onderzoeken en hopelijk mag je ook dit jaar met goed nieuws komen!

Hoi Ineke,



Ik had 3 maanden mijn temp bijgehouden maar ik was heel erg onregelmatig waardoor alles onduidelijk was. Als je voor je gevoel vindt dat het te weining is doe je er een maandje bij heb je in ieder geval van 2 maanden een grafiek maar waarschijnlijk zullen ze in het zkh bloed testen gaan doen zoals rhiannon al zegt.



gr marientje

Hoi,



Ik ga deze maand nog even afmaken en dan ga ik er weer mee stoppen. Ik weet dat ik ongesteld ga worden en ben benieuwd of de temp ook echt gaat dalen op de dag zelf. Vanochtend was hij nog hoog dus vandaag zal het niet doorzetten, morgen waarschijnlijk. Dan heb ik 1 duidelijke grafiek en dan maar proberen om ‘alleen te vrijen wanneer we zin hebben’, zoals de huisarts me adviseerde.





Groetjes Ineke