Voorraad aanleggen

Bij de oudste liep de borstvoeding op een drama uit, waardoor we binnen een maand, door allerlei omstandigheden, al aan de flesvoeding zaten. Daarom had ik me bij de 2e totaal niet voorbereid en … nu gaat het juist heel goed. Ben heel trots op mezelf dat ik hem al 8 weken zelf weet te voeden.

Maar … ik wil een voorraad aanleggen in de vriezer voor als ik straks weer aan het werk ga en omdat ik binnenkort 2 dagen weg moet. Als ik na de voeding kolf, komt er heeeeeel weinig uit. Daar krijg ik de vriezer echt niet vol genoeg mee. Bovendien ben ik er al achter dat ik onder druk heel slecht kan kolven. Als de oudste ook over de vloer loopt wil ik niet continue met de voeding van de jongste bezig zijn.

Las hier ergens dat iemand de laatste voeding flesvoeding gaf en dan kolfde. Dat heb ik gisteren voor het eerst gedaan en nu ligt de eerste 200 ml in de vriezer.

Wie kan mij tips geven? Wil zo graag zo lang mogelijk borstvoeding geven!

Alvast bedankt!

Groetjes Babet

wat ik in het begin veel gedaan heb is van de nacht voeding van 4 uur vaak nog veel nakolfde. Ik was dan erg rustig en had zelf al geslapen en daardoor waren mijn borsten erg vol. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit. en na de ochtend voeding als wij nog lekker op bed liggen en de oudste erook al bij. kolf ik en dat werkt goed.

Misschien een tip suc6 in elk geval.

Ik ben na een tijdje begonnen met de ochtend 1 borst te geven, en dan 1 te kolven. Mn dochter had dan daarna wel nog honger, en kwam eerder voor haar volgende voeding. Maar ik ging vanzelf meer produceren daardoor. Nu kan ik steeds 's ochtends 1 borst kolven. Soms is het maar 50cc. Maar soms ook wel 200cc!!

In t begin legde ik haar dan na t kolven nog aan, aan die borst. Waardoor de productie ook weer omhoog ging.

Weet niet of dat zo bij iedereen werkt. Maar bij mij ging t goed. Ik heb een voorraad :shock: halve vriezer staat vol. ik moet er nu op letten dat het vers blijft. dus geef haar af en toe een flesje ipv borst, en kolf dan weer een nieuwe voeding af.

Hoi,

wat ik je kan adviseren is in de morgen kolven. Dan zitten je borsten vaak vol en heeft je kindje meestal wel aan een borst genoeg. Wat ik deed was met een borst voeden en tegelijkertijd de andere kolven. Dan heb je al het geluk van de tsr en daardoor gaat het makkelijker. Ik voedde dan met de meest lege borst en kolfde de andere borst. Als ik dan klaar was met kolven kon ik die borst alsnog aan bieden want met de kolf kreeg ik mijn borst nooit zo leeg als dat mijn kleine boef kon.