Hoe kun je dat het beste doen?
Gelijk na de voeding of de andere borst kolven?
iemand tips
Ik doe het altijd op gevoel…
Ik weet dat Suus 's morgens het langste slaapt.
Als ik dan een volle borst voel dan kolf ik die, ongeacht of daar net uit is gedronken.
Ook kolf ik wel eens de borst die niet goed gedronken is.
Ik weet dat ik na een half uurtje of 3 kwartier wel weer melk heb om haar tevreden te houden als ze melk wil. :mrgreen:
Heb ik het fout ingeschat en is de borst(en) leeg en wil madam toch nog graag een voeding, dan beschouw ik mijn gekolfde melk als oefening om uit de fles te drinken, daar ze er nog niet zo blij mee is en ik over 2 weken al weer moet werken
:hug: balen he als je weer aan het werk moet, ik heb gelukkig nog even.
Ik zal eens gaan oefenen :mrgreen:
Ik mag er nog 2 weken bij rekenen :mrgreen:
Locatiehoofd had zich verrekend en had ik dus nog 2 weken aan uren over :dance:
Gewoon lekker oefenen meid!
Iwan drinkt toch al goed uit de fles?
Als je dan wel per ongeluk op een fout moment kolft kun je altijd nog het flesje geven
Ha,
Ik deed het altijd anderhalf uur na de voeding. Dus dat was wel elke anderhalf uur of voeden of kolven en best vermoeiend, maar het voorraadje was me wel wat waard.
En ik had toch verlof :lol:
Wij hebben aangewend, 's morgens 1 kant drinken en 1 kant kolven (het volume heeft zich vanzelf opgebouwd). Zo gaat het nu nog steeds
Ik heb hetzelfde gedaan als Santos, en dat ging als een trein, had altijd genoeg melk in de vriezer. Op een gegeven moment wel iets van 6 liter, ben gestopt met dat extra kolven toen ie 7 maanden was, sindsdien slinkt de voorraad langzaam, er gaat steeds iets meer uit dan weer terug erin als ik gewerkt heb.
@santos_05 wrote:
Wij hebben aangewend, 's morgens 1 kant drinken en 1 kant kolven (het volume heeft zich vanzelf opgebouwd). Zo gaat het nu nog steeds![]()
Dus jullie kolven alleen maar 's morgens?
@lydia wrote:
Ha,
Ik deed het altijd anderhalf uur na de voeding. Dus dat was wel elke anderhalf uur of voeden of kolven en best vermoeiend, maar het voorraadje was me wel wat waard.
En ik had toch verlof :lol:
kolfde jij beide borsten dan?
@Karin1981 wrote:
@santos_05 wrote:Wij hebben aangewend, 's morgens 1 kant drinken en 1 kant kolven (het volume heeft zich vanzelf opgebouwd). Zo gaat het nu nog steeds![]()
Voor de voorraad up to date te houden inderdaad elke ochtend extra kolven, dan waren mijn borsten het volst, het enige moment dat ie maar 1 borst nodig had. En natuurlijk kolven als hij zou drinken, maar ik haalde er niet genoeg uit, dus vandaar elke ochtend extra kolven.
Mag het afgekolfde melk meteen de vriezer in of moet het eerst afkoelen in de koelkast :think:
eerst afkoelen
Inderdaad, ook als je van 2 kolfbeurten samen in een potje ofzo wilt invriezen pas bij elkaar gieten als het allebei afgekoeld is.
Wil het allemaal een beetje lukken?
Ik heb net tussen de voedingen gekolfd . Heb de borst gedaan die straks aan de beurt is. Daar haalde ik na 10 min ongeveer 110 cc uit.
Weet niet of het slim was om de borst te doen die straks aan de beurt is.
Het schijnt dat de melkproductie na een uur weer helemaal goed is, dus als er een uur tussen zit moet het geen problemen geven. En anders geef je toch 2 borsten bij de volgende voeding.
Hij was tevreden na de voeding dus denk dat het wel goed zat, net rechts gekolfd 100 cc , (alleen moet je niet het flesje scheef houden bij afdraaien, weg 20 cc)
@Femke Fataal wrote:
@Karin1981 wrote:@santos_05 wrote:Wij hebben aangewend, 's morgens 1 kant drinken en 1 kant kolven (het volume heeft zich vanzelf opgebouwd). Zo gaat het nu nog steeds![]()
Voor de voorraad up to date te houden inderdaad elke ochtend extra kolven, dan waren mijn borsten het volst, het enige moment dat ie maar 1 borst nodig had. En natuurlijk kolven als hij zou drinken, maar ik haalde er niet genoeg uit, dus vandaar elke ochtend extra kolven.
Hier heeft onze dame er een gewoonte van gemaakt (vraag en aanbod) om 's morgens 1 kant te drinken en dat is ook het moment dat je borsten het volst zitten. Ik kolf alleen 's morgens en natuurlijk als ik aan het werk ben (dus onze dame niet zelf drinkt).
De ochtenden gebruik ik hetzij om voorraad aan te leggen of de periodes dat ze ontzettend vaak achter elkaar kwam (16u / 18u / 20u en totaal 5 voedingen dag), kreeg ze op een gegeven moment de fles om 18uur zodat ze wel voldoende kreeg voor het slapen.