Voorstellen: mijn 'handicap': zwanger worden na de prikpil

En hier zit ik dan, me te bedenken hoe je dat doet, dat voorstellen…

Een beetje vertellen wie ik ben en wat ik doe, wat ik wil is wel duidelijk zo op dit forum :wink:

Ik ben Beppie, woensdag 30 januari word ik 25.

Mooie leeftijd om moeder te worden vind ik, en ik ben er helemaal klaar voor.

Samen met mn vriend, Hij is 32, we wonen nu ruim 7 jaar samen.

Ik ben secretaresse en woon in Den Haag.

Ik ben in februari gestopt met de prikpil en dit is mijn verhaal :wink:

Toen ik 16 was, werd ik maar niet ongesteld, mn moeder vond dat toch ook vrij laat en we gingen naar de gyn om te vragen hoe dat nou zat (ik had ook wat last van overbeharing en puistjes, en heel flink overgewicht). Bloedtesten gehad, echo gehad, naar wat ik me ervan kan herinneren zei de arts dat ik de pil moest blijven slikken tot ik een kindje wilde, omdat anders mn eitjes versnel af zouden breken.

Ik kreeg toen de diane 35 die me heel fijn van de overbeharing afhielp en ik werd dus ongesteld.

Ik ben altijd heel dik geweest, mn top lag op 148 kilo :eh: . Ik kreeg een maagverkleining op mn 21ste en viel 65 kilo af. Meteen na de maagverkleining ging ik aan de prikpil omdat de slikpil niet meer volledig opgenomen wordt na zo’n operatie. Ik had voorlopig nog geen kinderwens dacht ik toen. 32 was mn moeder toen ze mij kreeg, die leeftijd klonk me wel goed in de oren.

Februari 2007 was ik die ‘hormooninjecties’ goed zat. Mn libido zat zwaar onder nul, om er geen doekjes om te winden; ik wilde wel weereens zin hebben in seks :oops:

Ik stopte dus met de pil.

Máár ik wilde wel ooit eens zwanger worden bedacht ik me, en dus ging ik weer naar een gyn om te vragen of mn eitjes zonder die pil niet ineens op zouden kunnen raken en ik daardoor over 5 jaar ofzo ineens geen kindjes meer zou kunnen krijgen.

Better be safe than sorry…

Nou, dat verhaal van die versnelde afbraak van eitjes sloeg helemaal nergens op, verkeerd begrepen ? :oops: Maar de gyn wilde dan weleens gaan kijken wat het wel was. Aan de hand van wat bloedprikresultaten die al in de computer stonden kon hij nog niks geks zien, dus ik kreeg een inwendige echo, waarop een kleine kralenkrans te zien was. Hij vermoedde PCOS, maar had nog een symptoom ‘nodig’ om echt de diagnose te stellen.

Een ander symptoon werd niet gevonden, maar een onregelmatige cyclus konden ze niet onderzoeken omdat ik toen nog helemaal geen cyclus had ivm de prikpil.

Na een paar weken nagedacht (lees: gepiekerd) te hebben over PCOS, bleek de kinderwens veel groter dan we dachten :slight_smile:

Op het moment dat er kans is dat je onvruchtbaar bent, of dat zwanger worden langer kan duren, gebeurt er iets met je, in ieder geval met ons :slight_smile:

Ik belde de gyn nog eens en kreeg een afspraak om over een kinderwens te praten.

Vriend kreeg een zaadonderzoek, ik een uitstrijkje en meer bloedtesten.

Om een lang verhaald korter te maken :slight_smile: alles was ok en Ik moest tot maart 2008 wachten of ik uit mezelf ongesteld zou worden.

Zo nee, dan terugkomen, zo ja, dan maar even kijken of het ook vanzelf regelmatig wordt.

Inmiddels ben ik in november een keer of 3 even kort een klein beetje ongesteld geweest, en daarna tot 2de week januari niet meer. Toen was ik 9 dagen achter elkaar ongesteld, een week ertussen, en nu opnieuw. Er gebeurt dus wat achter de schermen :smiley:

Ik heb in mn omgeving niet breeduit bekend gemaakt dat we zwanger willen worden, omdat het dus allemaal een beetje ingewikkeld is.

Zelfs zonder dat iemand het weet is het al continu: zoo wanneer gaan jullie nu aan de kinderen?

Het is een beetje pijnlijk als mensen blijven vragen van : enenenen? en je moet keer op keer zeggen: niks.

En dus kom ik hier zodat ik mn vriend een beetje kan ontlasten als ik weer in een dipje zit. :wink:

Tot zover!

En nu ga ik eens kijken of ik hier en daar wat kan posten :mrgreen:

welkom! (weer een hagenees erbij :dance: :mrgreen: )

en succes met zwanger worden!

welkom en veel plezier hier

Welkom en veel plezier hier!

Op het moment dat er kans is dat je onvruchtbaar bent, of dat zwanger worden langer kan duren, gebeurt er iets met je, in ieder geval met ons :)

Heel herkenbaar ook :oops: Daardoor zijn wij eerder aan kinderen begonnen en ben ik nu moeder. Beste keuze van mijn leven geweest :inlove: :mrgreen: :inlove:

Hoi hoi,

welkom op het forum, er zit hier een hele haagse club op het forum!!! Zoals Ziet een paar berichtjes terug!!!

Hallo Beppie en welkom hier!!!

Jou verhaal lijkt erg op de mijne(ook gestopt met de pp).

IK ben nu ook onder behandeling bij de gyn. :wink:

Heel veel plezier hier op het forum!! :lol:

Hoi Beppie,

Welkom op dit forum.

Je vindt vast je weg hier wel.

Ik hoop dat dit ook jullie jaar wordt.

Groetjes Anita

Hoi!

Wat een verhaal zeg. Heel veel succes met zwanger worden. En veel plezier op het forum. Mijn schoonzus en broer zitten ook een beetje in hetzelfde schuitje als jullie, dus ik vind je verhaal wel interessant.

Mijn schoonzus heeft echt PCOS en wordt als ze geluk heeft maar 1 x per jaar ongesteld. Zwanger worden is voor mij geen probleem, maar ik heb wel een engeltje en ben inmiddels weer zwanger. Dus ook super spannend!

Groetjes Nati

Bedankt allemaal, ik voel me meteen welkom :inlove:

Goede binnenkomer met zo`n verhaal :wink:

Welkom en veel plezier hier!

Hoi Beppie

gefeliciteerd met je verhaardag vandaag! 25 is inderdaad mooi. Goed dat je zo bent afgevallen. gastric Bypass? Ik ben er over aan het naddnken.

Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt en dat je snel zwanger mag raken. veel plezier hier

groetjes

carina

welkom

Welkom op dit leuke forum en veel succes met “trying”!

Én van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Welkom en veel schrijfplezier!